4.3 C
Budapest
2021, november 27,

Friss

Repül a kulcscsomó

Nagyon nehezen kezdtem el ezeket a sorokat írni, mert semmi kedvem nem volt relativizálni a gyerekkori testi-fizikai abúzust úgy, hogy az utóbbi...

Pontosan tudom, hogyan akarok megöregedni

Ki ne szeretné megállítani, sőt elnyújtani élethosszig a boldog és könnyed időszakokat, csakhogy az élet természete az időjárás változásaihoz hasonlóan hullámzó. Bármily...

Vonzó megjelenés 40 felett, plasztikai beavatkozások nélkül

Igen, igen és igen. Hidd el, van élet 40 felett, sőt nem is akármilyen! Az élet 40 éves kor...

Amikor a lélek táncol – nagyinterjú Császár Eszti íróval

Gyerekkorában azt képzelte, hogy olyan könyvet fog írni, amely mindenkinek pont ott nyílik ki, ahol arra szüksége van. Olyan könyvet, ami irányt...

Miért válaszd az új elektromos Dacia Springet?

Amikor először megláttam ezt az autót, rögtön az Olasz meló című film jutott eszembe, ahol a Mini Cooper még egy teherliftbe is befért. Néhány nap használat után azonban rájöttem, hogy amire nekünk kell– második autónak, a gyerekek iskolába vitelére, bevásárláshoz-, bőven megfelel.

Kezdjük azonban az elején. Több sorstársunkkal egyetemben „megvívtunk” június közepén az erre az autóra adott állami támogatásért. Ilyen úton ugyanis a gépkocsi 2,5 millió forinttal kevesebbe került.

Az üzemanyag árak emelkedése miatt és mert minden másban is kezdünk zöldre váltani, nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb az autót is lecseréljük. Gyakorlatilag kapóra jött ez az opció.

Szerencsére megnyertük a pályázatot és az autónk az első néhány között még ebben az évben megérkezett Magyarországra.

Mivel a tesztvezetés annyira telített volt, hogy már nem tudtunk élni a lehetőséggel, jobbára vakon bíztunk a járgányról készült képekben és videókban.

Az első látásra szerelem feeling kicsit későbbre tevődött, amikor már azt éreztük, hogy a minimalista designban és méretben is kényelmesen lehet utazni és a napi életvitelünkhöz tökéletesen illeszkedik. A történethez hozzá tartozik, hogy egy régi kombi autóból ültem át ebbe, tehát minden csak viszonyítás kérdése.

A Daciánk kívülről

Kívülről az alap fehér szín, tükörnél és oldalt enyhe narancsszínű dekorral van feldobva, ami üdítő és vagány látványt nyújt és igazán nőiesen sportos külsőt kölcsönöz a megjelenésének. Kerekei az autó méreteihez igazodva 14 colosak. Belsejében fekete műbőr üléshuzat található, amelyet finom, az autó színével harmonikus narancssárga varrás szegélyez.

Beszálltam a Daciába

Az ajtó nyitásakor rögtön megcsapott a jellegzetes és vonzó vadiúj kocsi illat. Állítólag az Egyesült-Államokban az ilyen illat már légfrissítő formájában is kapható.

A vezetőülésre beülve pedig rögtön szembe tűnt a 7 colos színes érintőképernyős LED multimédia rendszer, amely még a kétszer ennyibe kerülő társainál sem ilyen éles és kontrasztos.

A telefon pillanatok alatt csatlakozik, kihangosítható és nagyon tisztán hallatszik. A zenei hangzás is jól muzsikál az LG fejegységgel és a 2 hangszóróval, de persze nem egy Bang&Olufsen.

Az első vezetésem a Daciával

A Dacia útvonaltervezésben is példás. A leghasznosabb azonban a tolatóradar funkciója. A korábbi autóba tolatáskor jobban bíztam abban, hogy hátra fordulok, itt viszont elképesztő segítség, hogy forgás nélkül is látom, hogy mi van a kocsi mögött és még a képen kívül hanggal is figyelmeztet.

