Bárhány embert megkérdezel, azt fogja mondani szinte kivétel nélkül, hogy utálja a reklámokat és reklámkerülő. Ha azt kéred, sorolja fel azt az ötöt, amit a legjobban utál, simán felsorolja, sőt, még többet is. Most akkor megnézi a reklámot, vagy sem?
Rengeteg ilyen példám van a húszéves marketinges múltamból. Amikor a legolvasottabb bulvárlapot ajánlottuk hirdetési felületként, elképedve kérte ki magának aktuális cég aktuális döntéshozója: Ő? OTT? Na ne, abban a gagyi lapban biztosan nem hirdet… azt normális ember nem olvassa…. és valóban, bárkit megkérdeztél, a válasz mindig az volt, hogy ő aztán nem olvassa…
Kérdezem csak csendesen, akkor ki vette meg minden áldott nap 180 ezer példányban? Éves szinten hogyan fogyhatott el közel 7 millió példány ebből a lapból, ha senki sem olvassa? Aztán szépen lassan kiderült, hogy dehogyisnem… olvassa boldog-boldogtalan, a munkástól a döntéshozóig, úgyhogy elég jól el lehet érni vele szinte bárkit, csak megfelelő reklámüzenet kell hozzá.
Maradjunk annyiban, hogy igenis nézzük, olvassuk, hallgatjuk a reklámokat, sőt vannak olyan weboldal tulajdonosok, akik havonta többtízezer forintot kapnak a nagy keresőtől csak azért, mert az oldalára kitett hirdetéseire kattintanak az oldal látogatói.
Ez a reklám dilemma régóta foglalkoztat
Olyannyira, hogy felfigyeltem arra a demográfiai helyzetre, ami szépen lassan, de bekövetkezett a nagyvilágban, így Európában és hazánkban is. Mégpedig az, hogy a lakosság körében egyre jobban dominálnak a szenior korúak.
Jelenleg Magyarországon közel 4 millió 50 év feletti ember él. Ők aktívitásukból és számosságukból adódóan is erős vásárlóerőt jelentenek. Hoppá, ha ez így van, akkor miért nem szólnak hozzájuk célzott reklámüzenetekkel? Nem akarnak eladni nekik semmit a gyógyszereken kívül? Ahogy egy életkorban érintett ismerősöm fogalmazott: „…miért nem énekelik ki a zsebemből a pénzt?”
Ez volt a pillanat, amikor elkezdtem a témával mélyebben foglalkozni. Építettem rá egy kutatási modellt és egy projektet. Az egyéb marketinges megbízásaim mellett most minden energiámat arra fordítom, hogy célzottan az 50 év felettieknek szóló kommunikációs stratégiákat készítek a megbízóim számára, illetve megmutatom, hogy a kampányokban hogyan és milyen csatornákon szólítsák meg az 50 év feletti fogyasztókat.
Közben folyamatosan gyűjtöm az információkat, tesztelem a hipotéziseimet, szóval gyűlnek az anyagok a tanulmányhoz. A kutatásban szerepel egy kérdőíves megkérdezés is, de gyűjtöm a korosztály reklámokkal kapcsolatos véleményét, illetve elvárásait is.
Ha te is szívesen megosztanád velem a véleményed a reklámok kapcsán, írd meg kommentben, vagy küldj egy e-mailt.
a kérdőívet pedig ki tudod tölteni, ha erre a szövegre kattintasz. Köszi, és hajrá 50 év feletti vásárlók! 🙂