31.6 C
Budapest
2022, augusztus 16,

Kék festékkel mos fel – Fajgerné a női sztereotípiák ledöntője

Pár perccel a megbeszélt időpont előtt üzeni, hogy késni fog, így a Godot Galéria hátsó terében parkoló Trabiban várakozom és a tavasszal...

Friss

Kék festékkel mos fel – Fajgerné a női sztereotípiák ledöntője

Pár perccel a megbeszélt időpont előtt üzeni, hogy késni fog, így a Godot Galéria hátsó terében parkoló Trabiban várakozom és a tavasszal...

15 izgalmas nyári randi tipp

Ha azt mondod nyár, akkor bizony a kaland, kirándulások, a sok nevetés és néha az őrült ötletek, melyek eszembe jutnak erről...

Jelentem: kapuzárási pánik előtt (még) állok, és nem élvezem

 „ Ez a pasi kapuzárási pánikban szenved”. Még valamikor a harmincas éveim végén egy írásom kapcsán dobta oda...

Hogyan sminkeljünk 40 felett?

40 felett már jobban oda kell figyelnünk a nappali sminkünk elkészítésére. Itt is érvényes a "kevesebb több" elve, hiszen azért már...

Multis marketingvezetőből lett a natúrkozmetikumok személyre szabója

Sokak számára egy külföldi, vezetői pozíció az egyik multinál az álmok netovábbja. Máthé Csilla viszont 8 év kinti munka után döntött úgy, hazajön a családjával és itthon saját céget alapít. Natúrkozmetikumaival – melyek a Mix Your Nature nevet kapták – alig egy éve ismerkedhetett meg az ország, de máris egy rangos szakmai díjjal jutalmazták!

Mindössze 23 éves volt Máthé Csilla, mikor a nyakába vette a világot. Közgazdászként először az egyik legnagyobb, nemzetközi piackutató intézet munkatársa volt, majd 3 éven át a világ egyik vezető édességipari vállalatának marketingvezetőjeként dolgozott Nagy-Britanniában. Ott talált rá a szerelem is. Nyolc évnyi „multi” után azonban úgy döntött, hogy hazajön.

– Kívülről nagyon trendinek és vonzónak tűnik sokaknak egy ilyen pozíció, de ez heti szinten 90-100 órányi munkát jelentett, ami hosszú távon nem igazán családbarát. Én amúgy is itthon szerettem volna családot alapítani és mivel a férjemet is nagyon érdekelte az itteni élet, fogtuk magunkat és Magyarországra költöztünk. Egy pillanatig nem bántuk meg, hiszen – azon kívül, hogy a közelünkben van a családunk egyik fele – a gyerekeknek is jó itt lenni.

A gyerekeim motiváltak a vállalkozásra

Bár Csilla sokáig a drogériákban is beszerezhető szépségápolási termékeket használta, első gyermeke születése után ez gyökeresen megváltozott, és a natúrkozmetikumok felé fordult az érdeklődése.

– Nem állítanám magamról, hogy annak idején tudatos felhasználó lettem volna, bár a gyógynövények és natúrkozmetikumok mindig is vonzottak. Mikor az első fiam megszületett, minden megváltozott. Nyári babaként szüksége volt megfelelő minőségű fényvédőre, hiszen ilyenkor az árnyékban is le lehet pirulni, a bababőr pedig még érzékenyebb. Azonban, akárhogy is kerestem, sehol sem találtam olyan terméket, amit nyugodt szívvel használtam volna. Ezért úgy döntöttem, hogy én magam készítem el a megfelelőt, ezzel kezdődött a Mix Your Nature története.

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

Egészséges összetevők az egészséges szépségért

Ahhoz, hogy egy termékcsalád valóban natúrkozmetikum legyen, komoly előírásoknak kell megfelelnie, Csilla itt sem bízott semmit a véletlenre! – Mivel kezdetben az érzékeny bababőrre való, természetes alapanyagokból álló krémet készítettem, adta magát, hogy ezt a vonalat folytatom.

Az illó- és növényi olajok, kivonatok kombinációi szinte minden problémára megoldást nyújtanak, legyen szó ráncokról vagy épp narancsbőrről, de a kismamák és a babák igényeire is gondoltunk.

Rengeteg alapanyagot használunk, de ezek közül mindössze kettő állati eredetű, a méhviasz és a Q10. Éppen ezért sok termékünk vegán. Mindezek mellett mindent saját kezűleg készítünk, így tökéletesen igaz, hogy a műhelyünkből csak friss kozmetikumok kerülnek ki, melyek teljesen vegyi anyag – mesterséges illatanyag, tartósítószer, SLS, parabén és színezék – mentesek és élelmiszer tisztaságú összetevőkből állnak! Annyira bízom a termékeimben, hogy a saját bőrömön próbálom ki először az újdonságokat!