A kormány kiemelkedően lazán, könnyedén mozgatható, a kormány mögötti kijelző pedig vidám színekben mutatja a különböző paramétereket, pl: töltöttség, sebesség, visszatáplálás stb.

Meglepő módon az ülések (ülésfűtés nélkül is – ilyen opció ugyanis egyelőre nem létezik ehhez a típushoz) gyorsan felmelegszenek. Másik előnyük, hogy a fejtámla nem az utasra hajlik, hanem úgy néz ki mint a versenyautóban, így még összefogott hajjal is kényelmesen egyenes tartásban lehet benne ülni.

Kényelmes ülések, melynél a fejrész is igazodik a mindennapi használathoz. A szerző fotója

A vezetést a legpraktikusabb egy lábbal megoldani, amely hol a féket, hol a gázt nyomja. Néha azért még a kezem a sebváltóhoz akart tévedni, de gyorsan rájöttem, hogy itt ilyen dolgokkal nem lett bonyolítva az élmény.

Összességében hamar rá lehet érezni az elektromos autó vezetési technikájára.

Abban az esetben, ha túl közel megyünk valamihez finom fékezéssel figyelmeztet, pont úgy mint amikor vizsgán az oktató igyekezett jelezni, hogy a vizsgabiztos észre ne vegye a hibát.

Probléma esetén még egy pótkereket is biztosítottak az autóhoz, így gyorsan orvosolható a defekt.

4 átlagos méretű európai ember (175 cm) is kényelmesen elfér még benne egy hosszabb távú utazás során is. Nyilván vékonyabb, alacsonyabb testalkattal sokkal kevésbé van minimalista érzete az embernek.

A csomagtartó 290 l űrtartalmú, ami ránézésre különösen egy kombihoz viszonyítva kicsinek tűnt. Egészen addig amíg a kis kamasz lányomat haza nem hoztuk a 2 napos kirándulásról. 1 nagy és 2 kis táskával és egy hétvégi bevásárlással, mert itt meggyőződtünk róla, hogy minden elfért hátul, és még maradt némi hely is úgy, hogy a kalaptartó sem volt felemelve.

Ekkor megnyugodtam, mert rájöttem, hogy nem szükséges gazdaságosabban vásárolnom ahhoz, hogy ugyanúgy haza tudjam vinni az árukat.

Mennyit bír egy töltéssel a Dacia Spring?

Mivel 100%-ban elektromos, így a „töltése” 100 km esetében egy átlagos benzineshez viszonyítva nyolcszor olcsóbb, háztartási áramdíjjal számolva. Egy töltéssel pedig akár vegyes használat mellett 230 km-t városi használatnál pedig akár 300 km-t is képes megtenni. A gyors töltés 50 perc alatt, még a lassúbb 5-6 óra alatt történik.

Bennünket már levett a lábunkról, így mostanában minden lehetőséget megragadunk, hogy használni tudjuk. Sőt, csak úgy kedvtelésből is szívesen próbálgatjuk a kis fürge városi villanyautót.

Latest Posts

Repül a kulcscsomó

Nagyon nehezen kezdtem el ezeket a sorokat írni, mert semmi kedvem nem volt relativizálni a gyerekkori testi-fizikai abúzust úgy, hogy az utóbbi...

Pontosan tudom, hogyan akarok megöregedni

Ki ne szeretné megállítani, sőt elnyújtani élethosszig a boldog és könnyed időszakokat, csakhogy az élet természete az időjárás változásaihoz hasonlóan hullámzó. Bármily...

Vonzó megjelenés 40 felett, plasztikai beavatkozások nélkül

Igen, igen és igen. Hidd el, van élet 40 felett, sőt nem is akármilyen! Az élet 40 éves kor...

Amikor a lélek táncol – nagyinterjú Császár Eszti íróval

Gyerekkorában azt képzelte, hogy olyan könyvet fog írni, amely mindenkinek pont ott nyílik ki, ahol arra szüksége van. Olyan könyvet, ami irányt...