Szinte mindenki jelen van a fontosabb és ismertebb közösségi média felületeken. Instagram, Facebook, Twitter, Tik-tok…Egyre több social media oldal nyílik és lesz azonmód sikeres is. Mondhatjuk bátran azt is, hogy fél életünk ezeken töltjük.
Az oldalakon beszélgetünk, tartjuk a kapcsolatot barátokkal, rokonokkal, ismerősökkel. Tudatjuk másokkal mit eszünk, mit iszunk, merre járunk, milyen szép dolgokat láttunk és mi a véleményünk egy-egy fontosabb dologról.
Itt is ismerkedünk, akár munkából, akár magánéletből kifolyólag. Reklámozunk, vásárolunk, munkát keresünk, úti célt választunk, büszkélkedünk, tudatjuk szomorúságunk okát, párkapcsolati státuszunk, új családtagunk érkezését.
Persze mindezeket jól megszűrve, megfilterezve, a legelőnyösebb formánkat mutatva, nagy ritkán gyengeségeinket is feltárva.
Egy-egy embert több ezren is bekövethetnek, aztán napi szinten nézegetik a tartalmait, megosztott üzeneteit. Még hírességnek, színésznek, politikusnak, szépségkirálynőnek, írónak sem kell lennie ahhoz senkinek sem, csak érdekes tartalmakat gyártania.
És bizony onnantól kezdve, hogy bármit kitesz ezeken a platformokon, hatalmas felelősség hárul rá, mit mutat meg az oldalán magáról, véleményékről, egyes dolgokról. Követhetik egészen kicsi gyerekek, a korosztálya vagy a jóval idősebbek is, országtól, nyelvtől, státusztól, nemtől függetlenül.
Azon kívül, hogy alaposan meg kell gondolni, mennyit mutatunk meg az életünkből, milyen mélységig engedünk betekintést a gondolatainkba, véleményünkbe, másra is érdemes odafigyelni.
Mutass példát és vállald a felelősséget a tartalmaidért!
Példamutatás, felelősség, amik első körben az eszembe jutnak. Felelős vagyok a képekért, leírt sorokért onnantól kezdve, hogy nyilvánosságra hoztam őket. Példát mutatok gyermeknek, felnőttnek egyaránt a viselkedésemmel, mondanivalómmal. Ez hatalmas teher. Sokan bele sem gondolnak, milyen károkat okozhatnak egy-egy nem jól megválasztott, megírt posztjukkal.
Használd jó dologra is a közösségi médiát!
Ám a hírnevet, az ismerősök sokaságát, az ismeretséget jó dologra is fel lehet használni. Mégpedig azokra a társadalmilag fontos témákra felhívni a figyelmük, mint a környezetvédelem, gyermekvédelem, nők elleni erőszak, a kisebbség elnyomása, a mélyszegénység, az állatok védelme…és még hosszasan lehetne sorolni. Ezek azok a témák, melyekről beszélni kell rendszeresen. Fel kell hívni az emberek figyelmét rá, nem egyszer, nem kétszer.
Az influencerek, véleményvezérek, bloggerek, vloggerek, celebek, sztárok, hírességek, politikusok, de még a nagyobb cégek is tudnak élni az őket követő emberek figyelmével ezen a módon.
Meg is kell ragadni az alkalmat, hogy a társadalmilag fontos felelősségre irányítsák a figyelmet, állást foglaljanak egy-egy adott témában.
Hiszen ők tudják a tömegekhez eljuttatni a felelősségvállalás fontosságát. Társadalmilag, de egyénileg is állást kell foglalni, beszélni kell ezekről és cselekedni, tenni ellenük! Példamutatással, a véleményünk felvállalásával, de már azzal is sokat tehetünk, hogy leírjuk őket, beszélünk róluk.
Borzasztóan fontos a társadalmi felelősségvállalás!
És ha már a social médiában éljük a mindennapjainkat, használjuk jóra is! Hívjuk fel a figyelmük a követőinknek, ismerőseinknek az igazán fontos dolgokra is. Nem azt mondom, hogy mindegyikre, de egy-egy általunk fontosnak tartott dologra igen, ami illeszkedik a profilunkhoz, az életvitelünkhöz, mentalitásunkhoz!