Egy, a NACE által végzett kutatás szerint tízből egy munkáltató használja arra a közösségi oldalakat, hogy adatokat szerezzen a pályázókról. A közösségi oldalakat felhasználó munkaadók több mint 60 százaléka szerint az ilyen módon elért információk hatással vannak a felvételi döntésre.
Egy, a New York Times-ban megjelent cikk szerint „számos toborzó cég használja az olyan keresőket, mint a Google és a Yahoo, hogy az álláskeresők háttérellenőrzését elvégezzék”. Napjainkban már az sem ritka, hogy egyes fejvadászok a közösségi oldalakon, például a Facebookon, keresik meg a jelölteket. Sőt, az Adecco 2014-es kutatásából kiderült, hogy a válaszadó toborzók több mint negyede keres aktívan a közösségi oldalakon jelölteket, melyek közül a Linkedin és Facebook csatornák a leghatékonyabbak.
„Ha toborzásra kerül sor, a munkaadóknak alapvető érdeke, hogy lehetőleg mindent megtudjanak jövőbeli alkalmazottaikról, legyen szó szakmai vagy személyiségjegyekről. Utóbbi egyre inkább felértékelődik, hiszen minden munkaadó számára fontos, hogy a céges kultúrába jól illeszkedő szakembereket tudjanak foglalkoztatni”
-emeli ki az Adecco toborzási szakértője.
– „Mivel a közösségi oldalakon nem csak a pályakezdők vagy karrierjük elején járó fiatalok regisztráltak csak, hanem jellemzően minden korosztály, melynek köszönhetően a toborzók is valamennyi jelöltet ellenőrzik és megkeresik ezeken a csatornákon. Emiatt mindenkinek figyelmet kell fordítani a róla elérhető online információkra, tartalmakra, hiszen ez a rólunk kialakult képet, benyomást nagyban befolyásolja”-hívja fel a munkát keresők figyelmét Szabó Renáta, az Adecco marketing menedzsere.
Szabó Renáta, az Adeccco Kft. marketing menedzsere
A munkaadók elsősorban az önéletrajzban szereplő információk és a közösségi oldalakon szereplő információk azonosságát vizsgálják. Ezeken túl fontos az oldalakon folytatott kommunikáció alapján kialakult benyomás és a rólunk kialakult személyiségkép. Érdemes munkaadói, toborzói fejjel átnézni a profilunk mindenki számára elérhető részeit és törölni, módosítani azokat a tartalmakat, melyek esetleg negatívan befolyásolhatják álláskeresésünket.