Senkinek ne legyenek illúziói, nagyon nagy feladat a munkatársak megtartása.
Mi motiválja a munkavállalókat?
Tapasztalatom szerint nemcsak a munkabér összege. Nyilván fontos, hogy ki mennyit keres, de ez nem minden. A fizikai dolgozóknál és a nagyon alacsony fizetési sávban dolgozóknál persze a munkabér nagysága az elsődleges prioritás, de amikor már akkora a munkabér, hogy abból kényelmesen megél az ember, akkor előjönnek a szofisztikáltabb szempontok is.
- megbecsülés
- munkáltatói jótékonysági programok (CSR)
- erkölcsi elismerés
- Karrier lehetőség
- Képzések lehetősége
Sokszor nagyon tanulságos megkérdezni, hogy miért akarnak az emberek más országba vándorolni, és ott dolgozni?
Hmm… Elgondolkodtató, hogy akkor a magyar munkáltató miért nem épít ki vállalati nyugdíjrendszert és egészségbiztosítási rendszert? Nem kerül annyiba, mint egyfolytában újrapótolni (és újrapótláskor valószínűleg képzetlenebb munkaerővel helyettesíteni) a munkatársi gárdát!
Igen ám, de ezt nem elég kitalálni, a munkáltatónak teljes mellszélességgel képviselni és kommunikálni kell ezt, akkor fogják komolyan venni!
Az a legszerencsésebb, ha ez magától jön és nem kikényszerítik. Igazából nem akkor kell kapkodva bevezetni valamit, amikor tömegével mennek el a kollégák, hanem időben felismerni azt, hogy ha itt dolgozik néhány éve, és elégedett vagyok vele, akkor adjak neki olyan juttatásokat, amitől elismerve érzi magát, és tovább fokozza a motiváltságát és lojalitását!
Elérkeztünk ahhoz a felismeréshez, hogy manapság nem a megrendelések nagysága okozza a komoly fejtörést, hanem hogy mekkora humán kapacitás van ahhoz, hogy a megrendeléseket teljesítse a cég…