Gyakran hallom, hogy az életbiztosítások nagyon merevek, rugalmatlanok. Mindig azt mondom, hogy ez nézőpont kérdése… Miért?
– Sajnos rugalmatlanok, mert rendszeres díjfizetés fejében vállalják a szolgáltatást.
– Rugalmatlanok, mert a megkötéskor egy csomó adatot meg kell adni, és sokszor még orvosi vizsgálaton is részt kell venni.
– Rugalmatlanok, mert káresemény kapcsán is egy csomó papírt be kell gyűjteni.
Hogy tudok ezen biztosítási tanácsadóként segíteni?
– A rendszeres díjfizetést nem vállalom át J, de segítek beállítani elektronikus fizetési módokat, amivel könnyebb az élet, nem kell a postán sorban állni a csekkel.
– A megkötéskori adatokat összegyűjtöm, a szerződést előkészítem, hogy ne legyen hosszú idő a folyamat az ügyfél részére.
– Káreseménykor gyakran én beszélek az orvossal, és már minden papírt elfogadunk lefényképezve vagy scannelve.
Ebből is látszik, hogy egy lelkiismeretes tanácsadó a rugalmatlan helyzeteket is rugalmasabbá tudja tenni a hozzáállásával.
A fentiek mellett azonban számos ponton rugalmas egy életbiztosítási szerződés:
– Évfordulón módosítható a beltartalom, a díjfizetési gyakoriság, a díjfizetési mód, és még sok olyan paraméter, ami az adott biztosításra vonatkozik.
– Sok helyen online, vagy minimális papírmunkával megköthető
– A mai technika mellett egy tanácsadóval nemcsak személyesen lehet kapcsolatban lenni, de videótelefonon, emailben, és chat formában is, azaz akár az irodánkból vagy otthonról is intézhetők a biztosítási ügyek.
– Káresemény kapcsán a magánklinikák pdf. formátumban mindent el tudnak küldeni a biztosítónak. Az állami intézményeknél ez változó, de haladnak ők is ebbe az irányba.
– Igény szerint kiterjeszthető (persze felárért) a családtagokra is a biztosítás.
Szóval minden csak hozzáállás kérdése, ahogy ez is. Egy jó tanácsadót érdemes keresni, akire nemcsak a megkötéskor számíthat, hanem ami sokkal fontosabb, hogy amikor baj van, akkor is. Onnantól nagyon rugalmas lesz az ügymenet.