11.5 C
Budapest
hétfő, január 25, 2021

Baba a fedélzeten – Körös-parti partizán

Ahhoz még kicsi, hogy teljesen megfürödjünk, nem is a legtisztább a Holt-Körös ezen a szakaszon, pedig rengeteg a nyaraló

Friss

Come back 2021!

Na szóval, BUÉK mindenkinek! Majdnem egy évre eltűntem innen, sajnálom, de kellett tenni, amit megkövetelt ez a mélytorkozás, ami folyik a világban....

Hagyományos emberi értékeket skandálok

Segít lezárni a múltat és felépíteni az embereknek önmagukat. Nagyinterjú dr. Váradi Éva coachcsal, aki éppen franchise rendszert épít, nemzetközi akkreditáción dolgozik,...

Három nő – egy projekt

Pillanatok alatt eldöntötték, hogy Juli lesz a szóvivő. Mikor megkérdezem, miért ilyen egyértelmű, csak nevetnek. 16 éve dolgoznak együtt, ismerik egymást kívül-belül,...

Munka mellett tanulni, vagy tanulás mellett dolgozni? Ez itt a kérdés!

Nem ördögtől való, hogy diákok, egyetemi hallgatók iskola mellett munkába is járnak. Számos előnye lehet, ha valaki bevállal egy kis „pluszt” a...

Csomagolás dizájn, vagy dizájncsomagolás?

Alig néhány hónap, és a 25. születésnapját ünnepli. Emberi léptékben mérve, alig felnőtt, egy cég tekintetében azonban érett kornak számít. Pulay Balázzsal, a Cardex Európa Kft. ügyvezetőjével nosztalgiázunk.

Olvasóink közül is biztosan sokan emlékeznek a 15-20 évvel ezelőtti képeslapokra. Talán ezek révén találkozhattak először az Önök nevével. Mióta vannak a piacon?

Hamarosan a legszebb korba lépünk. Jövőre ünnepeljük 25. születésnapunkat. Büszkék vagyunk arra, hogy nevünk külföldi hangzása ellenére, a Cardex teljes egészében magyar tulajdonú cégként alakult és a mai napig is magyar tulajdonosa van.  Azonban már az alapításkor a tervek között szerepelt a külföldi partnerekkel történő együttműködés, ezért a nemzetközi piacon is jól megjegyezhető nevet kerestünk a cégnek.

Milyen termékekkel vannak jelen a piacon?

Azt tapasztaltuk, hogy az üdvözlő lapok piacán elért sikereink egyik legfontosabb tényezője a sikeres dizájntervezésünk és a megfelelő licencpartnerek kiválasztása. Ezen az alapon bővítettük képeslap kínálatunkat először dísztasakokkal, majd díszcsomagolókkal, díszdobozokkal. Legújabb termékcsaládunk pedig ajándéktárgyakból áll.  

szepseges_cardex_kepeslapok_diszcsomagolok

A mai modern kor embere küld még képeslapokat?

Természetesen, azonban a feladható képeslapok mellett előtérbe került az ajándékként átadható, vicces vagy komolyabb szövegezésű lapok vásárlása.

A vásárlási szokások azonban alaposan megváltoztak az évek során. Aki elmúlt 40 éves, az jól emlékszik arra az időszakra, amikor sorban álltunk a képeslapért a postán, ahol a kezünkbe nyomtak egy köteg lapot, hogy: „tessék választani”. Mi pedig megpróbáltuk villámgyorsan végigpörgetni az összes lapot, hogy ne duzzasszuk hatalmassá mögöttünk a sort.

Ma sok áruházban 5 méter hosszú és 1,5 méter magas képeslapfalaink vannak, melyeken 500-600 különféle lappal próbáljuk lefedni azt a sok alkalmat és stílust, amellyel lehetővé kívánjuk tenni, hogy mindenki a megtalálja az érzéseit legszebben, legpontosabban kifejező üdvözlőlapot.

Az érzelmek kifejezése minden korban fontos igény volt. Ha visszaemlékszik, a mostani 40-esek, 50-esek milyen szerelmes lapokat küldtek egymásnak?

Nagyot változott a szerelmes lapok kínálata az elmúlt 15-20 évben. Talán még sokan emlékeznek arra, milyen üdvözlőlappal vallották meg szerelmüket kedvesüknek anno. A farmer már akkor a tinik meghatározó viseletét jelentette, de egy bánatos kiskutya is megolvasztott minden szívet. A ma már giccsesnek tűnő virágdíszítés, vagy az érzelgős szerelmi vallomások a romantikusok kedvencei voltak. Akkoriban hazánkban még nem ünnepeltük a Valentin-napot, ami ma már a szerelmesek „hivatalos” ünnepe és ilyenkor rózsaszínbe, pirosba öltöznek a képeslap állványok is.

Sokkal több humor fér meg a most készülő szerelmes üzenetekben, melyeket a letisztultabb dizájn, és a bátrabb színhasználat jellemez. Sokan kedvelik ma is azokat a lapokat, melyekben olyan szerelmes idézetek szerepelnek, amik megkönnyítik a vallomást tevő fél dolgát.

retro_szerelmes_kepeslapok

Régi szerelmes képeslapok

Mi a helyzet a másik nagy klasszikussal, a születésnapi köszöntésre szolgáló képeslapokkal?

