11.5 C
Budapest
csütörtök, október 22, 2020

A szépség adventi naptára

Az ünnepek alatt nemcsak a karácsonyfának, a dekorációnak és a terítéknek kell ragyognia, te is ragyogni szeretnél. 

Friss

Túlélési tippek a 21.századhoz

Itt a világ, hát te hol vagy? Ez jutott ma eszembe, amikor felnyitottam a gépemet és özönlött felém az a rengeteg hír,...

Helló Öngondoskodás

Napjainkban gyakran hallunk arról, hogy öngondoskodni fontos. Mit is jelent ez pontosan? A szakirodalmi meghatározás szerint az öngondoskodás olyan...

Csúcsra járatva, avagy burnout a magánéletben

A burnout, a kiégés fogalmát jobbára a munkához kötjük. A feladatok, a túlterheltség, a stressz azonban csupán egy-egy eleme annak az összességnek,...

Szorongás újratöltve

Tegnap egy különös élményben volt részem. Egy kedves orvos ismerősöm felkért, hogy ex-páciensként asszisztáljak egy online óráján. Pszichiáterként az egyetemen tanít, és...

Egy 50 év feletti átlagfogyasztó véleménye a reklámokról

Továbbra is gyűjtöm a véleményeket az 50 év feletti korosztályból. Hiszen nekik is szólnak a reklámok. Nekik is szólnak a reklámok? Álljon itt Eszter véleménye ebben a kérdésben.

Eszter kettős szerepben van: vállalkozóként életbevágóan fontos a számára, hogy jól reklámozza a termékeit, 50 év feletti fogyasztóként azonban a befogadó szerepkör sz övé. Hogyan vélekedik vajon a reklámokról potenciális vevőként?

Konkrétan az 50 év felettieknek készülnek szerinted reklámok?

Persze, a sok gyógyszer…

Elégedett vagy velük?

Hát nem, de talán azért szólítanak meg minket leginkább gyógyszerekkel, mert sokan tönkrementek akár már 50 éves korukra is.

Te célcsoportja vagy ezeknek a reklámoknak?

Szerencsére nem, nem szedek semmit, de akkor is ezekkel a reklámokkal találkozom. Közel egy éve átestem egy epekő műtéten. És nagyon rossznak látom a gyógyszer reklámokat például.

Nocsak… Megmagyaráznád, miért gondolod így?

Mert azt látom, hogy ha felfújódsz, akkor szedjél ilyen-olyan bogyót rá… Mi lenne, ha inkább azt mondanák

” Te, ha felfújódsz, vizsgáltasd már ki magad, hátha van valami komolyabb bajod…”

Nem az okok megszüntetésére hívják fel a figyelmet, csak tüneti kezelésre adnak megoldást és ez akár veszélyes is lehet. Engem ezért bosszantanak, mert tudom, hogy ez egy látszat dolog. Beveszed az akármilyen tablettát, egykét órára jobban leszel, de a problémádat nem szünteti meg.

A befogadó szemszögéből nézve, milyen a jó reklám szerinted?

Ami lehetőségeket mutat meg, ráirányítja a figyelmem a korosztályom számára fontos kérdésekre. És nem kell, hogy ezek komoly témák legyenek, csak trafáljanak bele abba az élethelyzetbe, amiben az 50 év feletti korosztály, így én is vagyok. És ezen belül nem is a kreativitás a fontos, hanem az üzenet mélysége és hitelessége, legalábbis a számomra.

Mit érhetnének el a reklámok nálad, ha olyanok lennének, amilyet vázoltál?

Jobban bíznék ezekben a reklámokban, és érdeklődőbb lennék azoknak a termékei iránt, akik értelmesen szólnak hozzám. Nagyobb kedvem lenne kipróbálni őket, hosszabb távon pedig biztosan azokat vásárolnám meg, amelyek valami pluszt is nyújtanak nekem.

Mire gondolsz?

Például nem sajnálnak le, nem egy gyenge, támogatásra szoruló színben tüntetnek fel. Szerintem az az ideális, amikor rendben vannak az emberek és harmóniában élnek önmagukkal és a környezetükkel. Ehhez a reklámok kényelmi, élvezeti és egészségmegőrző jellegű üzenetei nagyban hozzá tudnának járulni.

