Új esztendő – újíts az álláskeresési szokásokon

Dátum: 2016. január 04.

Új esztendő – újíts az álláskeresési szokásokon is

 

Az újév beköszöntével igyekszünk néhány szokásunkon javítani, tökéletesíteni azokat. Miért pont az álláskeresés maradna ebből ki? Hogyan tudunk hatékonyan és gyorsan állást találni 2016-ban?

 

Az Adecco, a világ vezető HR szolgáltatója 2015-ben is elkészítette a munkaerőpiaci trendeket vizsgáló kutatását. A legfontosabb megállapítások azt mutatják, hogy a munkakeresés egyre inkább mobillá válik, csakúgy, mint a munkahelyek. A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a munkakeresésében és a toborzásban.

 

Közösségi média újraértelmezve

 

Az Adecco tanulmányából is kiderül, hogy egyre nagyobb a közösségi média szerepe akkor is, ha álláskeresésről van szó. A professzionális felhasználás tekintetében a közösségi hálózatok között a Linkedin a legnépszerűbb platform mind a munkaadók, mind az álláskeresők körében, miközben a Facebook inkább az egyéb szociális aktivitások tere, ami tökéletes a personal branding – azaz önmárkázási – célokra. Az álláskeresők körében éles határ figyelhető meg a két közösségi média használata között. Míg az álláskeresések tekintetében a legkedveltebb a Linkedin, addig a Facebook-on inkább azt ellenőrzik le, mit írnak, mondanak egy adott munkáltatóról. A munkaadók azonban nem tesznek ilyen éles különbséget a két platform között, sőt, az Adecco-nál rendre több munkavállalót érünk el a Facebook profiljukon keresztül, így itt is érdemes nyitott szemmel járni.

 

Tippek álláskeresőknek

 

A tanulmány megállapítja, hogy a munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő a munkakereső által használt közösségi médiumok számával: ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16% esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46%-ra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi hálózatot használja, melyek a Facebook, a  LinkedIn, a Twitter, az  Instagram és a YouTube.

 

Érdekesség, hogy a közösségi médián keresztül a munkaerő-toborozók sokszor veszik fel a kapcsolatot passzív jelöltekkel is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akik azt mondják, hogy „nem keresek munkát, de nyitott vagyok az új ajánlatokra” sokkal nagyobb valószínűséggel kapnak megkeresést, mint azok, akik saját bevallásuk szerint aktívan állást keresnek, de kevésbé aktívak a közösségi médiában.

 

Tehát az első lépés regisztrálni a közösségi oldalakon, hogy elérhetők legyünk. Hogy itt viszont mire figyeljünk, milyen ’veszélyei’ lehetnek az aktív használatnak? Ezekre a következő cikkünkben hozunk pár tippet.

 

Hozzászólok a cikkhez!