11.5 C
Budapest
csütörtök, augusztus 13, 2020

Baba a fedélzeten – Fiúk a parton

Így is minden nap telefonáltam a férjemnek, mert egy-egy dolog azért kimaradt a hatalmas pakkokból

Friss

Életközepi válság – Téged mennyire érint?

„Én elől szamár”. Tudod, hányszor mondta ezt nekem a nagymamám, amikor arra tanított, hogy a jó emberek mindig magukat említik utoljára?

A szabadságnak ára van

Ez az év már önmagában is annyi extrém helyzetet produkált, hogy felfogni sem egyszerű, nem, hogy jól reagálni a szituációkra. Ugyanakkor talán éppen most...

3+1 dolog, amit tudnod kell, mielőtt szemöldöktetoválást csináltatsz!

A szemöldöktetoválás hatalmas találmány, hiszen széppé teszi az arcot és sok időt spórolhatunk meg vele reggelenként. De, mivel akár életünk végéig...

Jó lenne jól lenni. Már csak az a kérdés, hogyan?

Amikor az ember elér egy bizonyos kort, azt hiszi, megpihenhet. Na, ez most nem az a világ, főleg, ha magunkra, 40 pluszosokra...

Ezért jövünk ki nehezen néhány munkatársunkkal

Egy modell szerint négy alap személyiségtípus létezik, amelyek valamelyikébe minden embert be lehet sorolni.

Nem árt tisztában lenni azzal, hogy melyikre mi jellemző, mert a munkában sokszor tőlünk totálisan eltérő típusokkal kell együtt dolgoznunk. A HSA szakértőjének segítségével mutatjuk be, hogy melyikkel hogyan érdemes kommunikálni.

Mindannyian különbözőek vagyunk, de vannak jól beazonosítható személyiségtípusok. És ha két teljesen eltérő típus találkozik, az egy munkahelyen komoly konfliktusforrás is lehet. Bemutatjuk a DISC-modell négy személyiségtípusát, hogy jobban tudjuk kezelni a kollégákkal való kapcsolatunkat. Fontos tudni, hogy a négy színből több is lehet jellemző valakire, de mindenkinek van egy fő színe, ami a leginkább meghatározza a személyiségét.

Legjobban az azonos típusúak jönnek ki egymással, legkevésbé a kékek és a sárgák, illetve a pirosak és a zöldek.

A domináns piros

Gyorsan dönt? Szeret kockázatot vállalni? Eredmény orientált és határozott? Akkor ebbe a típusba tartozik, akivel szemben állsz. Tudnod kell, hogy az illetőt csak a lényeg érdekli, nem érdemes felesleges csevegésbe kezdeni vele. Minél több konkrétumot mondjunk, az se baj, ha a találkozás előtt számba vesszük, mivel akarjuk rabolni az idejét. Az összeszedettség a nyerő nála. Vegyük észre az új cipőjét, óráját vagy autóját, mert vágyik arra, hogy simogassuk az egóját. És még véletlenül se paskolgassuk vagy érintsük meg – ez az ő privilégiuma, ha igénye van rá, ő megteszi, de fordítva nem veszi jó néven.

Az intenzív sárga

Kicsit szétszórt? Felületesnek tűnik? Meggyűlik a baja az időbeosztással? Mindent gyorsan csinál? Ugyanakkor nyitott, kreatív és ötletes? Akkor ebbe a típusba tartozik, akivel szemben állsz. Nála kár tényekre és adatokra pazarolnod az időt, mert nem ezek érdeklik, és végül úgy is elfelejti azokat. A sárga a történetekre és az élményekre fogékony. Nehéz tartani vele a lépést: gyorsan beszél és sokszor csapong a témák között. Megesik, hogy elkapja a hév, és észre sem veszi, hogy folyton csak ő beszél, te meg csak hallgatod. Ezen ne bántódj meg, mert a szeretete is olyan heves, mint az intenzitása.