A 90-es években sokan azonosították a Cardexet az Ementhalos lapokkal, melyeken szereplő kék egér és a humoros üzenetek forradalmasították a hazai „rózsás-szegfűs” képeslap piacot. Igyekeztünk aztán bővíteni a kínálatot és az idősebb korosztály, illetve más stílus kedvelői számára is kínáltunk születésnapi lapokat – akkoriban újszerűnek számító dizájnokkal.

retro_kepeslapok

Régi születésnapi köszöntők

Tudna tanácsot adni azoknak, akik elegáns csomagolásban szeretnének ajándékot átadni egy szeretett személynek, hogyan és mibe csomagoljanak?

Hiszek abban, hogy az ajándék becsomagolásának színvonala, gondossága, a csomagolásra fordított energia kifejezi azt, hogy a megajándékozott személy mennyire fontos az ajándékozó számára.  A csomagolásnak a megajándékozott személyére szabása fontosabb, mint az, hogy megfeleljen a legújabb dizájn vagy stílus irányzatnak, amit ráadásul az emberek jelentős része nem is ismer. Ezért, miközben figyeljük, hogy aktuálisan vagy a következő évben melyik szín, anyag vagy stílus a legdivatosabb, arra törekszünk, hogy mindkét nem minden korosztályának széles szín-, alapanyag- és dizájnválasztékban kínálhassunk díszcsomagolást. Közben nem feledkezünk meg a csomagolást teljessé tevő olyan kiegészítőkről sem, mint a masni, csillag, vagy ajándékkísérő.

Hogyan felelnek meg a stílusos csomagolás iránti igényeknek?

Kiemelten négy fő szempontot veszünk figyelembe a választékunk kialakításakor:

  • Tegyük lehetővé a vásárló számára, hogy ugyanazt a dizájnt megtalálja dísztasakon, díszcsomagoló papíron és díszdobozon is, és találjon hozzá illő kiegészítőket.
  • Tegyük lehetővé számára, hogy a becsomagolásra kerülő termék csomagolása úgy legyen összhangban a becsomagolandó termékkel, hogy a személyre szabottság lehetősége is megmaradjon. Tehát nem elégszünk meg azzal, hogy vörös borhoz vörös boros dizájnt, pezsgőhöz pezsgős dizájnt, könyvhöz könyves dizájnt biztosítunk, ezeken a kategóriákon belül is olyan választékot alakítunk ki, hogy ki lehessen választani a megajándékozott személyiségéhez legjobban illő színt és mintát.
  • Egyre több a környezettudatos vásároló, aki újrahasznosított, vagy újrahasznosító alapanyagból készült csomagolókat szeretne vásárolni. Arra törekszünk, hogy a környezetbarát technológiával és alapanyagból készülő csomagolóink dizájnja is elnyerje a vásárlók tetszését.
  • Nem csak Magyarországon, hanem egész Európában nagy divat a retro. Mi arra törekszünk, hogy a mi retro dizájnjaink markánsan különbözzenek a nemzetközileg elterjedt dizájnoktól azáltal, hogy speciálisan magyar tárgyakat, járműveket, épületeket, eseményeket jelenítünk meg a csomagolóinkon és az ajándék tasakokon, mert azok közelebb állnak vásárlóink szívéhez.

Önnek, a cég vezetőjeként milyen trendekkel, divatirányzatokkal kell tisztában lennie ahhoz, hogy a Cardex termékei mindig trendik legyenek? Honnan tájékozódik?

A régi vicc szerint, a professzornak csak azt kell tudnia, hogy hol van a tanársegéd. Ez nálunk is így van, hiszen a trendek és irányzatok tudója Légrádi Anikó, cégünk kreatív igazgatója, aki a dizájnfejlesztést irányítja.  A legfontosabb információforrást a különböző kiállítások jelentik számunkra, ahol a szakma bemutatja az aktuális irányvonalakat. A kiállításokhoz hasonló nagy segítség az amerikai Hallmark International céggel fennálló mintegy két évtizedes együttműködésünk. Tőlük folyamatosan kapjuk az új fejlesztések mintáit, fotóit.

Nagyon fontos még a nagy nemzetközi licenc tulajdonosokkal, például a The Walt Disney Company-vel és a Warner Bross céggel történő együttműködésünk. Ők jó előre jelzik a televíziós -és mozifilmek új szereplőinek megjelenését, illetve a korábbi sikeres filmek folytatását. Ez egyébként egy nagyon izgalmas kérdés, mert az új sorozatok, új személyek vagy az új folytatások szereplőinek változása nagyon gyorsan elavulttá teszi a régieket. Most például „Violetta őrület” van, miközben a korábban nagyon népszerű Hanna Montana-t már mindenki elfelejtette.  Az ő fotójával készült dizájnok ma már eladhatatlanok. De hasonló a helyzet a Star Wars filmekkel is. Most már a Star Wars VII. karaktereivel készült lapjainkat tervezzük és nyomtatjuk.

csomagoloanyagok_ferfiaknak

Férfias dizájn

Többször láttuk már, hogy a Cardex számára fontosak olyan ügyek, melyekben hangsúlyt kap a gyerekek támogatása. Miért fontosak Önöknek a gyerekek?

