-0.6 C
Budapest
2023, december 11,

Friss

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...

Daimler: 5500 milliárd forint céltartalék kartellezés miatt

Nagyon jól megy a Daimlernek, a járműeladások és a bevételek új csúcsra emelkedtek, nagyon sikeres az E-osztály, de a SUV-ok is jól fogynak, ezeken pedig magas a bevétel és a marzs. A vállalat nettó likviditása 18,4 milliárd euró, erre még szüksége lehet a Daimlernek, például a kartellezés miatt várható esetleges bírságok miatt. 

Nemrégiben a „A forint, a zloty és a korona 10%-ot erősödött a dollárhoz képest” című cikkünkben arról írtunk, hogy az elmúlt hónapokban az összes feltörekvő kötvénypiac közül a mi szűk régiónk teljesített a legjobban és közben a térségünk devizái is a legnagyobb erősödést produkálták a dollárral szemben év eleje óta. A sztárok között teljesít tehát a magyar piac, mert javulnak, illetve erősek a fundamentumai és nagyon úgy néz ki, hogy a magyar és a régiós eszközök jó teljesítménye kitarthat még egy darabig. Sok múlik persze azon, hogy a nagy fejlett jegybankok a rendkívül laza monetáris politikából mikor és milyen intenzitással lépnek vissza. Most a Portfolio nyomán a híres német autógyártó cég sikereiről szólunk.

 

Nőnek az eladások az árbevétel és a nyereség

 

Kifejezetten jól ment a Daimlernek az idei második negyedévben, a német autógyártó 8 százalékkal több, összesen 822 504 járművet adott el, a Mercedes személyautók eladása 9 százalékkal 595 ezerre nőtt, teherautókból 116 ezret adtak el (+9%), kisteherautóból 103 ezer talált gazdára (+4%), buszból pedig 8 százalékkal többet adtak el (7504 darab).

Az árbevétel 7 százalékkal 41,16 milliárd euróra nőtt, az üzemi eredmény 15 százalékkal 3,75 milliárd euróra bővült, miközben az adózott eredmény 2 százalékkal 2,5 milliárd euróra emelkedett. Az operatív marzs 8,4-ről 9,1 százalékra emelkedett. A bevételek és az üzemi eredmény megugrásában a személyautó részlegnek volt kiemelkedő szerepe, elsősorban az E-osztály és a SUV-ok  („Sports Utility Vehicle”, a városi terepjáró) értékesítése ugrott meg, ezeken pedig jellemzően magasabbak a marzsok is.

Bár a cég nettó likviditása 19,7-ről 18,4 milliárd euróra csökkent, továbbra is magas a vállalat készpénzállománya, amire még szüksége lehet, mert egyrészt a vállalat átalakításával, a belső égésű motorokról az elektromos hajtásra való áttéréssel kapcsolatban magas költségek merülnek fel, ráadásul ha igazak a vádak, és a Daimler is kartellezett, akkor komoly bírságokra számíthat a cég. Az európai hatóságok egyébként akár az előző évi bevételek 10 százalékának megfelelő összeget is kiszabhatnak bírságként, az a Daimlernél 15 milliárd euró lenne, vagyis csak az EU-s bírság elvihetné a nettó készpénzállomány nagy részét, és akkor a beszállítói, vásárlói perekről nem is beszéltünk.

 

Optimista a menedzsment

 

A menedzsment kifejezetten optimista az év egészére. Az autókereslet továbbra is erős, idén 1-2 százalékkal nőhet a tavalyi, magas szinthez képest is, ezzel 2017 már zsinórban a nyolcadik olyan év lehet, amelyben nőnek a globális autóeladások. A Daimler vezetői Kínában, Európában és Japánban mérsékelt növekedésre számítanak, Indiában és az alacsony bázis miatt Oroszországban nagyobb lehet a bővülés, az amerikai autópiacon viszont kisebb visszaesésre számít a német autógyártó menedzsmentje. Az év egészében jelentősen emelkedhetnek a Daimler eladásai (az év első felében 9 százalékos volt a bővülés), a személyautóknál a bővülés motorja az E-osztály, az S-osztály és az új GLC lehet. A teherautóknál mérsékelt lesz az eladások növekedése, a kisteherautóknál és a buszoknál viszont jelentős növekedésre számít a cég vezetése. Ezek eredőjeként a vállalat árbevétele és operatív eredménye is jelentősen nő. A beruházási költségek is jelentősen növekednek a 2016-os 7,6 milliárd euróhoz képest, részben azért, mert a vállalat többet költ alternatív hajtásra és önvezető autók fejlesztésére.

 

A tőzsde még nem igazolta vissza az optimizmust

 

Az elmúlt napok esése után a Daimler árfolyama még a kiemelkedően erős második negyedéves számok publikálását követően sem nagyon talál magára. 

 

fhfghfg.png

 

Latest Posts

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...