A stabilitásra vágyó zöld

Jó csapatjátékos? Nyugodt és megfontolt? Harmonikus az öltözködése? Odafigyel az összeillő színekre? Érzékeny és empatikus a környezetével szemben? Akkor ebbe a típusba tartozik, akivel szemben állsz. A zöldnek fontos, hogy érezze a vele való kapcsolatod fontosságát, elismerését. Nagy jelentősége van ebben minden metakommunikációs jelzésnek, amelyekre kifejezetten figyel. Üljünk közelebb hozzá, forduljunk felé és tartsuk a szemkontaktust, miközben beszélünk vele. És ne nyomjuk el a kommunikációban, érezze, hogy egyenrangú partner, különben a biztonságérzete elszállhat.

A szabálykövető kék

Precizitás jellemzi? Szeret elemezni, adatokat bogarászni? A pontosság fontosabb neki, mint a gyorsaság? Megbízható, de nem foglalkozik a külsőségekkel? Nem érdeklik az érzelmi hullámzások? Akkor ebbe a típusba tartozik, akivel szemben állsz. A kékek zárkózottabbak, érdemes velük kezdetben a közös feladatokra korlátozni a beszélgetést – a magánéleti témák, a közvetlenebb testbeszéd csak közelebbi ismertség után jöhet. Fontos nekik, hogy minél több hasznos információt kapjanak a munkájukkal kapcsolatban, de mivel el tudnak veszni a részletekben, segíthetjük őket azzal, hogy felhívjuk a figyelmüket a folyamat egészének céljaira.

Latest Posts

Életközepi válság – Téged mennyire érint?

„Én elől szamár”. Tudod, hányszor mondta ezt nekem a nagymamám, amikor arra tanított, hogy a jó emberek mindig magukat említik utoljára?

A szabadságnak ára van

Ez az év már önmagában is annyi extrém helyzetet produkált, hogy felfogni sem egyszerű, nem, hogy jól reagálni a szituációkra. Ugyanakkor talán éppen most...

3+1 dolog, amit tudnod kell, mielőtt szemöldöktetoválást csináltatsz!

A szemöldöktetoválás hatalmas találmány, hiszen széppé teszi az arcot és sok időt spórolhatunk meg vele reggelenként. De, mivel akár életünk végéig...

Jó lenne jól lenni. Már csak az a kérdés, hogyan?

Amikor az ember elér egy bizonyos kort, azt hiszi, megpihenhet. Na, ez most nem az a világ, főleg, ha magunkra, 40 pluszosokra...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Harmadára eshet a lakossági állampapírok kamata

Amikor elérik az államadósság kezelésénél a kívánt szintet, vissza fogják vágni az állampapír kamatokat.

A biztosítási piac sláger termékeit vélhetőleg kivezetik a piacról

A nagy biztosítók zászlóstermékeinek 77%-át valószínűleg ki kell majd vonni a forgalomból 2017 január végig

Hallgatni arany. Az állásinterjún is!

Azt mondják, hogy futballban egy csapat nemcsak azzal nyerhet meg egy meccset, amit a labdával tesz, hanem azzal is, amit a labda nélkül tesz. Ezt átfordítva az állásinterjúra: nemcsak azzal nyerhetünk, amit mondnunk, hanem azzal is, ahogyan hallgatunk.

5 karriercél, amit még a nyár vége előtt megvalósíthatsz!

Június első napjaiban talán végre a jó idő is megérkezik lassan, és elkezdhetjük átállítani az agyunkat nyári üzemmódba. A nyaralások szervezése mellett azonban ebben az időszakban is érdemes a karrierünkkel foglalkozni. A HSA szakértőjével kerestünk 5 ol

Hogyan használják a közösségi oldalakat a munkaadók?

Egy, a NACE által végzett kutatás szerint tízből egy munkáltató használja arra a közösségi oldalakat, hogy adatokat szerezzen a pályázókról. A közösségi oldalakat felhasználó...

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.