9.6 C
Budapest
2024, február 7,

Friss

Léptékváltás – Interjú Lajtai Györggyel

Lajtai György szinte soha nem ad interjút. Velünk a régi ismeretség okán kivételt tett, így egy exkluzív és egyedi portré elevenedik...

Hőhullám, avagy mi van a klimaxon innen és túl

A helloklimax program és a Liliom Produkció közös előadásokat tart.

3 self care mítosz, amit ideje átgondolni

Az öngondoskodás alapszükséglet, hiszen néha fel kell tölteni testi, szellemi, lelki akkumulátorainkat ahhoz, hogy újra képesek legyünk részt venni a hétköznapokban. 

Magunkkal törődni nem önzés!

„Magamat tenni az első helyre? Nem vagyok ennyire önző” – mondják sokan, amikor a magunkkal való törődés szóba kerül.

Az antioxidánsok káros hatása igaz a csokoládé fogyasztása esetében is?

Egy megdöbbentő szakmai cikket jelentettünk meg a napokban, mely igen sok kérdést vet fel a táplálkozás kapcsán is. Megkérdeztük életmód tanácsadónkat, Miklós Krisztinát, hogy mi a véleménye a cikk kapcsán a csokoládé fogyasztásáról?

A tudósok megállapítása szerint az antioxidánsok fogyasztása nem hogy gátolná, de növeli a rákos megbetegedések kockázatát, illetve felgyorsíthatja a kialakulás idejét is. Mi a helyzet sokunk kedvencével, a csokoládé a fogyasztásával, hiszen jól tudjuk, hogy a jó minőségű csokoládé antioxidánsokat tartalmaz?

„Mint sokan tudjuk, a csokoládé túlzott fogyasztása hirtelen inzulin-reakciót vált ki a szervezetből, ami a vércukorszint gyors emelkedését majd visszaesését okozza. Ez a „hullámvasút” terheli meg a hasnyálmirigyet, ami az inzulint túltermeli. Ilyenkor, ha ez túl gyakran fordul elő, kialakulhat az inzulin rezisztencia majd a diabétesz” –hangsúlyozza Miklós Krisztina.

A kiegyensúlyozott táplálkozásban megvan a helye a jó minőségű csokoládénak is, a lényeg, hogy minél magasabb kakaó tartalmút válasszunk és cukormenteset, mert akkor a fent említett túlzott inzulin reakció is elmarad. Ami még szintén fontos, hogy az adagra is ügyeljünk. Például a 60 kg testsúlyú nők esetében 2 kocka étcsoki naponta még a tudatosan táplálkozók és diétát folytatók étrendjébe is beleilleszthető adag.”

Érdemes megfogadni a szakértő tanácsait, aki pedig saját életmódváltásához szeretne segítséget kapni Miklós Krisztinától, oldalunkon keresztül  tudja kérdezni szakértőnket.
 

Latest Posts

Léptékváltás – Interjú Lajtai Györggyel

Lajtai György szinte soha nem ad interjút. Velünk a régi ismeretség okán kivételt tett, így egy exkluzív és egyedi portré elevenedik...

Hőhullám, avagy mi van a klimaxon innen és túl

A helloklimax program és a Liliom Produkció közös előadásokat tart.

3 self care mítosz, amit ideje átgondolni

Az öngondoskodás alapszükséglet, hiszen néha fel kell tölteni testi, szellemi, lelki akkumulátorainkat ahhoz, hogy újra képesek legyünk részt venni a hétköznapokban. 

Magunkkal törődni nem önzés!

„Magamat tenni az első helyre? Nem vagyok ennyire önző” – mondják sokan, amikor a magunkkal való törődés szóba kerül.