-0.6 C
Budapest
2023, december 11,

Friss

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...

Mit kell tudni a 4Life Direkt biztosítási botrányról?

A 4Life Direkt Kft. időseknek értékesít biztosítást Magyarországon. Ám a biztosítást nem ő nyújtja, hanem  a magyar székhellyel nem rendelkező Red Sands Assurance Ltd, melynek székhelye Gibraltáron van. A 4Life aktív kampányt folytatott hazánkban, kihasználták a lehető legtöbb értékesítési csatornát. A reklám több éven keresztül látható – hallható volt televízióban, rádióban, SMS- ben, a cég honlapján, szórólapokon.

4Life Direct hírdetései szerint, a 45 és 85 év közötti ügyfeleknek napi 100 forintos biztosítási díjért cserébe, az ügyfél halála esetén a kedvezményezettnek 3,5 millió forintot fizetnek ki.

A biztosítás megkötéséhez nem volt szükség egészségügyi állapotfelmérésre. A szerződés megkötésénél az sem volt szempont, ha valakinek fájdalmai vagy egészségügyi problémai voltak. A reklámokban idős hölgyek számolnak be hozzátartozójuk haláláról, és hogy a 4Life Direkt korrekten teljesítette a biztosítási kötelezettségeit.

Ez idáig rendben is lenne, a cég céljai látszólag nemesek, és még első ránézésre azt is gondolhatjuk, hogy az „Időskori biztonságot” kínáló vállalat felismert egy piaci rést a biztosítási piacon, és létrehozott egy olyan konstrukciót ami kimondottan az idős korosztálynak szól.

Hogy lett ebből az ajánlatból 99 milliós büntetés?

4Life Direket átverés: időskori életbiztosítás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a reklámok azt sugallták, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A valóságban pedig a magyarországi székhellyel nem rendelkező gibraltári biztosító, a Red Sandas Ltd az, aki a biztosítást kínálja. Így a 4Life Direkt Kft. csak ügynöki szerepet töltött be. Ez azért is porbléma, mert ha valakinek gondja akad a kínált biztosítással, akkor panaszt tenni, ügyeket intézni csak Gibraltárban lehet, vagy ahol a cég jelen van, ott azonben nem, ahol csak az úgynevezett függő biztosításközvetítők vannak jelen, mint hazánkban is.

További problémaként jelölte meg a GVH, hogy napi 100 forintért halál esetén csak 50 000 forintot fizet a biztosító, ami nem érdemi segítség a temetés költségeinek rendezésénél. Ráadásul ez az összeg köszönőviszonyban sincs a hirdetésben kínált 3 500 000 forintos összeggel.

A biztosítási kötvény szerint a biztosítási összeghez a várakozási időben (első hat hónap) csak baleseti halál esetén lehet hozzájutni. Ha a biztosított más okból halálozik el, akkor csak a befizetett biztosítási díjakat kapja meg a kedvezményezett.

Az előzetes orvosi vizsgálat nélküli rész is kifogásolható. Az első 24 hónap alatt, ha a biztosított halálát előzetesen fennálló körülmény, a szerződés megkötése előtt legfeljebb 5 évvel diagnosztizált betegség okozta, akkor a biztosító csak a befizetett díjakat köteles visszafizetni.

A GVH a 4Life Direct Kft-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki, a megtévesztő reklámok miatt.

A Gazadásig Versenyhivatali bírságra a két cég a következő módon ragált:

  • A 4Life szerint a kapcsolatba lépés arányában nagyon alacsony számú panasz érkezett be a reklámok félreértésével kapcsolatosan.
  • A biztosító más országokban is hasonló reklámokat tett közzé, ott nem találta egyik felügyeleti szerv sem kifogásolhatónak hirdetéseiket.
  • Véleményük szerint az ügyfelek teljes körű tájékoztatást kapnak személyesen, a reklám csak a telefonhívásra invitálja az ügyfeleket, nem ez alapján döntik el hogy szeretnék-e megkötni a biztosítást.
  • Ügyfeleik jelentős része még nem érte el a nyugdíjas kort.
  • A két cég úgy véli megfelelően együttműködött a hatóságokkal. A reklámokat levették, a céges prospektusokat átírták. Továbbá a határozat megszületése előtt, az 50 000 forintos terméket kivezették, július 1-től 100 000 forint a minimumbiztosítási összeg.

Egy biztos, mielőtt bármiféle biztosítási szerződést aláírnánk, nagyon figyelmesen olvassuk végig a szövegezést. Ha lehetőségünk van rá, kérjük ki mások véleményét is.

 

Latest Posts

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...