11.5 C
Budapest
szombat, szeptember 19, 2020

Baba a fedélzeten – Elválás

Külön szabadidős tevékenységet is beiktattunk a napirendünkbe: ”Csodáljuk Apát” címmel. Nézzük, ahogy fogat mos, borotválkozik, fürdik. És Gergő imádja!

Friss

Társsal vagy anélkül? Hogyan lehetünk boldogok?

Naná, hogy társsal, mondanánk gondolkodás nélkül, hiszen az ember társas lény, vagy mi a szösz. De mit jelent az, hogy társ? Lehet-e...

Töltsd ki a tesztet és tudd meg, jó helyen dolgozol-e!

Közeledik az év vége, amikor mindenki számot vet arról, hogy honnan meddig jutott és merre tart éppen. Ha úgy érezzük, hogy szakmai megújulásra lehet szükségünk, és gondolkodunk a munkahelyváltáson, érdemes kitölteni az alábbi rövid, tíz kérdésből álló te

Kihívások kora, avagy a Lifelong learning rémálma gyerekkortól kezdve

Az az igazság, hogy a kihívások korában élünk. Minden hipergyorsan és a legtöbbször nagyon váratlanul történik. Egy kis ízelítőt kaptunk ebből tavasszal,...

Biztosítsd az üzletmenet folyamatosságát a Covid-19 második hullámának idejére

A járvány második hullámára történő felkészüléshez írtam egy 10+1 pontos ellenőrző listát. Legalább ezekre a szempontokra mindenképpen figyelj.

Milyen reklámra kattannak az 50 év felettiek?

Bárhány embert megkérdezel, azt fogja mondani szinte kivétel nélkül, hogy utálja a reklámokat és reklámkerülő. Ha azt kéred, sorolja fel azt az ötöt, amit a legjobban utál, simán felsorolja, sőt, még többet is. Most akkor megnézi a reklámot, vagy sem? 

Rengeteg ilyen példám van a húszéves marketinges múltamból. Amikor a legolvasottabb bulvárlapot ajánlottuk hirdetési felületként, elképedve kérte ki magának aktuális cég aktuális döntéshozója: Ő? OTT? Na ne, abban a gagyi lapban biztosan nem hirdet… azt normális ember nem olvassa…. és valóban, bárkit megkérdeztél, a válasz mindig az volt, hogy ő aztán nem olvassa…

Kérdezem csak csendesen, akkor ki vette meg minden áldott nap 180 ezer példányban? Éves szinten hogyan fogyhatott el közel 7 millió példány ebből a lapból, ha senki sem olvassa? Aztán szépen lassan kiderült, hogy dehogyisnem… olvassa boldog-boldogtalan, a munkástól a döntéshozóig, úgyhogy elég jól el lehet érni vele szinte bárkit, csak megfelelő reklámüzenet kell hozzá.

Maradjunk annyiban, hogy igenis nézzük, olvassuk, hallgatjuk a reklámokat, sőt vannak olyan weboldal tulajdonosok, akik havonta többtízezer forintot kapnak a nagy keresőtől csak azért, mert az oldalára kitett hirdetéseire kattintanak az oldal látogatói.

Ez a reklám dilemma régóta foglalkoztat

Olyannyira, hogy felfigyeltem arra a demográfiai helyzetre, ami szépen lassan, de bekövetkezett a nagyvilágban, így Európában és hazánkban is. Mégpedig az, hogy a lakosság körében egyre jobban dominálnak a szenior korúak.

Jelenleg Magyarországon közel 4 millió 50 év feletti ember él. Ők aktívitásukból és számosságukból adódóan is erős vásárlóerőt jelentenek. Hoppá, ha ez így van, akkor miért nem szólnak hozzájuk célzott reklámüzenetekkel? Nem akarnak eladni nekik semmit a gyógyszereken kívül? Ahogy egy életkorban érintett ismerősöm fogalmazott: “…miért nem énekelik ki a zsebemből a pénzt?”

Ez volt a pillanat, amikor elkezdtem a témával mélyebben foglalkozni. Építettem rá egy kutatási modellt és egy projektet. Az egyéb marketinges megbízásaim mellett most minden energiámat arra fordítom, hogy célzottan az 50 év felettieknek szóló kommunikációs stratégiákat készítek a megbízóim számára, illetve megmutatom, hogy a kampányokban hogyan és milyen csatornákon szólítsák meg az 50 év feletti fogyasztókat.

Közben folyamatosan gyűjtöm az információkat, tesztelem a hipotéziseimet, szóval gyűlnek az anyagok a tanulmányhoz. A kutatásban szerepel egy kérdőíves megkérdezés is, de gyűjtöm a korosztály reklámokkal kapcsolatos véleményét, illetve elvárásait is.

Ha te is szívesen megosztanád velem a véleményed a reklámok kapcsán, írd meg kommentben, vagy küldj egy e-mailt.

a kérdőívet pedig ki tudod tölteni, ha erre a szövegre kattintasz. Köszi, és hajrá 50 év feletti vásárlók! 🙂

Latest Posts

Társsal vagy anélkül? Hogyan lehetünk boldogok?

Naná, hogy társsal, mondanánk gondolkodás nélkül, hiszen az ember társas lény, vagy mi a szösz. De mit jelent az, hogy társ? Lehet-e...

Töltsd ki a tesztet és tudd meg, jó helyen dolgozol-e!

Közeledik az év vége, amikor mindenki számot vet arról, hogy honnan meddig jutott és merre tart éppen. Ha úgy érezzük, hogy szakmai megújulásra lehet szükségünk, és gondolkodunk a munkahelyváltáson, érdemes kitölteni az alábbi rövid, tíz kérdésből álló te

Kihívások kora, avagy a Lifelong learning rémálma gyerekkortól kezdve

Az az igazság, hogy a kihívások korában élünk. Minden hipergyorsan és a legtöbbször nagyon váratlanul történik. Egy kis ízelítőt kaptunk ebből tavasszal,...

Biztosítsd az üzletmenet folyamatosságát a Covid-19 második hullámának idejére

A járvány második hullámára történő felkészüléshez írtam egy 10+1 pontos ellenőrző listát. Legalább ezekre a szempontokra mindenképpen figyelj.

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

A pénzügyeket a nők uralják, fűszerezve egy adag pesszimizmussal

A hölgyek 83%-a pontosan tudja előre milyen számlák várhatóak egy adott hónapban, míg ugyanez a férfiak 80%-ról mondható csak el

Nem csak a jobb fizetés miatt érdemes új állást keresni!

Ha biztosnak tűnik egy állás, nehéz azt mondani, hogy keressünk új munkahelyet. Pedig vannak olyan jelek, amelyek szinte kiáltanak azért, hogy megújulásra van szükségünk.

Harmadára eshet a lakossági állampapírok kamata

Amikor elérik az államadósság kezelésénél a kívánt szintet, vissza fogják vágni az állampapír kamatokat.

Társvadászat első osztályon

A legjobb példa erre egy közelmúltban történt esetem, amikor egy hölgy több sikertelen társkeresési próbálkozás után érkezett hozzám.

Boldog karácsonyt kíván a pénzügyi tanácsadó!

A lényeg, hogy legyen egy jól átgondolt biztosítási szerződése minden családtagnak, mert a baj nem időpontra jön, hanem hirtelen.

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.