A LinkedIn a Facebookhoz hasonló közösségi oldal azzal a szembetűnő különbséggel, hogy ezen nem magánéleti, hanem szakmai alapon köttetnek az ismeretségek. Van a mondás, hogy aki nincs fenn a Facebookon, az nem is létezik. Lassan az is igaz lesz, hogy aki nincs fenn a LinkedInen, az nem is dolgozik…
Mi az a LinkedIn?
Tulajdonképpen egy kapcsolatépítő felület, ám szigorúan szakmai, illetve karriercélokat szem előtt tartva. Olyan mintha egy online önéletrajzot készítenénk, csak interaktív az egész. Lehet tartalmakat megosztani a munkáinkról, szakmai témákban foglalhatunk állást, felkutathatunk régi kollégákat, leendő partnereket. Egyre több cég használja toborzásra is a felületet. Ha szükségük van szakembere egy bizonyos területen, sokszor a LinkedInen néznek körbe.
Mire jó az endorse, azaz az ajánlás?
A tagok megerősíthetik ismerőseik képességeit, tudását, szakértelmét. „XY valóban ért a programozáshoz?” – ilyen és ehhez hasonló kérdéseket dob fel a rendszer automatikusan a felhasználóknak, akik egyetlen gombnyomással igazolhatják ismerősük tudását. Ezek az ajánlások pedig olyanok, mint a hoteleknél a csillagok: minél több van belőlük, annál jobb minőséget feltételezünk a tulajdonosáról.
Hogyan hozzunk létre sikeres LinkedIn-adatlapot?
1. Mosolygós profilkép
Mindenképpen érdemes fotót feltölteni magunkról, mert attól lesz hiteles az adatlapunk. Ne feledjük, a kép lesz az első benyomás rólunk, úgyhogy előnyös, visszafogottan, de mosolygós képet ajánlunk, ami szimpatikussá tesz minket.
2. Legalább két korábbi munkahely
Egy önéletrajzban sem hagyjuk üresen a munkatapasztalat részt, itt sem tanácsos. Tárgyilagos leírással, a feladatok felsorolásával legalább két korábbi, szakmába vágó munkahelyet jó felsorolni.
3. Legalább egy oktatási intézmény
Kapcsolatot építünk, minél több kapcsolódási pontunk van másokkal, annál jobb! Ezért az elvégzett iskolákat se hagyjuk ki, mert így a rendszer könnyen összehozhat minket egy rég elfeledett diáktárssal, aki a karrierünknek is adhat egy lökést.
4. Aktivitás
Mint minden, ez is egy olyan dolog, ami csak akkor válik hasznossá, ha az ember időt szakít rá, foglalkozik vele. Ha csak havonta egyszer lépünk be, akkor nem fog működni a kapcsolatépítés sem. Legyünk aktívak: osszunk meg szakmai tartalmakat, adjunk ajánlásokat az ismerőseinknek, szóljunk hozzá a szakmai témákhoz.
A cikk a HSA közreműködésével készült.