11.5 C
Budapest
csütörtök, április 22, 2021

Hidrogén a mobiltelefonban

Elkészült az első hidrogénműködésű mobiltelefon

Friss

Hulladékmentességre törekedsz? Kezdd a kozmetikumaiddal!

Április 22-e a Föld napja. Ilyenkor még inkább fókuszba kerül a környezetvédelem és a zero waste életmód, amely arról a törekvésről szól,...

A tökéletes pár nimbusza megdőlt vagy megerősödött a pandémia alatt?

Tegnap este fejeztem be a Netflix egyik legújabb sorozatát. A címe: The One. Magyarul: A tökéletes pár. Három nap alatt ledaráltam a...

Pandémia 3. hullám – hogy vannak a párok?

Egy évvel ezelőtt az életünk teljesen megváltozott, és most, egy évvel később úgy tűnik, hogy ez a változás egyre stabilabb. Minden jel...

„Büszke vagyok rá, hogy példás elváltak vagyunk”

"Árpi vagyok, 2 éve váltam el a gyerekeim anyjától, Zsuzsától. A kapcsolatunk azóta is nagyon jó, jobban működünk együtt a gyerekek körüli...

Ezért nem érünk a feladataink végére napi 8 órában

Minden dolgozó embernek ismerős az érzés, amikor úgy ér véget a munkanap, hogy csak egy részét sikerült elvégezni az eltervezett feladatoknak. Ilyenkor jön a kellemetlen túlóra, vagy ha arra nincsen szükség, ránk telepszik a rossz érzés, amiért eredménytelennek tűnik a napunk. Mit lehet tenni ez ellen? Sorra vettük a munkahelyi időrablókat, amiket megpróbálhatunk kiiktatni.

 

1. E-mail labirintus

 

Ha jól használjuk, az e-mailezés meggyorsíthatja a munkánkat, hiszen egyszerűen és gyorsan tudunk kapcsolatot teremteni és beszerezni a szükséges információkat általa.

Ugyanakkor ha rosszul használjuk, éppen ellenkezőleg, gátja lehet a hatékony munkavégzésnek. Ha csak a valójában szükségtelen „bürokrácia” erősítésére szolgál, akkor rengeteg időt és energiát elvehet, ami mind az aktív munkavégzés terhére íródik.

Elemzések szerint egy átlagos irodai dolgozó napi egy órát fordít a munkaidejéből csak e-mailek írására, de magasabb pozíciókban ez akár három órára is rúghat. Mindenhogyan sok.

 

Napi egy órát csak e-mailek írásával töltünk. Így rendszerezd az időd

 

2. Nincsen tervünk

 

Könnyű beleesni abba a csapdába, hogy nem tervezzük meg a napi vagy a heti feladatainkat, mondván, úgy is fejben tudjuk tartani azokat, sőt még a fontossági sorrendet is meg tudjuk határozni anélkül, hogy papírra vetnénk azt.

Valószínűleg ez működne is, ha egy munkahelyen nem lennének ad hoc feladatok, nem esne be gyakran egy-egy előre nem látott meeting, megoldandó probléma vagy telefonhívás, ami borítja az egész tervet.

Fejben innentől könnyű elveszíteni a fonalat, ellenben ha magunk előtt látjuk leírva, milyen teendőink vannak, jobban tudunk priorizálni.

 

3. Túl sok a figyelemelterelő tényező

 

Nyitott irodában kénytelenek vagyunk egy légtérben dolgozni több kollégával is. Ilyenkor néha talán észre sem vesszük, de hosszú percekre elvonhatja a figyelmünket a munkáról, ha valamelyik munkatársunk sztorizni kezd a hétvégéről vagy valamilyen problémájáról.

Még akkor is, ha nem kapcsolódunk bele a beszélgetésbe, biztosan odafigyelünk ahelyett, hogy a dolgunkkal foglalkoznánk. Ilyen munkakörnyezetben érdemes fejhallgatót használnunk, és elnyomni a külső zajokat. Azért arra figyeljünk, hogy ne maximum hangerőn használjuk, mert azt azért nem árt észrevenni, ha közben hozzánk szólnak.

 

4. Körülményes kommunikáció

 

Az e-mailezéshez hasonlóan hosszú órákat is elvehet egy dolgozó napjából, ha körülményes a kommunikáció. Végeláthatatlan meetingek, megbeszélések húzhatják az időt sokszor a kívánt eredmény nélkül. Ennek megelőzése érdekében fontos, hogy elősegítsük a lényegre törő, célravezető egyeztetéseket.

Ne hagyjuk, hogy elbeszéljünk egymás mellett, vagy elterelődjön a téma a fókuszról. Ezért mindig figyeljünk oda, és ha kell, finoman irányítsuk a beszélgetést.

 

5. Rossz az időbeosztásunk

 

Végül a legkézenfekvőbb probléma, ha mi magunk nem tudjuk hatékonyan kezelni a feladatainkat. Ez adódhat abból, ha elveszünk a részletekben, túl sok figyelmet szentelünk egy, a végeredmény szempontjából kevésbé fontos részfeladatnak. Meg az is lehet az oka, ha halogatjuk a teendőket. Amit lehet, azt végezzük el egyből, amikor van időnk rá.

Latest Posts

Hulladékmentességre törekedsz? Kezdd a kozmetikumaiddal!

Április 22-e a Föld napja. Ilyenkor még inkább fókuszba kerül a környezetvédelem és a zero waste életmód, amely arról a törekvésről szól,...

A tökéletes pár nimbusza megdőlt vagy megerősödött a pandémia alatt?

Tegnap este fejeztem be a Netflix egyik legújabb sorozatát. A címe: The One. Magyarul: A tökéletes pár. Három nap alatt ledaráltam a...

Pandémia 3. hullám – hogy vannak a párok?

Egy évvel ezelőtt az életünk teljesen megváltozott, és most, egy évvel később úgy tűnik, hogy ez a változás egyre stabilabb. Minden jel...

„Büszke vagyok rá, hogy példás elváltak vagyunk”

"Árpi vagyok, 2 éve váltam el a gyerekeim anyjától, Zsuzsától. A kapcsolatunk azóta is nagyon jó, jobban működünk együtt a gyerekek körüli...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Találékonyak a csalók. Vigyázz téged is könnyen kifoszthatnak!

Az elmúlt napokban Magyarországon az OTP bank ügyfelei ellen indítottak adathalász támadást.

Okostelefon helyett itt az „okos karrier”!

Hallottál már a SMART-elvről? Öt betűből áll össze a mozaikszó, amelyek mind egy-egy olyan tulajdonságot jelölnek, amivel javíthatjuk a munkában nyújtott teljesítményünket.

Ki hordja a nadrágot?

A férfiak nem szeretik, ha belegázolnak az egójukba.

Normáááális?

A T. Bíróság tisztában van azzal, hogy ilyen perekben az egyik fél biztosan hazudik, amikor egymásnak ellentmondó információkat mondanak.

Belső békével az egészségért?

Akkor alakul ki konfliktus bennünk, ha valamit nem tudunk elfogadnii

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.