5 C
Budapest
2022, november 25,

Alapdarabok 40 felett 2.

Az előző bejegyzésemben arról írtam, hogy színtípusonként milyen színeket válasszunk az alapdarabjainkhoz. Most azt veszem górcső alá, hogy...

Friss

Átok vagy áldás nőnek lenni?

A történelemben már oly sokszor találkozhattunk a fehérnép, azaz a nők elnyomásával. Mint valami másodrendű lények létezhettek csak, még akkor is,...

Alapdarabok 40 felett 2.

Az előző bejegyzésemben arról írtam, hogy színtípusonként milyen színeket válasszunk az alapdarabjainkhoz. Most azt veszem górcső alá, hogy...

Élet-építők – Élet továbbépítők nem csak kockázatvállalóknak

Mert ha mi nem is egy komplett csodában nőttünk fel, talán a gyerekeink gyerekeinek már sikerülhet megváltoztatni a világot

Élet építők – Élet brainstorming

A valóság az, hogy mi, emberek, folyton agyalunk valamin. Brainstormingolunk, ha randevúra készülünk, brainstormingolunk, ha lakást keresünk, vagy felújításba kezdünk.

Egy 50 év feletti átlagfogyasztó véleménye a reklámokról

Továbbra is gyűjtöm a véleményeket az 50 év feletti korosztályból. Hiszen nekik is szólnak a reklámok. Nekik is szólnak a reklámok? Álljon itt Eszter véleménye ebben a kérdésben.

Eszter kettős szerepben van: vállalkozóként életbevágóan fontos a számára, hogy jól reklámozza a termékeit, 50 év feletti fogyasztóként azonban a befogadó szerepkör sz övé. Hogyan vélekedik vajon a reklámokról potenciális vevőként?

Konkrétan az 50 év felettieknek készülnek szerinted reklámok?

Persze, a sok gyógyszer…

Elégedett vagy velük?

Hát nem, de talán azért szólítanak meg minket leginkább gyógyszerekkel, mert sokan tönkrementek akár már 50 éves korukra is.

Te célcsoportja vagy ezeknek a reklámoknak?

Szerencsére nem, nem szedek semmit, de akkor is ezekkel a reklámokkal találkozom. Közel egy éve átestem egy epekő műtéten. És nagyon rossznak látom a gyógyszer reklámokat például.

Nocsak… Megmagyaráznád, miért gondolod így?

Mert azt látom, hogy ha felfújódsz, akkor szedjél ilyen-olyan bogyót rá… Mi lenne, ha inkább azt mondanák

” Te, ha felfújódsz, vizsgáltasd már ki magad, hátha van valami komolyabb bajod…”

Nem az okok megszüntetésére hívják fel a figyelmet, csak tüneti kezelésre adnak megoldást és ez akár veszélyes is lehet. Engem ezért bosszantanak, mert tudom, hogy ez egy látszat dolog. Beveszed az akármilyen tablettát, egykét órára jobban leszel, de a problémádat nem szünteti meg.

A befogadó szemszögéből nézve, milyen a jó reklám szerinted?

Ami lehetőségeket mutat meg, ráirányítja a figyelmem a korosztályom számára fontos kérdésekre. És nem kell, hogy ezek komoly témák legyenek, csak trafáljanak bele abba az élethelyzetbe, amiben az 50 év feletti korosztály, így én is vagyok. És ezen belül nem is a kreativitás a fontos, hanem az üzenet mélysége és hitelessége, legalábbis a számomra.

Mit érhetnének el a reklámok nálad, ha olyanok lennének, amilyet vázoltál?

Jobban bíznék ezekben a reklámokban, és érdeklődőbb lennék azoknak a termékei iránt, akik értelmesen szólnak hozzám. Nagyobb kedvem lenne kipróbálni őket, hosszabb távon pedig biztosan azokat vásárolnám meg, amelyek valami pluszt is nyújtanak nekem.

Mire gondolsz?