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

Egy dolgozó nő táskájába nem férnek el dobozok!

Csilla azonban nemcsak a személyre szabott natúrkozmetikumok minőségére helyezett nagy hangsúlyt, hanem arra is, hogy milyen formátumban és csomagolásban kerüljenek ki azok a műhelyéből.

– Immáron kétgyermekes anyukaként a táskámban általában minden van, de ez szerintem minden dolgozó nőnek ismerős dolog, nemcsak azoknak, akik gyerekkel szaladgálnak.

Sosem tudhatjuk, mire lesz a nap folyamán szükségünk, és ebbe beletartoznak akár egyes kozmetikumok is. Az általános kereskedelmi forgalomban kapható, dobozos-kenős termékek azonban a csomagolásuk és állaguk miatt sem mindig praktikusak, hiszen, ha rosszul tekerjük rájuk a tetőt, belefolyhatnak a táskába, vagy épp túl nagy helyet foglalna a dobozuk. Ezen sokat töprengtem és arra a következtetésre jutottam, hogy a termékeim számára legjobb forma a stift, hiszen kicsi a helyigénye, nem kell kézzel belenyúlnunk, így nem kerül bele semmilyen szennyeződés, ha épp nem tudunk kezet mosni és – mivel szilárd halmazállapotú – ki sem tud borulni. – mondta el Csilla, aki azt is elárulta, hogy a csomagolás volt az, ami a natúrkozmetikumok összeállítása mellett a legnagyobb kihívás elé állította, ugyanis nemcsak csinos és praktikus, de környezetkímélő lehetőségekben gondolkodott.
– Miután láttam, hogy milyen lehetőségeket rejt ez a terület, az is elkezdett foglalkoztatni, hogy a gyermekeim és az ő gyermekei számára is élhető környezetet kell biztosítanunk, így a termékek csomagolásánál ez döntő szempont volt. Bár a műanyag könnyebb megoldás lett volna, számomra mégsem volt megfelelő, így hosszas gondolkodás – és keresgélés – után a kraft kartonnál kötöttünk ki, ami egyrészt elég víz- és olajálló ahhoz, hogy elbírjon száraz és félszáraz termékeket, másrészt viszont biológiailag lebomló és akár komposztálható is, hiszen a helyi adottságoktól függően 7-12 hónapon belül lebomlik. A dobozokon használt festékanyag is környezetbarát, szójababból készül, így nemcsak biztonságos, de valóban környezetkímélő is.

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

A szakma is értékelte az új módit!

Kevés olyan szépségipari vállalkozás mondhatja el magáról, hogy néhány hónappal a bemutatkozása után máris megkapta a Joy magazin rangos szakmai elismerését, a Joy Prix de Beauté 2020. Az év üzleti bravúrja különdíjat. A Mix Your Nature igen!

– Ez a díj nemcsak a termékeinket szerető vásárlók, de az elfogulatlan szakmai zsűri véleményét is tükrözi rólunk, így ez még különlegesebbé teszi a számunkra, hiszen friss vállalkozás vagyunk.

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

Természetesen nem ülünk a babérjainkon ezután sem, máris új termékeken gondolkodom és szeretném megmutatni mindenkinek, hogy az E-keverdénkben egyéni igények szerint összeállított, személyre szabott natúrkozmetikumok tényleg egyfajta plusz adnak az életünkhöz. (X)

Nyitókép: Molnár Anikó

Latest Posts

Kék festékkel mos fel – Fajgerné a női sztereotípiák ledöntője

Pár perccel a megbeszélt időpont előtt üzeni, hogy késni fog, így a Godot Galéria hátsó terében parkoló Trabiban várakozom és a tavasszal...

15 izgalmas nyári randi tipp

Ha azt mondod nyár, akkor bizony a kaland, kirándulások, a sok nevetés és néha az őrült ötletek, melyek eszembe jutnak erről...

Jelentem: kapuzárási pánik előtt (még) állok, és nem élvezem

 „ Ez a pasi kapuzárási pánikban szenved”. Még valamikor a harmincas éveim végén egy írásom kapcsán dobta oda...

Hogyan sminkeljünk 40 felett?

40 felett már jobban oda kell figyelnünk a nappali sminkünk elkészítésére. Itt is érvényes a "kevesebb több" elve, hiszen azért már...