Hatalmas a kontraszt a gyermekek helyzetében attól függően, hogy milyen körülmények közé születtek. Miközben mi itthon arra törekszünk, hogy képeslapjainkon a születésnapi gyertyát minél kedvesebb mosollyal fújja el valamelyik népszerű mesefigura, aközben gyermekek millió halnak szomjan, élnek jogfosztottan, szenvednek el bántalmazást és végeznek kimerítő munkát. E szörnyű helyzet enyhítése, illetve megszüntetése érdekében az UNICEF-fel kötöttünk licencszerződést néhány évvel ezelőtt. Azért velük, mert egyrészt igazi profik, akik a leghatékonyabban tudják felhasználni a befolyó támogatásokat, másrészt, mert a szervezet nemzetközileg is jól ismert, így nem csak hazai, hanem a nagy áruházláncokat üzemeltető külföldi partnereinknek sem kell elmagyaráznunk, hogy miről van szó, hiszen legtöbbjük együttműködik velük valamilyen módon. Azok a vásárlók, akik az UNICEF logóval ellátott termékeinket megvásárolják, biztosak lehetnek abban, hogy a termék árából befolyó részösszeg átkerül az UNICEF-hez.  

cardex_csomagolok_unicef_logoval

UNIFEC dizájnos termékek

Még élvezzük az Indián nyár legszebb pillanatait, azonban az egyre rövidülő nappalok csalhatatlanul jelzik, közeledik legnagyobb családi ünnepünk, a Karácsony. Milyen újdonsággal lepik meg a minőségi csomagolóanyagokra vágyókat ebben az évben?

Igyekszünk szettekben, egységes stílusokban gondolkodni a karácsonyi kínálat kialakításakor. Olyan kollekciókat állítunk össze, melyek színben, motívum-világban egymással harmonizálnak, így a vevők választhatnak csomagolópapírt, különféle méretű dísztasakot és díszdobozt is a számukra leginkább tetsző stíluson belül.  A választékban minden ízlésvilágot megpróbálunk kielégíteni: a klasszikus piros-zöld színvilágtól kezdve a modern, kék-barna- fehér színvilágig. Divatosak a geometrikus formák, az elegáns színvilág kedvelői pedig nagy választékot találnak az arany, az ezüstszínű csomagolók és ajándéktasakok között ebben az évben is.

A gyerekek számára nagy öröm az ajándékozás, melyet még vidámabbá tehetünk a nekik szánt motívumokkal díszített csomagolóinkkal.

karacsonyi_csomagolok

 

Latest Posts

Come back 2021!

Na szóval, BUÉK mindenkinek! Majdnem egy évre eltűntem innen, sajnálom, de kellett tenni, amit megkövetelt ez a mélytorkozás, ami folyik a világban....

Hagyományos emberi értékeket skandálok

Segít lezárni a múltat és felépíteni az embereknek önmagukat. Nagyinterjú dr. Váradi Éva coachcsal, aki éppen franchise rendszert épít, nemzetközi akkreditáción dolgozik,...

Három nő – egy projekt

Pillanatok alatt eldöntötték, hogy Juli lesz a szóvivő. Mikor megkérdezem, miért ilyen egyértelmű, csak nevetnek. 16 éve dolgoznak együtt, ismerik egymást kívül-belül,...

Munka mellett tanulni, vagy tanulás mellett dolgozni? Ez itt a kérdés!

Nem ördögtől való, hogy diákok, egyetemi hallgatók iskola mellett munkába is járnak. Számos előnye lehet, ha valaki bevállal egy kis „pluszt” a...

#elmúltálnegyven

várunk a közösségünkben

Ne hagyd ki

Biztosítás: szigorodik a klíma

Pandurics Anett, a MABISZ elnöke a biztosítási piac eredményeiről és a klímaváltozásról

Nem kötelező az életközepi válság, a kapuzárási pánik

Krízisbe valószínűleg az kerül, aki egy sor belső problémával eddig sem birkózott meg

Vigyázzon, ne most kössön életbiztosítást. Nagyot bukhat

A kezdeti befizetésekből elvonható maximális költség és várhatóan a termékek meghatározott futamidő alatt elvonható teljes költsége is limitálva lesz.

Így tartsátok otthon a nagyit a koronavírus járvány idején

A koronavírus járvány egyik legnagyobb egészségügyi kihívása az idősek megóvása a fertőzéstől. A szeniorok, életkorukból adódóan nehezebben térnek el a napi...

Hogyan kereshetünk az olasz pánikon?

Hat jó befektetés, amellyel kereshetsz az olasz pánikon

Hírek a postafiókodban

Csak egy kattintás és hetente küldjük a legújabb híreket. Rólad. Neked.