Javulás látszik a biztosítási szektorban, ám még mindig van min dolgozni. Az emberek harmada bonyolultnak ítéli a biztosítási termékeket. Számunkra azonban örömteli hír, hogy az öngondoskodás egyre népszerűbb. Valóban tudatosabbak lettünk?
A 2016-től az állam új szabályozást vezetett be a biztosítási gyakorlatban, a fogyasztók védelme érdekében. Úgy tűnik az új szabályok jótékony hatást gyakorolnak a biztosítások piacára. A Deloitte Magyarország és a Scale Research készített egy reprezentatív felmérést a magyarországi biztosítási szektor aktuális helyzetéről.
A javulás mértéke:
- 41% véli, úgy hogy a biztosítók tisztességesen működnek. A javulás mértéke 10%
- 40% szerint a biztosítók korrekt módon kezelik az ügyfeleket. A javulás mértéke 9%
- 39% megbízik a biztosító társaságokban. A javulás mértéke 10%
A bankok vagy a biztosítók vannak jobb helyzetben?
A biztosítókról kialakult benyomás a bakokhoz képest kicsivel kedvezőbb képet mutat. A lakosság vélekedése, hogy inkább biztosítót, mint bankot vagy banki szolgáltatást ajánlanak jó szívvel az ismerőseiknek. A felmérésből kiderül, hogy az emberek 72%-a tartja fontosnak a biztosítók tevékenységét.
Biztosítási körkép
A felmérésben a részvevők
- 70%-a elégedett a biztosítási termékkel
- 69% megfelelőnek érzi az ügyintézés egyszerűségét
- 68% elég gyorsnak ítéli a szolgáltatást
Az igénybe vett biztosítási szolgáltatások közül a gépjármű, a lakás, és az életbiztosítások a legnépszerűbbek.
Az eredmények alapján az is kijelenthető, hogy a válaszadók túlnyomó része nem tervez biztosítóváltást, meglévő biztosítás megszüntetését vagy új biztosítás megkötését. Az emberek 38%-a azért, mert egyszerűen nem engedheti ezt meg magának, 34%-uk pedig csak akkor köt biztosítást, ha az kötelező. Viszont a megkérdezettek harmada állítja, hogy a biztosításokat túl bonyolultnak találja, és nehezen igazodik ki rajtuk.
Öngondoskodás – alternatíva az állami nyugdíjrendszerrel szemben
„Mindenképpen üdvözlendő, hogy a megkérdezettek több mint fele az öngondoskodás mellett tette le a voksát, ami egy egyre tudatosabb fogyasztói attitűdöt feltételez. Ebben a folyamatban a biztosítók kulcsfontosságú szerepet töltenek be, hiszen releváns alternatívát nyújthatnak a fogyasztóknak az állami nyugdíjrendszerrel szemben”
Idézte a Deloitte közleménye Mérth Balázst, a Deloitte Magyarország pénzintézetekért felelős partnerét.
Kinek van és kinek nincsen biztosítása?
A Biztosítási Index alapján, korcsoport szerint a 18–29 év közöttiek, végzettség szerint a nyolc osztályos, vagy alacsonyabb végzettséggel rendelkezők körében kiemelkedően magas a biztosítással nem rendelkezők száma. Vélhetően a biztosítók a jövőben kiemelt figyelmet fognak szentelni ezekre a társadalmi rétegekre.
Az egyedül állók tekinthetőek a leginkább alulbiztosítottaknak. Régiós viszonylatban nem tapasztalható komoly eltérés. Ezt a megállítást a KSH adatai is igazolják.
- {5BOLRM}