0.3 C
Budapest
2023, december 11,

Friss

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...

Napi három baleset nem a járművezetők hibájából

A személyi sérüléssel járó közúti balesetek számának csökkentése prioritást képez az Európai Unióban, így Magyarországon is.

 

Balesetek, amit nem autósok okoznak

 

Hazánkban 2006 és 2012 között meredeken csökkent az esetek száma, ám 2012 után ismét emelkedőben a mutató, ami komoly kérdéseket vet fel. A rádiós, televíziós és internetes híradások kis túlzással minden komolyabb balesetekről számolnak be.

Mindannyiunk biztonsága érdekében érdemes lehet fokozott társadalmi kampányt folytatni az ügyben, hiszen nem kizárólag a járművezetők okolhatók a balesetek kiváltásában, hanem meglepő módon a gyalogosok, a pályahibák, a járművek utasai, valamint a járművek műszaki állapota is közrejátszik.

Magyarországon 2001 óta 323.602 személyi sérüléssel járó baleset történt, a legkevesebb 2012-ben (15.174), a legtöbb pedig 2006-ban (20.977). Az Európai Unió 2010-es közlekedésbiztonsági akcióterve a 2011-2020-as időszakra állapított meg ambiciózus célokat. A program elsősorban a halálos sérülésekkel járó balesetek csökkentésére koncentrál.

Az emberélet nyilvánvaló védelme mellett gazdasági szempontból évente mintegy 130 milliárd euró a balesetek költsége a társadalom számára. Magyarországon egy 2011-2013 közötti időszakban a közlekedésbiztonsági program a személyi sérüléssel járó balesetek 2001-es adataihoz mérten 2015-re 50%-os csökkenést irányozott volna elő. Az adatok elemzésekor látható, hogy az erőfeszítések ellenére ez nem következett be.

A részleteket és a témához készült interaktív adatvizualizációs ábrákat itt tudod elolvasni: Napi 3 balaeset nem a járművezetők hibájából – teljes cikk 

 

Latest Posts

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...