2 C
Budapest
2023, december 11,

Friss

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...

A lojalitás kialakítása mint munkaerő megtartó eszköz

Egyre több munkaadó jön rá, hogy nem elegendő a fluktuáció elkerülése érdekében csak pénzbeli juttatást kínálni a munkavállalónak. A cafeteria, mint plusz juttatás sem „megváltás”.

Természetesen a pénzbeli kompetencia elismerés – fizetés, bérkiegészítés, túlóra, cafeteria nagyon fontos, mondhatni alapvető tényező. Azonban önmagában csupán egy tisztességes „cserealap” a munkavállaló tudásáért, amivel hozzájárul az adott cég működéséhez.

A lojalitás, mint megtartó erő

Azonban ahhoz, hogy a lojalitás kialakuljon a munkavállalóban a cég és a vezető iránt, ahhoz több kell, mint a fizetés. A munkaidő mértékét taglaló írásomban már kifejtettem, miért fontos honorálni a túlmunkát. Ugyanis a lojalitás, kötődés alapú! Koránt sem a logika, vagy az észérvek hozzák létre. Még csak nem is érdek vezérlik. A munkavállalóban a lojalitás olyan kötelék kialakulása mentén jön létre, ami egyetértés alapon nyugszik. Amikor a munkavállaló a cég érdekeit azzal képviseli, hogy valami pluszt is hajlandó hozzátenni egy adott ügyhöz. Méghozzá ellenszolgáltatás nélkül, önkéntesen vállal valami többletet.

A munkavállaló  lojalitásának  kialakítására nem elég a fizetés

  • Ez lehet túlóradíj nélküli túlmunka.
  • Lehet önkéntes vállalás a vállalat CSR tevékenységében
  • Lehet munkaközösség építés kapcsán bármely jótékonysági tevékenység, amely szolgálja a cég brandjét.
  • Lehet bármely tevékenység, amely munkakörön kívüli, ugyanakkor a munkahelyi közösségnek szól.
  • Lehet a vezető irányába teljesített valamely feladat, ami nem tartozik szorosan a munkavállaló feladatkörébe.
  • Lehet bármely közvetlen, vagy közvetett segítségnyújtás munkatárs irányába, ami a cég érdekeit szolgálja, vagy a munkatárs számára könnyebbség.
  • Lehet bármely tevékenység, amely a cég image építését szolgálja, vagy a cég jó hírnevét segíti kialakítani, minden kötelezettségen túl.

Több kell a dolgozónak, mint jó fizetés ahhoz, hogy lojális legyen

Lojalitást építő kockák

  • Sokat segít a lojalitás kiépülésében, ha a munkavállalóval éreztetik, hogy számítanak rá.
  • Segít, ha érzi a vezető, erőforrást mobilizáló figyelmét.
  • Erősíti a lojalitást, ha a vezető/vezetők nyitott, a munkavállaló ötleteire.
  • Segíti a lojalitás kialakulását, ha a munkavállalónak megfelelő tér nyílik a kreativitásra.
  • Előnyös a lojalitás kialakulásában, ha a munkavállaló „emberként” van kezelve, nem csak dolgozóként!
  • Segít, ha a cég,a rekreációra is hangsúlyt fektet.
  • Jót tesz, ha a munkavállaló egyes folyamat-tervben észlelt anomáliáknak hangot adhat, és működést jobbító szempontjai meghallgatásra találnak.
  • Erősíti a lojalitást, ha a munkavállaló olyan kérdésben is segítséget, támogatást kaphat, ami nem feltétlenül tartozik konkrét munkaterülethez.
  • Kialakíthatja a lojalitást, ha a munkavállaló munkahelyi konfliktus esetén konkrét segítséget remélhet, például munkahelyi mediátor, mint semleges szakember személyében.
  • Erősíti a lojalitást, ha olyan kedvezményekhez is hozzájuthat, amik pénzben nem mérhetőek. Például munkaidő kedvezmény egyes életszakaszokban.
  • Segítheti a lojalitást, és munkaerő megtartó erővel bírhat a családbarát munkahely kialakítása.

A lojalitás elérése több mint egy eszköz

Miért érdemes megnyerni a munkavállaló lojalitását?

  • Mert a kötődést önmaga is érzékelő munkavállaló teljesítménye általában jobb, mint a nem kötődő munkavállalóé.
  • Mert előfordulhat bármely cég életében, hogy időszakosan a munkavállaló túlteljesítésére is szükség van.
  • Mert a fluktuáció megelőzésének hatékony eszköze a lojalitás.
  • Mert annál erősebb a munkahelyi közösség, minél több a céghez/vezetőhöz lojális munkavállaló.
  • Mert a cég céljaival való azonosulás és ennek célirányos értékteremtő megnyilvánítása, lojális munkavállalókkal sokkal könnyebben megvalósíthatóak.
  • Mert a lojális munkavállaló inspiráltabb az eredményességben, mivel a kötődése sokkal erőteljesebb húzóerő, mint a cég iránt nem feltétlenül elkötelezett munkaerőnél.
  • Mert a lojális munkavállalót nehezebb elcsábítani a cégtől, így a tudását az adott cég szolgálatában tarthatjuk.
A lojalitás értéke pénzben nehezen megfogalmazható. A cégek azonban egyre inkább felismerik a lojalitásban rejlő erőt és nyilvánvaló törekvés fedezhető fel a munkavállalói lojalitás kialakítására. Az ebből eredő haszon pedig beforgatható a márkaépítés, a jó hírnév, a  brand kialakításának területére. Ezzel pedig sokkal kézzelfoghatóbbá válik az a nyereség, ami a munkavállalói lojalitás meglétéből fakad.

Ossza meg velünk véleményét, Ön  mitől érzi lojálisnak magát a munkaadójához?

{FZONCQ}

Latest Posts

Művész és apa akartam lenni

Hangját számos filmből ismerjük, sokat foglalkoztatott szinkronszínész. A Drága örökösök című népszerű sorozatban is láthatják a nézők. Játszik.

Mitől lesz önazonos az öltözködésünk 40 felett?

Korábban már itt és itt írtam arról, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az alapdarabok beszerezésénél ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani...

Élem az álmaimat, ez tart fiatalon

Aki követi Pozsgai Zsolt közösségi oldalát, folyamatosan értesül a legfrissebb hírekről. Az író, rendező, forgatókönyvíró sorra nyeri...

Nők a nőkért

Szolidaritás és szakmaiság jellemzi az országosan működő EMMA Egyesület munkatársait és önkéntes segítőit. Tudástranszfer mellett érzékenyítő programokkal...