Egy kutatá, szerint a pénzintézetek ügyfeleinek csak 48%-a véli úgy, hogy a pénze jó helyen van a bankban. A bankok előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy visszaállítsák ügyfeleik bizalmát.
Az EY Global Consumer Banking készített egy kutatást, a bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, és az egyre inkább éleződő piaci verseny miatt. A kutatás rámutatott arra, hogy a lakosság 40%-a kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel korábban.
Emberek világszerte úgy érzik, a bankoknál nincsen jó helyen a pénzük
A megkérdezettek közül csak 31% érzi úgy, hogy a bankjuk – pénzintézetük minden kétséget kizáróan, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.
- {QQREPC}
Az alternatív banki szolgáltatások hasítanak
A bankrendszer iránti bizalmatlanság az alternatív pénzügyi megoldások felé tereli az embereket, vagyis a FinTech cégek által kínált szolgáltatások kerülnek előtérbe. A megérdezettek 63%-a az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja a valamelyik FinTech megoldást.
Úgy érzi magasak a banki költségei? Segítünk az ellenőrzésben