11.5 C
Budapest
szombat, május 15, 2021

Nagyító – Mindeközben Amerikában

Két hollywoodi produkció jut eszembe, az egyik a Pillangó-hatás című film, a másik a Kevin Spacey főszereplésével futó Kártyavár című sorozat.

Friss

Jónéhány hülyeségemből elegem van

Mert én bizony akarok. Évekkel ezelőtt jegyeztem le Elizabeth Gilbert egyik ismert mondását, ami most nagyon aktuális. "I have...

Egyensúly a táplálkozásban

Ahogy haladunk előre az életben, mindig minden esetben fontos, hogy az egyensúly meglegyen az életünkben. Ide tartozik nagyon szorosan persze a konyhai...

Hulladékmentességre törekedsz? Kezdd a kozmetikumaiddal!

Április 22-e a Föld napja. Ilyenkor még inkább fókuszba kerül a környezetvédelem és a zero waste életmód, amely arról a törekvésről szól,...

A tökéletes pár nimbusza megdőlt vagy megerősödött a pandémia alatt?

Tegnap este fejeztem be a Netflix egyik legújabb sorozatát. A címe: The One. Magyarul: A tökéletes pár. Három nap alatt ledaráltam a...

Multis marketingvezetőből lett a natúrkozmetikumok személyre szabója

Sokak számára egy külföldi, vezetői pozíció az egyik multinál az álmok netovábbja. Máthé Csilla viszont 8 év kinti munka után döntött úgy, hazajön a családjával és itthon saját céget alapít. Natúrkozmetikumaival – melyek a Mix Your Nature nevet kapták – alig egy éve ismerkedhetett meg az ország, de máris egy rangos szakmai díjjal jutalmazták!

Mindössze 23 éves volt Máthé Csilla, mikor a nyakába vette a világot. Közgazdászként először az egyik legnagyobb, nemzetközi piackutató intézet munkatársa volt, majd 3 éven át a világ egyik vezető édességipari vállalatának marketingvezetőjeként dolgozott Nagy-Britanniában. Ott talált rá a szerelem is. Nyolc évnyi „multi” után azonban úgy döntött, hogy hazajön.

– Kívülről nagyon trendinek és vonzónak tűnik sokaknak egy ilyen pozíció, de ez heti szinten 90-100 órányi munkát jelentett, ami hosszú távon nem igazán családbarát. Én amúgy is itthon szerettem volna családot alapítani és mivel a férjemet is nagyon érdekelte az itteni élet, fogtuk magunkat és Magyarországra költöztünk. Egy pillanatig nem bántuk meg, hiszen – azon kívül, hogy a közelünkben van a családunk egyik fele – a gyerekeknek is jó itt lenni.

A gyerekeim motiváltak a vállalkozásra

Bár Csilla sokáig a drogériákban is beszerezhető szépségápolási termékeket használta, első gyermeke születése után ez gyökeresen megváltozott, és a natúrkozmetikumok felé fordult az érdeklődése.

– Nem állítanám magamról, hogy annak idején tudatos felhasználó lettem volna, bár a gyógynövények és natúrkozmetikumok mindig is vonzottak. Mikor az első fiam megszületett, minden megváltozott. Nyári babaként szüksége volt megfelelő minőségű fényvédőre, hiszen ilyenkor az árnyékban is le lehet pirulni, a bababőr pedig még érzékenyebb. Azonban, akárhogy is kerestem, sehol sem találtam olyan terméket, amit nyugodt szívvel használtam volna. Ezért úgy döntöttem, hogy én magam készítem el a megfelelőt, ezzel kezdődött a Mix Your Nature története.

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

Egészséges összetevők az egészséges szépségért

Ahhoz, hogy egy termékcsalád valóban natúrkozmetikum legyen, komoly előírásoknak kell megfelelnie, Csilla itt sem bízott semmit a véletlenre! – Mivel kezdetben az érzékeny bababőrre való, természetes alapanyagokból álló krémet készítettem, adta magát, hogy ezt a vonalat folytatom.

Az illó- és növényi olajok, kivonatok kombinációi szinte minden problémára megoldást nyújtanak, legyen szó ráncokról vagy épp narancsbőrről, de a kismamák és a babák igényeire is gondoltunk.

Rengeteg alapanyagot használunk, de ezek közül mindössze kettő állati eredetű, a méhviasz és a Q10. Éppen ezért sok termékünk vegán. Mindezek mellett mindent saját kezűleg készítünk, így tökéletesen igaz, hogy a műhelyünkből csak friss kozmetikumok kerülnek ki, melyek teljesen vegyi anyag – mesterséges illatanyag, tartósítószer, SLS, parabén és színezék – mentesek és élelmiszer tisztaságú összetevőkből állnak! Annyira bízom a termékeimben, hogy a saját bőrömön próbálom ki először az újdonságokat!

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

Egy dolgozó nő táskájába nem férnek el dobozok!

Csilla azonban nemcsak a személyre szabott natúrkozmetikumok minőségére helyezett nagy hangsúlyt, hanem arra is, hogy milyen formátumban és csomagolásban kerüljenek ki azok a műhelyéből.

– Immáron kétgyermekes anyukaként a táskámban általában minden van, de ez szerintem minden dolgozó nőnek ismerős dolog, nemcsak azoknak, akik gyerekkel szaladgálnak.

