Portfolio által rendezetett Investment, Wealth and Savings (IWS) konferencián foglalkoztak a robottanácsadók és a fintech cégek előretörésével, illetve hogy hogyan kellene a változásokra reagálniuk a hagyományos szolgáltatóknak.
Nemrégiben a „A prémium állampapírok lesznek befektetetők új kedvencei” című cikkünkben arról írtunk, hogy hogy az állampapírok mellett a befektetési alapok lehetnek az idei év népszerű befektetései. A Portfolio idén egész naposra bővített és új névvel jelentkező Investment, Wealth and Savings (IWS) konferenciája közel 200 fő részvételével került megrendezésre április 5-én, a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben. Jelen írásunkban arról írunk, hogy a konferencián résztvevő szakemberek hogy látják a fintech néven zajló folyamatokat.
Mi is az a fintech?
A Financial Technology (pénzügyi technológia) szavak összevonásából származik a Fintech. Azokat az új pénzügyi technológiákat jelenti, melyekre alapozva olyan eddig még nem létező pénzügyi szolgáltatások jelennek meg, amelyek teljesen átformálják teljes életünket, de legalábbis a pénzügyi szokásainkat. Önműködő cégek, tucatnyi funkciót egyesítő kártyák, spórolni segítő okostelefonos appok és olyan bankok, amiknek egy fiókjuk sincs, mégis közel érezzük őket magunkhoz. Forradalom zajlik.
Akkor most jönnek a robotok?
A konferencia egyik osztott szekciójának témája a digitalizáció és a magyar vagyonkezelés jövője volt, az előadók és a panelrésztvevők arra keresték a választ, hogy a robottanácsadók és a fintech cégek előretörése milyen változásokat hozhat a hagyományos vagyonkezelésben, erre mennyire fogékonyak az ügyfelek és hogyan kellene a változásokra reagálniuk a hagyományos szolgáltatóknak. A konferencia hallgatósága meglehetősen megosztott volt a témában, arra a kérdésre, miszerint lecserélné-e tanácsadói hálózatát robottanácsadókra a költségek csökkentése miatt, a válaszok közel 40%-a elutasító volt, és csak a fennmaradó 60% mondta, hogy legalább megfontolná vagy cserélné.
A pénzügyi szolgáltatók stratégiája a fintech-re
Abban már nagyobb volt az egyetértés, hogy a hagyományos szolgáltatóknak a fintech cégekkel összefogva kellene fejlesztéseket végrehajtaniuk, a válaszadók 72%-a ez a jövő útja. A fintech forradalmat csak 2% hagyná (egyelőre) figyelmen kívül, és a teljesen önálló fejlesztésekben is kevesen hisznek.
Mi a helyzet a mesterséges intelligenciával?
Amennyiben arról van szó, hogy a megtakarítások és hitellehetőségek menedzselésében igénybe vennének-e mesterséges intelligencia alapú algoritmust, már pozitívabb hozzáállást mutattak a résztvevők. A válaszok többsége szerint tanácsadással nem lenne gond, amennyiben a végső döntés a kezükben maradna, a teljesen automata rendszert már kevesebben vennék igénybe.