Álláskeresés a közösségi médiában – tippek

Dátum: 2016. október 06.

Álláskeresés a közösségi médiában – tippek

 

Legutóbbi cikkünkben már bemutattuk, hogy érdemes jelen lenni és aktívnak lenni az egyes közösségi portálokon, viszont nem mindegy, hogy hogyan tesszük mindezt.

 

A nem professzionális csatornákon, főképp a Facebook-on, nagyon sok olyan tartalmat oszthatunk meg, ami nem feltétlenül vet ránk előnyös fényt egy potenciális munkaadó vagy HR szakember szemében.

 

Legyen ez egy hirtelen felindulásból megosztott tartalom vagy bejegyzés. Ennek elkerülésére két megoldást tudunk javasolni.

 

Az internetes profil lehet negatív üzenetű is a munkaadó számára. Mire figyelj?

1. Rendezd csoportokba az ismerőseidet

A Facebook elsősorban informális, szórakoztató jellegű csatorna, ahol barátainkkal, családtagjainkkal tartunk kapcsolatot. Azonban rendre több kolléga, vezető vagy akár HR-es is fel-felbukkanhat az ismerőseink közt. Eltérő az ismeretség, másként kommunikálnál élő szóban is velük, így tedd ezt a Facebook-on is. Hozz létre különböző csoportokat például családtagjainknak, barátainknak, munkatársaknak, ügyfeleknek stb, és az egyes tartalmak megosztásakor állítsuk be, hogy melyik közösségnek szeretnénk üzenni, így máris sokat tettünk a személyes márkánk építése felé.

 

2. Tarsd be a Nagymama szabályt!

Ha nincs kedved a csoportok létrehozásával bajlódni, akkor a Nagymama szabály a Te mentőöved. Mit jelent ez? Minden olyan tartalom, bejegyzés, kép, videó stb., amit megmutatnál szívesen a nagymamádnak is, az mehet Facebook-ra, ha már elgondolkozol, akkor nem odavaló. Természetesen a nagymama személye helyettesíthető gondolatban bárkivel, akinek a véleménye fontos számodra, a lényeg, hogy az ő rostáján szárd meg a posztokat, így garantáltan nem hibázhatsz.

 

Használd tudatosan, következetesen a Facebook profilodat, akár álláskeresésre is.

Hozzászólok a cikkhez!