Eszter véleménye több kérdést is felvethet.

Eszter véleménye abból a szempontból érdekes, hogy a gyógyszerforgalmazóktól (értem itt a reklámozható termékeket) várja el, hogy edukáljanak és preventív szemlélettel legyenek jelen a piacon. Persze, igaza van, de csak ez nem lehet a piaci jelenlétük egyetlen mozgatórugója. Lássuk be, a gyógyszerek eladásában akkora biznisz van, hogy kapásból elég csak az értékesítésre fókuszálni a reklámokban. Megfogalmazzák a problémát -hasgörcs, fejfájás, puffadás, lábgomba-, melyre az aktuális termék a megoldás. Egyszerű, mint a bot, ahogy mondani szokták. Miért is kéne mással foglalkozni, ha így is dől a bevétel?

DE! És itt van a lényeg: a szemléletváltás ideje már régen eljött, szóval ideje lenne felzárkózni a korszerű és emberközpontú kommunikációhoz!

Hogyan lehetne kommunikálni? Hát, elsősorban felelős hozzáállással.  Építsék be a preventív szemléletet a kommunikációjukba. Legyenek a társadalom, de főleg a seniorok számára hasznos üzeneteik. És cselekedjenek.

Jelenleg valóban úgy tűnik, hogy csak az eladás-bevétel aránya a fontos, a gyógyszerforgalmazók marketingesei szeme előtt Dagobert bácsi dollárjelei forognak. 

Mivel valóban az 50 év felettieket célozza meg a legtöbb gyógyszerreklám, ezért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogyan lehetne kooperálni ezzel a korosztállyal. Hogyan lehetne figyelembe venni az egészségi állapotukat, hogyan lehetne becsempészni a preventív-és támogató szemléletet az értékesítési folyamataikba úgy, hogy ne érezzék azt, hogy közben a gazdasági érdekeik csorbulnak.

Biztos vagyok benne, hogy a szemléletváltás jót tenne az egészségügy számos területén. Javítana az orvos-beteg viszonyon, növekedhet a bizalom az emberekben, mert ha több tudással rendelkezünk, illetve érezzük azt, hogy gondoskodni próbálnak rólunk, hogy fontosak vagyunk, akkor nyilván nagyobb bizalommal fogadjuk akár a reklámüzeneteket is.

Ezek a beszélgetések is a kutatómunkám részét képezik, és tovább növelik azt az adat és információhalmazt, melyekből sokkal jobban össze tudom állítani a stratégiai kommunikáció elemeit a megbízóim számára. A gyógyszergyártók és forgalmazók számára is egyre jobban körvonalazódnak az ajánlásaim.

Latest Posts

Túlélési tippek a 21.századhoz

Itt a világ, hát te hol vagy? Ez jutott ma eszembe, amikor felnyitottam a gépemet és özönlött felém az a rengeteg hír,...

Helló Öngondoskodás

Napjainkban gyakran hallunk arról, hogy öngondoskodni fontos. Mit is jelent ez pontosan? A szakirodalmi meghatározás szerint az öngondoskodás olyan...

Csúcsra járatva, avagy burnout a magánéletben

A burnout, a kiégés fogalmát jobbára a munkához kötjük. A feladatok, a túlterheltség, a stressz azonban csupán egy-egy eleme annak az összességnek,...

Szorongás újratöltve

Tegnap egy különös élményben volt részem. Egy kedves orvos ismerősöm felkért, hogy ex-páciensként asszisztáljak egy online óráján. Pszichiáterként az egyetemen tanít, és...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Úgy tűnik, a befektetési alapok lenyomták az állampapírokat

Az alapok vagyonnövekedésének hátterében nem a kereslet, hanem a hozam növekedése áll.

Sóterápiával az egészség megőrzéséért

. A rendszeresen sóbarlangozó gyerekek ritkábban betegek, gyorsabban gyógyulnak

Mi lesz Karel Gottal?

Mi lesz Karel Gottal?

Gondban a Generali biztosító

A Generali 13-15 országban felülvizsgálja tevékenységét

Álláskeresés sztereotípiákkal

Az interjún nekünk kell megjelennünk, a válaszokat nekünk kell megadnunk a feltett kérdésekre.

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.