4.7 C
Budapest
2022, december 23,

A karácsony margójára

Sokszor megbotránkoznak, amikor azt mondom, jobban szeretem az állatokat, mint az embereket. Először is miért kéne szeretnem...

Friss

40 Plusszos karácsony

Egész évben azon dolgozunk, hogy olyan tanácsokat adjunk nektek, amelyek segítenek eligazodni a munka világában, a párkapcsolatok néha zűrzavaros érzelmi hálójában,...

Életből épített festészet

Molnár Sándor Festőjóga című kiállításáról A nyáron elhunyt Munkácsy - díjas festőművész, Molnár Sándor alkotásaiból nyílt kiállítás szeptember...

Élet-építők – tenni, vagy nem tenni…ez itt a kérdés

Az áldozatok még SOSEM tartottak össze semmit. Csak rántották magukkal a többieket

Balatont minden mennyiségben!

Balatont minden mennyiségben! Akár egy percre, vagy egy napra is. Minden évben több alkalommal látogatunk el a magyar tenger partjaira, és most úgy hozta a sors, hogy mesetáborba vittük a család egy részét, és ránk várt utána a tó környéke. Felhős ég alatt utaztunk, de a kedvünk nem fordult borúsra, sőt! Megállapítottuk, hogy ez az idő kifejezetten alkalmas cukrászdalátogatásra és Tihany felfedezésére. Szeretem ezt a környéket és a távlatot, ami csak fentről látható. Odafelé az úton sikerült jobbnál jobb zenéket elcsípni a rádióban és hangosan énekelni a refrént. A belső tó ezüstösen hívogatott, mintha ő is kíváncsian várná az érkezésünket. A Tihanyi levendulamúzeumhoz vezető úton leparkolva felsétáltunk az apátsághoz. Ilyenkor szívdobogva várom, hogy újra megpillanthassam a selymes zöldben ragyogó végtelenséget. A szomorkás idő ellenére rengetegen sétáltak, nézelődtek körülöttünk. A könyöklőfal mentén több felirat is található, hamar felfedezhető a gyönyörű kilátással együtt.

Lelkesen elsétáltunk egészen a Tihanyi visszhangig. A közelében találtam egy természet alkotta ablakot, mely az “otthonomra” nyílt. Mindig így érzem, ha rápillantok a sejtelmesen fodrozódó víztükörre. Visszafelé bandukolva megállapítottuk: itt az ideje a csemegézésnek kedvenc cukrászdánk teraszán. Mondanom se kell, hogy leányom túlrendelte magát, és én önfeláldozóan besegítettem neki a finom falatok eltüntetésében. Mire ő közölte, hogy csak jószívű és nem szeretné, ha éhen maradnék…:)

Kirándulásunk közepette felfedeztünk egy köves standot, ahol mindenféle színben és méretben árultak nagyon drága- és féldrágaköveket. Hosszasan csodáltuk a csigametszeteket és ékszerekre is bukkantunk.  Már azon gondolkodtam, hogy ellátogathatnánk Keszthelyre, és újra megnézhetnénk a Festetics-kastélyt a könyvtárral ebben a kiváló kirándulóidőben, de végül a napocska kisütött, így nem volt kérdés, hogy strandolunk a hátralévő időben. Tervszerűen felszerelkezve hoztunk magunkkal “eldobható sátrat” ami nem azt jelenti, hogy használat után kidobható, hanem hogy kipakoláskor szinte magától szétnyílik és sitty-sutty már áll is, miután földet ér.

Szuper kis eldugott strandot fedeztünk fel véletlenszerűen a parton. A szél is felkerekedett és incselkedni kezdett a hullámzó vízi-világgal. Valaki magyarázza el nekem, hogy egy anyukának mihez nem kell értenie? Ezúttal a röplabda miatt kérdezem, minthogy azt sem felejtettük a kocsiban. A hullámok hajszolása után rohangálhattam az ide-oda repülő labda után. Néha visszaütöttem, de sokszor a dzsindzsásban landolt velőtrázó “góóóól” kiáltás kíséretében. Szerényen megjegyeztem, hogy most nem focizunk, de jött a magas labda és a “belefér” mondat.

Említettem, hogy órákig tudom bámulni a vizet? Az égbolttal is így vagyok, miközben összehajolnak fölöttem a fák és elsuttogják meséiket és régi álmaikat. Többször nekiveselkedtünk, hogy átússzuk a Balatont széltében-hosszában, miközben kacérkodtunk a hullámok hadával. Fuldokoltunk a nevetéstől és a félrenyelt víztől. Végül búcsút kellett venni a Vizek Urától, azzal a feltétellel, hogy többször meglátogatjuk még birodalmát. Rajtunk nem múlik… 🙂