Sosem tudhatjuk, mire lesz a nap folyamán szükségünk, és ebbe beletartoznak akár egyes kozmetikumok is. Az általános kereskedelmi forgalomban kapható, dobozos-kenős termékek azonban a csomagolásuk és állaguk miatt sem mindig praktikusak, hiszen, ha rosszul tekerjük rájuk a tetőt, belefolyhatnak a táskába, vagy épp túl nagy helyet foglalna a dobozuk. Ezen sokat töprengtem és arra a következtetésre jutottam, hogy a termékeim számára legjobb forma a stift, hiszen kicsi a helyigénye, nem kell kézzel belenyúlnunk, így nem kerül bele semmilyen szennyeződés, ha épp nem tudunk kezet mosni és – mivel szilárd halmazállapotú – ki sem tud borulni. – mondta el Csilla, aki azt is elárulta, hogy a csomagolás volt az, ami a natúrkozmetikumok összeállítása mellett a legnagyobb kihívás elé állította, ugyanis nemcsak csinos és praktikus, de környezetkímélő lehetőségekben gondolkodott.
– Miután láttam, hogy milyen lehetőségeket rejt ez a terület, az is elkezdett foglalkoztatni, hogy a gyermekeim és az ő gyermekei számára is élhető környezetet kell biztosítanunk, így a termékek csomagolásánál ez döntő szempont volt. Bár a műanyag könnyebb megoldás lett volna, számomra mégsem volt megfelelő, így hosszas gondolkodás – és keresgélés – után a kraft kartonnál kötöttünk ki, ami egyrészt elég víz- és olajálló ahhoz, hogy elbírjon száraz és félszáraz termékeket, másrészt viszont biológiailag lebomló és akár komposztálható is, hiszen a helyi adottságoktól függően 7-12 hónapon belül lebomlik. A dobozokon használt festékanyag is környezetbarát, szójababból készül, így nemcsak biztonságos, de valóban környezetkímélő is.

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

A szakma is értékelte az új módit!

Kevés olyan szépségipari vállalkozás mondhatja el magáról, hogy néhány hónappal a bemutatkozása után máris megkapta a Joy magazin rangos szakmai elismerését, a Joy Prix de Beauté 2020. Az év üzleti bravúrja különdíjat. A Mix Your Nature igen!

– Ez a díj nemcsak a termékeinket szerető vásárlók, de az elfogulatlan szakmai zsűri véleményét is tükrözi rólunk, így ez még különlegesebbé teszi a számunkra, hiszen friss vállalkozás vagyunk.

Kép: Bakonyi Zsuzsa, Pogacia Photo

Természetesen nem ülünk a babérjainkon ezután sem, máris új termékeken gondolkodom és szeretném megmutatni mindenkinek, hogy az E-keverdénkben egyéni igények szerint összeállított, személyre szabott natúrkozmetikumok tényleg egyfajta plusz adnak az életünkhöz. (X)

Nyitókép: Molnár Anikó

Latest Posts

Jónéhány hülyeségemből elegem van

Mert én bizony akarok. Évekkel ezelőtt jegyeztem le Elizabeth Gilbert egyik ismert mondását, ami most nagyon aktuális. "I have...

Egyensúly a táplálkozásban

Ahogy haladunk előre az életben, mindig minden esetben fontos, hogy az egyensúly meglegyen az életünkben. Ide tartozik nagyon szorosan persze a konyhai...

Hulladékmentességre törekedsz? Kezdd a kozmetikumaiddal!

Április 22-e a Föld napja. Ilyenkor még inkább fókuszba kerül a környezetvédelem és a zero waste életmód, amely arról a törekvésről szól,...

A tökéletes pár nimbusza megdőlt vagy megerősödött a pandémia alatt?

Tegnap este fejeztem be a Netflix egyik legújabb sorozatát. A címe: The One. Magyarul: A tökéletes pár. Három nap alatt ledaráltam a...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Hallgatni arany. Az állásinterjún is!

Azt mondják, hogy futballban egy csapat nemcsak azzal nyerhet meg egy meccset, amit a labdával tesz, hanem azzal is, amit a labda nélkül tesz. Ezt átfordítva az állásinterjúra: nemcsak azzal nyerhetünk, amit mondnunk, hanem azzal is, ahogyan hallgatunk.

Struccpolitika, avagy inkább más végezze a piszkos munkát?

Na szóval, előkerültek a zsiványok, ha már sok a makonya részeg préda, és vagy szexuális szolgáltatást nyújtanak vagy valamilyen terméket szeretnének értékesíteni a direkt marketing különböző fogásaival.

Gyermekeink jövője nem fekete vagy fehér

Kezdjük talán azzal, hogy Greta nemrégiben nagy kedvencemnél, Arnold Schwarzeneggernél járt, hogy neki is elmondja gondolatait arról, hogy mit basznak el a felnőttek

Utálsz szerepelni? Így add el magad az állásinterjún!

Vannak extrovertált emberek, akik könnyen teremtenek kapcsolatot, imádnak szerepleni, magukról beszélni, a középpontban lenni. Ők az állásinterjún is tarolnak. De mi van az introvertáltakkal, akik olykor hiába rátermettebbek, egy állásinterjún képtelenek

Carlos Slim Helú – dollár milliárdok nyomában

Carlos egyes források szerint mindössze 12 éves volt, amikor megnyitotta az első csekkfüzetét és részvényeket kezdett vásárolni a Mexikói Nemzeti Banktól.

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.