28.5 C
Budapest
2024, június 26,

KertAkadémia a fenntartható és egészséges kertekért

Most, hogy egyre nagyobb az igény a saját termelésű zöldségekre és gyümölcsökre, így életre hívtunk egy olyan nagyszabású rendezvényt, mint a KertAkadémia...

Friss

A férfinak mindegy, csak szex legyen

Nagyjából hat éves lehettem, amikor először volt részem szexuális megaláztatásban. Illetve - mivel nem vagyok szakember - nem tudom mi a szakmai...

KertAkadémia a fenntartható és egészséges kertekért

Most, hogy egyre nagyobb az igény a saját termelésű zöldségekre és gyümölcsökre, így életre hívtunk egy olyan nagyszabású rendezvényt, mint a KertAkadémia...

Másfél óra – társasjáték a végzetről

Életkérdések, mindennapi szituációk, mindent megváltoztató fordulatok. Évszázadok óta a drámairodalom legfontosabb színterei. A fókuszban többnyire a főhős és a többi szereplő dilemmái...

Picasso sci-fi főhős akart lenni

Régóta foglalkoztatja az embereket a gondolat, hogy megváltoztatható-e a sors. Hiszen vannak élethelyzetek, amelyek bár alakítják a jövőt, mégis a múltban dőlnek...

Napi három baleset nem a járművezetők hibájából

A személyi sérüléssel járó közúti balesetek számának csökkentése prioritást képez az Európai Unióban, így Magyarországon is.

 

Balesetek, amit nem autósok okoznak

 

Hazánkban 2006 és 2012 között meredeken csökkent az esetek száma, ám 2012 után ismét emelkedőben a mutató, ami komoly kérdéseket vet fel. A rádiós, televíziós és internetes híradások kis túlzással minden komolyabb balesetekről számolnak be.

Mindannyiunk biztonsága érdekében érdemes lehet fokozott társadalmi kampányt folytatni az ügyben, hiszen nem kizárólag a járművezetők okolhatók a balesetek kiváltásában, hanem meglepő módon a gyalogosok, a pályahibák, a járművek utasai, valamint a járművek műszaki állapota is közrejátszik.

Magyarországon 2001 óta 323.602 személyi sérüléssel járó baleset történt, a legkevesebb 2012-ben (15.174), a legtöbb pedig 2006-ban (20.977). Az Európai Unió 2010-es közlekedésbiztonsági akcióterve a 2011-2020-as időszakra állapított meg ambiciózus célokat. A program elsősorban a halálos sérülésekkel járó balesetek csökkentésére koncentrál.

Az emberélet nyilvánvaló védelme mellett gazdasági szempontból évente mintegy 130 milliárd euró a balesetek költsége a társadalom számára. Magyarországon egy 2011-2013 közötti időszakban a közlekedésbiztonsági program a személyi sérüléssel járó balesetek 2001-es adataihoz mérten 2015-re 50%-os csökkenést irányozott volna elő. Az adatok elemzésekor látható, hogy az erőfeszítések ellenére ez nem következett be.

A részleteket és a témához készült interaktív adatvizualizációs ábrákat itt tudod elolvasni: Napi 3 balaeset nem a járművezetők hibájából – teljes cikk 

 

Latest Posts

A férfinak mindegy, csak szex legyen

Nagyjából hat éves lehettem, amikor először volt részem szexuális megaláztatásban. Illetve - mivel nem vagyok szakember - nem tudom mi a szakmai...

KertAkadémia a fenntartható és egészséges kertekért

Most, hogy egyre nagyobb az igény a saját termelésű zöldségekre és gyümölcsökre, így életre hívtunk egy olyan nagyszabású rendezvényt, mint a KertAkadémia...

Másfél óra – társasjáték a végzetről

Életkérdések, mindennapi szituációk, mindent megváltoztató fordulatok. Évszázadok óta a drámairodalom legfontosabb színterei. A fókuszban többnyire a főhős és a többi szereplő dilemmái...

Picasso sci-fi főhős akart lenni

Régóta foglalkoztatja az embereket a gondolat, hogy megváltoztatható-e a sors. Hiszen vannak élethelyzetek, amelyek bár alakítják a jövőt, mégis a múltban dőlnek...