Íme a 7 alaphiba, amivel az álláskeresők gyakran elkaszálják magukat.
Abból az alapesetből indultunk ki, hogy rendelkezünk az elvárt szakképesítéssel és munkatapasztalattal, tehát releváns pályázónak számítunk, de mégsem jutunk tovább a kiválasztás következő körébe a beküldött pályázat alapján.
1. Nem az elvártak szerint állítottuk össze a pályázatunkat
Mindig vegyük szentírásnak azt, amit az álláshirdetésben kérnek tőlünk. Legyen az formai, terjedelmi vagy bármilyen más megkötés, mert a cég nem véletlenül kérte. Valamiért ez számít neki, ha pedig fontos nekünk az állás, az a minimum, hogy betartjuk a játékszabályokat.
2. Előre legyártott sablonanyagot küldtünk be
Sok pályázó esik abba a hibába, hogy megír egy általános önéletrajzot, amivel aztán vaktában, szőnyegbombázásszerűen lövöldözik mindenféle állásajánlatra. Azonban nem minden referencia releváns az összes pozíció esetében. Mindig azokat a speciális képességeket és szakmai múltat kell kihangsúlyozni, ami az adott feladatkörben előnyös lehet. Tehát még ha fáradságos is, minden pályázathoz gyártsunk egyedi önéletrajzot!
3. A pályázatunk meg sem érkezett
Ez nem a klasszikus elutasítás, de ugye pozitív válasszal ez sem jár… Banális dolog, de sajnos gyakori hiba, hogy a pályázók nem elég figyelmesek, és hibásan gépelik be a megadott e-mail címet, így eleve nem is ér célba a jelentkezésük. Nehezebb ügy, amikor sikeresen elküldjük a levelünket, de a spamok között landol. Ha olyan a levelezőrendszerünk, mindig kérjünk visszaigazolást a megnyitásról.
4. Komolytalan az e-mail címünk
A munkáltatók profi szemléletű, komoly alkalmazottakat keresnek, akik az apró részletekre is odafigyelnek. Viszont ha egy beceneves vagy viccesnek tűnő e-mail címről küldjük el a pályázatunkat, valószínűleg meg sem nézik azt. Lehetőleg a kereszt- és vezetéknevünket, vagy ennek valamilyen kombinációját használjuk minél hivatalosabb formában.
5. Rosszul szerkesztett a pályázatunk
Nagyon sok múlik a csomagoláson, fontos, hogy első ránézésre is átlátható, formailag igényesen szerkesztett legyen az önéletrajzunk. Olyan, amelyik kiemeli a legfontosabb információkat. Az sem mindegy, hogy milyen fényképet használunk hozzá, itt is a minél hivatalosabb fotó a nyerő. Ami a Facebookra jó, az nem biztos, hogy az önéletrajzba is illő!
6. Sok az elütés és a nyelvtani hiba
A helyes fogalmazás az alapvető műveltség jele, tehát ha sok nyelvtani hibát követünk el, rossz bizonyítványt állítunk ki magunkról. Figyeljünk az elütésekre is, mutassuk meg, hogy nekünk a részletek is fontosak és alapos munkát végzünk!
7. Több csatolmányt küldtünk
Ne használjunk túl sok csatolmányt, mert egy HR-esnek, aki lehet, hogy több száz pályázatot nyálaz át egy nap, úgy sincs türelme mindet megnézegetni. Próbáljuk egyetlen mellékletbe sűríteni az összes fontos elemet: önéletrajzot, motivációs levelet, referenciákat stb.