Például nem sajnálnak le, nem egy gyenge, támogatásra szoruló színben tüntetnek fel. Szerintem az az ideális, amikor rendben vannak az emberek és harmóniában élnek önmagukkal és a környezetükkel. Ehhez a reklámok kényelmi, élvezeti és egészségmegőrző jellegű üzenetei nagyban hozzá tudnának járulni.

Eszter véleménye több kérdést is felvethet.

Eszter véleménye abból a szempontból érdekes, hogy a gyógyszerforgalmazóktól (értem itt a reklámozható termékeket) várja el, hogy edukáljanak és preventív szemlélettel legyenek jelen a piacon. Persze, igaza van, de csak ez nem lehet a piaci jelenlétük egyetlen mozgatórugója. Lássuk be, a gyógyszerek eladásában akkora biznisz van, hogy kapásból elég csak az értékesítésre fókuszálni a reklámokban. Megfogalmazzák a problémát -hasgörcs, fejfájás, puffadás, lábgomba-, melyre az aktuális termék a megoldás. Egyszerű, mint a bot, ahogy mondani szokták. Miért is kéne mással foglalkozni, ha így is dől a bevétel?

DE! És itt van a lényeg: a szemléletváltás ideje már régen eljött, szóval ideje lenne felzárkózni a korszerű és emberközpontú kommunikációhoz!

Hogyan lehetne kommunikálni? Hát, elsősorban felelős hozzáállással.  Építsék be a preventív szemléletet a kommunikációjukba. Legyenek a társadalom, de főleg a seniorok számára hasznos üzeneteik. És cselekedjenek.

Jelenleg valóban úgy tűnik, hogy csak az eladás-bevétel aránya a fontos, a gyógyszerforgalmazók marketingesei szeme előtt Dagobert bácsi dollárjelei forognak. 

Mivel valóban az 50 év felettieket célozza meg a legtöbb gyógyszerreklám, ezért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogyan lehetne kooperálni ezzel a korosztállyal. Hogyan lehetne figyelembe venni az egészségi állapotukat, hogyan lehetne becsempészni a preventív-és támogató szemléletet az értékesítési folyamataikba úgy, hogy ne érezzék azt, hogy közben a gazdasági érdekeik csorbulnak.

Biztos vagyok benne, hogy a szemléletváltás jót tenne az egészségügy számos területén. Javítana az orvos-beteg viszonyon, növekedhet a bizalom az emberekben, mert ha több tudással rendelkezünk, illetve érezzük azt, hogy gondoskodni próbálnak rólunk, hogy fontosak vagyunk, akkor nyilván nagyobb bizalommal fogadjuk akár a reklámüzeneteket is.

Ezek a beszélgetések is a kutatómunkám részét képezik, és tovább növelik azt az adat és információhalmazt, melyekből sokkal jobban össze tudom állítani a stratégiai kommunikáció elemeit a megbízóim számára. A gyógyszergyártók és forgalmazók számára is egyre jobban körvonalazódnak az ajánlásaim.

Latest Posts

Átok vagy áldás nőnek lenni?

A történelemben már oly sokszor találkozhattunk a fehérnép, azaz a nők elnyomásával. Mint valami másodrendű lények létezhettek csak, még akkor is,...

Alapdarabok 40 felett 2.

Az előző bejegyzésemben arról írtam, hogy színtípusonként milyen színeket válasszunk az alapdarabjainkhoz. Most azt veszem górcső alá, hogy...

Élet-építők – Élet továbbépítők nem csak kockázatvállalóknak

Mert ha mi nem is egy komplett csodában nőttünk fel, talán a gyerekeink gyerekeinek már sikerülhet megváltoztatni a világot

Élet építők – Élet brainstorming

A valóság az, hogy mi, emberek, folyton agyalunk valamin. Brainstormingolunk, ha randevúra készülünk, brainstormingolunk, ha lakást keresünk, vagy felújításba kezdünk.