11.5 C
Budapest
csütörtök, március 4, 2021

Mennyiből és hogyan? Pénzügyi és időgazdálkodási körkép tanácsokkal fűszerezve tanévkezdéshez

Hogyan érdemes gazdálkodni az idővel, mennyibe kerülnek a tanszerek és milyen bevált praktikái vannak a szülőknek? Ezekről olvashatsz ebben az anyagban.

Friss

Mi lesz veletek KATA-s vállalkozók?

A hivatalos közleményekben csak az alkalmazotti létből „átminősített” munkanélküliek számát ismertetik, a helyzet azonban ennél rosszabb. Rengeteg ember...

Párkapcsolat korlátozott időkben, vagyis hogyan befolyásol minket a lockdown?

Azt hiszem, nyugodtan feltételezhetem, hogy mindenkinek megváltozott partnerével, családjával és barátaival való kapcsolata tavaly március óta. Nálunk, Angliában akkor kezdődött az első...

Anyagcserét lassító és gyorsító, zsírégető ételek, kiegészítők

Az utóbbi napokban egyre inkább beragyogta az életünket a jó idő, vele együtt a "Jön a tavasz!” érzés. Ilyenkor sokkal nagyobb kedvet...

Multis marketingvezetőből lett a natúrkozmetikumok személyre szabója

Sokak számára egy külföldi, vezetői pozíció az egyik multinál az álmok netovábbja. Máthé Csilla viszont 8 év kinti munka után döntött úgy,...

6 rossz szokás, ami miatt megszólhatnak minket a munkahelyen

Nem elég jó szakembernek lenni egy munkahelyen, a jó hírnevünkért emberként is meg kell dolgoznunk. Apró, ám annál idegesítőbb viselkedésformákat mutatunk be, amelyek miatt megbélyegezhetnek minket. Ki ismer magára?

Pontatlanság

Két értelemben is hátrányos tulajdonság. Ha késve érünk be dolgozni, azt mások biztosan megjegyzik maguknak, megbeszélések, ügyféltalálkozók esetén pedig kifejezetten kellemetlen tud lenni a késői érkezés. A pontosság azonban nemcsak időbeli értelemben fontos, hanem munkaminőség tekintetében is. Ne kövessünk el figyelmetlenségből adódó hibákat a munkánk során, mert az tényleg senki máson nem múlik, csakis rajtunk.

Az ígéret szép szó…

Ha betartják, úgy jó, igaz? Ha egyszer elvállalunk egy feladatot, vagy megígérünk valamit egy kollégának, akkor ahhoz tartsuk is magunkat. Felnőtt emberek felelősségük tudatában beszélnek, és ha mi nem így teszünk, az biztosan rossz hírünket kelti egy munkahelyen.

Ezért ne beszéljünk sokat a munkahelyen

Túl laza beszédnyelvezet

Gyakori jelenség, amikor valaki már szinte otthonosan érzi magát a munkahelyén, és ennek megfelelően a beszédében is ellazul egy kicsit. Ez alapvetően jó dolog, ám könnyű átesni a ló túloldalára, amikor már munkahelyre nem illő szavakat használunk, viccesnek szánt, kétértelmű megjegyzéseket teszünk. Ezek baráti vagy családi körben megszokottak, ám egy munkahelyre nem valóak, még akkor sem, ha a kollégákkal közvetlen viszonyt ápolunk. Érdemes beszédben is egyfajta mértékletességre törekedni hivatalos környezetben.

Titokzatos magánélet

Jó, ha az ember meghúz egy határvonalat a munkahelye és a magánélete között. Nem szabad a kollégákat magánügyi problémákkal, nehézségekkel traktálni, nem egészséges ha minden apró-cseprő gondunkról tudnak. Ugyanakkor az nem megoldás, hogy hermetikusan kizárjuk őket a magánéletünkből, hiszen napi nyolc órát mégiscsak a közvetlen közelükben töltünk. Ne titkoljuk el előttük életünk fontos eseményeit, mert abból kellemetlen szituációk születhetnek. Egy-egy személyes élmény elmesélése emberibbé és elfogadhatóbbá tesz minket.

Hibák be nem ismerése

Aki dolgozik, az hibázik is – tartja a mondás. Alapvetően nem is azzal van a gond, ha hibát követünk el a munkánk során (bár ez nyilván a súlyosságától is függ), hanem azzal, ha utána nem vagyunk képesek elismerni azt. A kifogáskereséssel, hárítással megoldani nem fogjuk a problémát, ellenszenvet viszont ébresztünk magunkkal szemben. Hiba esetén a legjobb, amit tehetünk, ha alázattal próbálunk tanulni belőle. Ha ezt mások is látják rajtunk, mindenki könnyebben túlteszi magát a dolgon.

Körülményesség

Idegesítő tud lenni, amikor körmondatokban fogalmazva, vagy Ádámtól és Évától indítva próbálunk megvitatni egy feladatot a kollégánkkal. Ő csak annyit fog látni az egészből, hogy már hosszasan beszélünk egy témáról, de még mindig nem jutottunk el a konkrétumokig, neki pedig lenne dolga bőven. Mindig törekedjünk rövid, érthető és hatékony kommunikációra írásban és szóban egyaránt.

Latest Posts

Mi lesz veletek KATA-s vállalkozók?

A hivatalos közleményekben csak az alkalmazotti létből „átminősített” munkanélküliek számát ismertetik, a helyzet azonban ennél rosszabb. Rengeteg ember...

Párkapcsolat korlátozott időkben, vagyis hogyan befolyásol minket a lockdown?

Azt hiszem, nyugodtan feltételezhetem, hogy mindenkinek megváltozott partnerével, családjával és barátaival való kapcsolata tavaly március óta. Nálunk, Angliában akkor kezdődött az első...

Anyagcserét lassító és gyorsító, zsírégető ételek, kiegészítők

Az utóbbi napokban egyre inkább beragyogta az életünket a jó idő, vele együtt a "Jön a tavasz!” érzés. Ilyenkor sokkal nagyobb kedvet...

Multis marketingvezetőből lett a natúrkozmetikumok személyre szabója

Sokak számára egy külföldi, vezetői pozíció az egyik multinál az álmok netovábbja. Máthé Csilla viszont 8 év kinti munka után döntött úgy,...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Hidrogén a mobiltelefonban

Elkészült az első hidrogénműködésű mobiltelefon

Hogyan viselkedjünk az állásinterjún?

Ne tartson túlzott szemkontaktust, mert zavarónak, sőt agresszívnak is tűnhet, de ne is süsse le a szemét beszéd közben.

Nem tölthetjük el a napjainkat egy biztonságos, ámde langyos pocsolyában

záporoznak felém a kérdések, mert mindenki tapasztalt már visszaélést a képekkel akár szereplőként, akár szerzőként.

Adóterhek – könnyítés és szigorítás jellemzi az évet

Minden magánszemély adóalanyt érintő változás, hogy 2018-tól megszűnik a munkáltatói adómegállapítás lehetősége

Dean Baker szerint a szabadalmi jog reformra szorul. I. rész

A szabályozások azért vannak, hogy megakadályozzuk, hogy a gyárak másokra hárítsák a költségeiket

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.