4.1 C
Budapest
2022, december 23,

A karácsony margójára

Sokszor megbotránkoznak, amikor azt mondom, jobban szeretem az állatokat, mint az embereket. Először is miért kéne szeretnem...

Friss

40 Plusszos karácsony

Egész évben azon dolgozunk, hogy olyan tanácsokat adjunk nektek, amelyek segítenek eligazodni a munka világában, a párkapcsolatok néha zűrzavaros érzelmi hálójában,...

Életből épített festészet

Molnár Sándor Festőjóga című kiállításáról A nyáron elhunyt Munkácsy - díjas festőművész, Molnár Sándor alkotásaiból nyílt kiállítás szeptember...

A karácsony margójára

Sokszor megbotránkoznak, amikor azt mondom, jobban szeretem az állatokat, mint az embereket. Először is miért kéne szeretnem...

Élet-építők – tenni, vagy nem tenni…ez itt a kérdés

Az áldozatok még SOSEM tartottak össze semmit. Csak rántották magukkal a többieket

Vigyázz, kész, fék…

Minden tél közeledtével felhívják az autósok figyelmét a vizes úton történő fokozott csúszásveszélyre. Az özönvízszerűen lezúduló zivatarok azonban frissen tartják a témát szinte egész évben.

Elméletben biztosan emlékszünk rá, hogyan kell vizes úton közlekedni, vagy nem. Aki nem emlékszik rá, úgysem vallja be, de azért ne szégyellje feleleveníteni a tanultakat, életet menthet.

Tudja, hogy a fékút minimum a kétszeresére nő a vizes úton?

Tehát első szabályként jegyezzük meg, hogy mindig csökkentsük a sebességünket vizes utakon autózva. Ráadásul, ha éppen szakad az eső, a látótávolság is csökken, így még a rutinos vezetőnek is komoly feladatot jelent a biztonságos közlekedés.

Tudja, mi a vízenfutás jelensége? Vízenfutás akkor jön létre, amikor az aszfalt és az úttest között megszűnik a kapcsolat és azt érezzük, hogy az autó hirtelen könnyebben kormányozhatóvá válik. Legfontosabb, hogy ne fékezzünk hirtelen, és ne kezdjünk el felesleges kormánymozdulatokat tenni!

kisodrodott_es_kiegett_auto A képeket a Vasvári Tűzoltóság készítette.

Mit tegyünk, ha az úttesten nagyobb víztömeg gyűlt össze?

ABS nélküli, régi autóval közlekedve, még a víztócsa előtt fékezzünk erősebben, majd fokozatosan vegyünk vissza a fékezés erejéből. AB S-elrendelkező autósok egyenletes fékezéssel próbálják megoldani a vízfelületen történő, kicsúszástól mentes átkelést.

Feltételezzük, hogy a kerékabroncsok nyomását és fényszórók állapotát folyamatosan ellenőrzik, hiszen a megfelelő keréknyomás és a láthatóság a biztonságos autózás egyik alapfeltétele. Ha eddig nem így gondolta, itt az ideje, hogy napi rutinként bevezesse.

Bármilyen kényelmes is, az autózás veszélyes üzem, vezetés közben nem csak magunkért, de a közlekedésben részt vevőkért is felelősek vagyunk. Készítsük fel magunkat és járművünket a biztonságos közlekedésre, így még akkor is megúszhatjuk a rossz időjárás előidézte vészhelyzeteket, ha olyan kocsival száguldozunk, mint amilyet előző anyagunkban mutattunk be.

Latest Posts

40 Plusszos karácsony

Egész évben azon dolgozunk, hogy olyan tanácsokat adjunk nektek, amelyek segítenek eligazodni a munka világában, a párkapcsolatok néha zűrzavaros érzelmi hálójában,...

Életből épített festészet

Molnár Sándor Festőjóga című kiállításáról A nyáron elhunyt Munkácsy - díjas festőművész, Molnár Sándor alkotásaiból nyílt kiállítás szeptember...

A karácsony margójára

Sokszor megbotránkoznak, amikor azt mondom, jobban szeretem az állatokat, mint az embereket. Először is miért kéne szeretnem...

Élet-építők – tenni, vagy nem tenni…ez itt a kérdés

Az áldozatok még SOSEM tartottak össze semmit. Csak rántották magukkal a többieket