11.5 C
Budapest
szombat, szeptember 19, 2020

Már a napsütés sem állhat az arcfiatalítás útjában

Korábban a komolyabb arckezeléseket többnyire késő ősszel és télen lehetett elvégeztetni, hiszen a bőr fényérzékennyé válik tőlük. Szerencsére azonban a legmodernebb eljárások akár a...

Friss

Társsal vagy anélkül? Hogyan lehetünk boldogok?

Naná, hogy társsal, mondanánk gondolkodás nélkül, hiszen az ember társas lény, vagy mi a szösz. De mit jelent az, hogy társ? Lehet-e...

Töltsd ki a tesztet és tudd meg, jó helyen dolgozol-e!

Közeledik az év vége, amikor mindenki számot vet arról, hogy honnan meddig jutott és merre tart éppen. Ha úgy érezzük, hogy szakmai megújulásra lehet szükségünk, és gondolkodunk a munkahelyváltáson, érdemes kitölteni az alábbi rövid, tíz kérdésből álló te

Kihívások kora, avagy a Lifelong learning rémálma gyerekkortól kezdve

Az az igazság, hogy a kihívások korában élünk. Minden hipergyorsan és a legtöbbször nagyon váratlanul történik. Egy kis ízelítőt kaptunk ebből tavasszal,...

Biztosítsd az üzletmenet folyamatosságát a Covid-19 második hullámának idejére

A járvány második hullámára történő felkészüléshez írtam egy 10+1 pontos ellenőrző listát. Legalább ezekre a szempontokra mindenképpen figyelj.

Napi három baleset nem a járművezetők hibájából

A személyi sérüléssel járó közúti balesetek számának csökkentése prioritást képez az Európai Unióban, így Magyarországon is.

 

Balesetek, amit nem autósok okoznak

 

Hazánkban 2006 és 2012 között meredeken csökkent az esetek száma, ám 2012 után ismét emelkedőben a mutató, ami komoly kérdéseket vet fel. A rádiós, televíziós és internetes híradások kis túlzással minden komolyabb balesetekről számolnak be.

Mindannyiunk biztonsága érdekében érdemes lehet fokozott társadalmi kampányt folytatni az ügyben, hiszen nem kizárólag a járművezetők okolhatók a balesetek kiváltásában, hanem meglepő módon a gyalogosok, a pályahibák, a járművek utasai, valamint a járművek műszaki állapota is közrejátszik.

Magyarországon 2001 óta 323.602 személyi sérüléssel járó baleset történt, a legkevesebb 2012-ben (15.174), a legtöbb pedig 2006-ban (20.977). Az Európai Unió 2010-es közlekedésbiztonsági akcióterve a 2011-2020-as időszakra állapított meg ambiciózus célokat. A program elsősorban a halálos sérülésekkel járó balesetek csökkentésére koncentrál.

Az emberélet nyilvánvaló védelme mellett gazdasági szempontból évente mintegy 130 milliárd euró a balesetek költsége a társadalom számára. Magyarországon egy 2011-2013 közötti időszakban a közlekedésbiztonsági program a személyi sérüléssel járó balesetek 2001-es adataihoz mérten 2015-re 50%-os csökkenést irányozott volna elő. Az adatok elemzésekor látható, hogy az erőfeszítések ellenére ez nem következett be.

A részleteket és a témához készült interaktív adatvizualizációs ábrákat itt tudod elolvasni: Napi 3 balaeset nem a járművezetők hibájából – teljes cikk 

 

Latest Posts

Társsal vagy anélkül? Hogyan lehetünk boldogok?

Naná, hogy társsal, mondanánk gondolkodás nélkül, hiszen az ember társas lény, vagy mi a szösz. De mit jelent az, hogy társ? Lehet-e...

Töltsd ki a tesztet és tudd meg, jó helyen dolgozol-e!

Közeledik az év vége, amikor mindenki számot vet arról, hogy honnan meddig jutott és merre tart éppen. Ha úgy érezzük, hogy szakmai megújulásra lehet szükségünk, és gondolkodunk a munkahelyváltáson, érdemes kitölteni az alábbi rövid, tíz kérdésből álló te

Kihívások kora, avagy a Lifelong learning rémálma gyerekkortól kezdve

Az az igazság, hogy a kihívások korában élünk. Minden hipergyorsan és a legtöbbször nagyon váratlanul történik. Egy kis ízelítőt kaptunk ebből tavasszal,...

Biztosítsd az üzletmenet folyamatosságát a Covid-19 második hullámának idejére

A járvány második hullámára történő felkészüléshez írtam egy 10+1 pontos ellenőrző listát. Legalább ezekre a szempontokra mindenképpen figyelj.

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

A nyugdíjasok rágyúrtak az állampapírra és lekörözték a fiatalokat

A nyugdíjasok vagy a nyugdíj közelében lévők vásárolnak a leggyakrabban állampapírt, igaz, 2014 óta fokozatosan csökken a vásárlók átlagéletkora.

Élet-építők – Hogyan legyél űr – Lexus?

O.S. titka, hogy a maga módján profi! Tudja mi a cél, tudja, hogy kell megcsinálni, tökéletesen kezeli a „medveölőt” és a „Henry-puska” is mindig célba talál

Összefoglaló a befektetési lehetőségekről

Ha Ön nem kimondottan tőzsdecápa, viszont szeretne befektetni, akkor olvassa figyelmesen cikkünket.

Hogyan védheti meg serdülő gyermekét a Scheuermann-kórtól?

A kezelés célja a csigolyatest tehermentesítése a gerinc növekedésének befejeződéséig.

Költözne? Lakható bolygókat fedeztek fel a Naprendszerben.

A Vízöntő csillagképben, emberi életre is alkalmasnak tűnő bolygókat fedeztek fel.

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.