Németországban, az autóiparban, jól lehet keresni

Dátum: 2017. augusztus 31.
Szerző: Hajdú Máté

Tavaly átlagon felül emelkedtek a bérek a német autóiparban A pályakezdőknél a legalacsonyabb éves bruttó bér 61 000, a középvezetőknél 114 000 euró volt. A Korn Ferry Hay Group vállalati tanácsadó cég tanulmánya alapján a német autóiparban ezek az átlagfizetések (éves bruttó fizetések, a változó bérelemekkel együtt). Az adatok 21000 autóipari dolgozó béradatainak kiértékeléséből származnak.

Nemrégiben a „Politikusokat is feljelentettek a több ezer magyart lehúzó piramisjáték miatt” című cikkünkben a Kairos botránnyal kapcsolatos legújabb fejleményekről írtunk. Feljelentették Úri polgármesterét, alpolgármesterét és egy ukrán magánszemélyt, amiért a Kairos nevű pilótajáték szervezésében részt vettek. A Kairos ügyében tavaly óta nyomoz a rendőrség, de gyanúsított még nincs. Most a Portfolio és a Handelsblatt nyomán a német autóiparban a magyar szemmel felfoghatatlanul magas fizetésekről szólunk.

 

Középvezetők 

 

  • ellátásilánc-menedzser, logisztikai részlegvezető: 114 400 euró (~34,9 millió forint)
  • részlegvezetők és tapasztalt specialisták: 117 500 euró (~35,8 millió forint)
  • technológia-, IT-részlegvezető: 119 800 euró (~36,5 millió forint)
  • gyártási részlegvezetők: 119 900 euró (~36,6 millió forint)
  • marketing részlegvezetők: 126 900 euró (~38,7 millió forint)

 

940_pixel_bmw.jpg

 

Szakképzett pályakezdők 

 

  • pénzügy: 60 600 euró (~18,5 millió forint)
  • IT: 63 300 euró (~19,3 millió forint)
  • minőségbiztosítás: 61 700 euró (~18,8 millió forint)
  • projektmenedzsment: 67 500 euró (~20,6 millió forint)

 

Az elemzés legfontosabb megállapításai 

 

  • középvezetői szinten az átlagfizetésekben 10 százalékon belül van az eltérés
  • a kezdő átlagfizetésekben területtől függően akár 20 százalékos is lehet a különbség
  • a férfiak átlagbére 15 százalékkal magasabb, mint a nőké, de ha ugyanabban a tevékenységben vizsgáljuk, akkor már csak 3,6 százalék a különbség a férfiak javára, ugyanannál a vállalatnál és ugyanabban a tevékenységben már csak 3 százalék a különbség a teljes munkaerőpiacon, az autóiparban ez utóbbi különbség is 5 százalék
  • tavaly nominálisan 2,8 százalékkal nőttek a bérek az autóiparban, 0,3 százalékkal gyorsabban, mint a teljes munkaerőpiacon
  • a dízelbotrány és az autóipar átalakulása ellenére a várakozások szerint a bérek idén is emelkedni fognak az autóiparban, ami részben annak tudható be, hogy az autógyártók már más iparágak vállalataival, például a tech cégekkel is versenyeznek a tehetségek megszerzésében

 

Hozzászólok a cikkhez!