11.5 C
Budapest
péntek, július 23, 2021

Szex testbeszéd – Jelbeszéddel üzen a test a vonzalomról

Nagyujjukat gyakran beakasztják a nadrágjuk zsebébe – ez nemcsak az aktust szimbolizálja, hanem egyben rámutat a fontos testrészre is.

Friss

Nyitottan és ítélkezés mentesen tekint a világra

Nem adja könnyen a gondolatait. Amilyen szenvedéllyel nyit meg másokat, olyan szemérmes, ha saját magáról beszél. Úgy érzi, végre a saját útját...

A szeniorokat is elcsábítja a digitális világ

Egyre inkább a mindennapok részévé válik az internethasználat az idősebbek körében is. A szeniorokra a kapcsolattartási és az önellátási igények teszik a...

A társkeresés labirintusában – társkeresés 40 felett

Igen, negyven fölött is van remény, habár én egy jó párszor feladtam. Nem azért, mert éveim hátralévő részét egyedül szerettem volna tölteni....

Ortopédiai, reumatológiai problémák orvoslása magán egészségbiztosítás útján

Magyarok százezreinek életét keserítik meg a mozgásszervi megbetegedések. Az állami egészségügyi rendszer túlterheltsége, ezzel együtt a várólisták hosszúsága csak tovább tetézik a bajt. Nézzük, milyen...

Milyen reklámra kattannak az 50 év felettiek?

Bárhány embert megkérdezel, azt fogja mondani szinte kivétel nélkül, hogy utálja a reklámokat és reklámkerülő. Ha azt kéred, sorolja fel azt az ötöt, amit a legjobban utál, simán felsorolja, sőt, még többet is. Most akkor megnézi a reklámot, vagy sem? 

Rengeteg ilyen példám van a húszéves marketinges múltamból. Amikor a legolvasottabb bulvárlapot ajánlottuk hirdetési felületként, elképedve kérte ki magának aktuális cég aktuális döntéshozója: Ő? OTT? Na ne, abban a gagyi lapban biztosan nem hirdet… azt normális ember nem olvassa…. és valóban, bárkit megkérdeztél, a válasz mindig az volt, hogy ő aztán nem olvassa…

Kérdezem csak csendesen, akkor ki vette meg minden áldott nap 180 ezer példányban? Éves szinten hogyan fogyhatott el közel 7 millió példány ebből a lapból, ha senki sem olvassa? Aztán szépen lassan kiderült, hogy dehogyisnem… olvassa boldog-boldogtalan, a munkástól a döntéshozóig, úgyhogy elég jól el lehet érni vele szinte bárkit, csak megfelelő reklámüzenet kell hozzá.

Maradjunk annyiban, hogy igenis nézzük, olvassuk, hallgatjuk a reklámokat, sőt vannak olyan weboldal tulajdonosok, akik havonta többtízezer forintot kapnak a nagy keresőtől csak azért, mert az oldalára kitett hirdetéseire kattintanak az oldal látogatói.

Ez a reklám dilemma régóta foglalkoztat

Olyannyira, hogy felfigyeltem arra a demográfiai helyzetre, ami szépen lassan, de bekövetkezett a nagyvilágban, így Európában és hazánkban is. Mégpedig az, hogy a lakosság körében egyre jobban dominálnak a szenior korúak.

Jelenleg Magyarországon közel 4 millió 50 év feletti ember él. Ők aktívitásukból és számosságukból adódóan is erős vásárlóerőt jelentenek. Hoppá, ha ez így van, akkor miért nem szólnak hozzájuk célzott reklámüzenetekkel? Nem akarnak eladni nekik semmit a gyógyszereken kívül? Ahogy egy életkorban érintett ismerősöm fogalmazott: “…miért nem énekelik ki a zsebemből a pénzt?”

Ez volt a pillanat, amikor elkezdtem a témával mélyebben foglalkozni. Építettem rá egy kutatási modellt és egy projektet. Az egyéb marketinges megbízásaim mellett most minden energiámat arra fordítom, hogy célzottan az 50 év felettieknek szóló kommunikációs stratégiákat készítek a megbízóim számára, illetve megmutatom, hogy a kampányokban hogyan és milyen csatornákon szólítsák meg az 50 év feletti fogyasztókat.

Közben folyamatosan gyűjtöm az információkat, tesztelem a hipotéziseimet, szóval gyűlnek az anyagok a tanulmányhoz. A kutatásban szerepel egy kérdőíves megkérdezés is, de gyűjtöm a korosztály reklámokkal kapcsolatos véleményét, illetve elvárásait is.

Ha te is szívesen megosztanád velem a véleményed a reklámok kapcsán, írd meg kommentben, vagy küldj egy e-mailt.

a kérdőívet pedig ki tudod tölteni, ha erre a szövegre kattintasz. Köszi, és hajrá 50 év feletti vásárlók! 🙂

Latest Posts

Nyitottan és ítélkezés mentesen tekint a világra

Nem adja könnyen a gondolatait. Amilyen szenvedéllyel nyit meg másokat, olyan szemérmes, ha saját magáról beszél. Úgy érzi, végre a saját útját...

A szeniorokat is elcsábítja a digitális világ

Egyre inkább a mindennapok részévé válik az internethasználat az idősebbek körében is. A szeniorokra a kapcsolattartási és az önellátási igények teszik a...

A társkeresés labirintusában – társkeresés 40 felett

Igen, negyven fölött is van remény, habár én egy jó párszor feladtam. Nem azért, mert éveim hátralévő részét egyedül szerettem volna tölteni....

Ortopédiai, reumatológiai problémák orvoslása magán egészségbiztosítás útján

Magyarok százezreinek életét keserítik meg a mozgásszervi megbetegedések. Az állami egészségügyi rendszer túlterheltsége, ezzel együtt a várólisták hosszúsága csak tovább tetézik a bajt. Nézzük, milyen...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Koronavírus helyzetjelentés Olaszországból – bezártság, halál és gyász

A Pesaróban élő tolmács, Kincses Melinda naplószerűen dolgozza fel a koronavírus járvány kezdetétől a mai napig zajló történéseket. Fázisok, zónák, élet és...

A térdizület gyulladásos megbetegedései idősebb korban

A térdízület gyulladásos megbetegedései, mint rizikófaktor szerepelnek az egyensúlyvesztésben, így az elesés is gyakoribb időskorban. Több oka lehet a gyulladásnak.

Félénk vagyok, de érdekérvényesíteni akarok! – 1 rész

Pedig sokunknak nem ártana elgondolkodni a saját mozgatóinkon. Ha zavar egy szituáció, ne füstölögj magadban, pontosítsd: mi zavar benne?

Intézményesített lehúzás, avagy a csórók csatája

Jó, OK. mindig is ki kell emelnem azt a tényt, hogy bizony vannak igazi köcsög szülők, akik tényleg leszarják azt, hogy mi van a gyerekükkel.

Élet építók – Sorskegyeltje és a Többiek

A Többiek mögött nincs idilli családi háttér, ráérő nagymama, mert ő éppen a saját túléléséért küzd.

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.