6 kollégatípus, akit senki sem bír a munkahelyen

Dátum: 2019. április 04.

Vannak emberek, akikkel egyszerűen képtelenség jól kijönni, de mégis el kell viselnünk a társaságukat a munkaidő idejére. Ki ismer rá az alábbi tipikus alakokra?

A mindig késő

Kevés idegesítőbb dolog van annál egy munkahelyen, mintha valaki egyfolytában elkésik. Ha csak percekről van szó, akkor is tiszteletlenség ez a többi kollégára nézve, és biztosan rossz színben tüntet fel. A késés bélyegét ráadásul nehéz lemosni, ezért egy munkahelyen a legelejétől törekedj arra, hogy pontosan érkezz. Ne feledd: ha reggel késel öt percet, azt mindenki kiszúrja.

Az árulkodó

Emlékszem, általános iskolában volt egy tanárom, aki mindig a következőképpen reagált arra, ha valaki árulkodott. „És ezzel bántott téged? És ezzel bántott bárki mást? – kérdezett vissza. Ha mindkét két kérdésre nem volt a válasz, akkor így folytatta. – Akkor áruld el, miért mesélted el ezt nekem?” Hát azért, mert jó lett volna bajban látni az illetőt... Persze ezt nem lehetett kimondani, de tegyük a kezünket a szívünkre: a legtöbb árulkodás, vagy felnőttesebben fogalmazva, rosszindulatú pletykálkodás hátterében ez áll. És ezek nemcsak az iskolában, hanem a munkahelyeken is jellemzőek. Ha viszont sokat jár valakinek a szája, végül ő lesz az üldözőből az üldözött.

A drámakirály

Volt már valaha olyan munkatársad, aki folyamatosan a bolhából elefántot csinált? Aki szó szerint órákig képes azon bosszankodni, hogy miért megy vagy éppen nem megy a légkondi. Miért van vagy nincsen kinyitva az ablak? És mindezt persze hangosan és bosszantóan teszi. Na ő a drámakirály(nő). Ezt a címet sem akarhatja birtokolni senki, szóval mielőtt fennhangon panaszkodsz a kollégáid előtt, gondold át, hogy valójában milyen jelentőségű az a probléma!

A lustaság

Mindenkinek meg kell tennie olyan dolgokat, amihez nincsen kedve. Ez nemcsak minden munkakör velejárója, hanem úgy általában az életnek. De ha emiatt lustán állsz a dolgodhoz, nem adsz bele 100 százalékot a munkádba, azzal saját magadról állítasz ki nem éppen pozitív bizonyítványt. Egyvalamit kell észben tartani: a munkáddal saját magadat építed. Ha jól teszed a dolgod, van esélyed arra, hogy feljebb lépj, ha viszont lusta vagy, csak lefelé vezet az út.

Az okoska

Apám mondta mindig: csak azért, mert okos vagy, még nem kell egyfolytában mások orra alá dörgölnöd ezt. És igaza volt. Ahhoz nem szükséges minden áron bebizonyítani a kolléga tévedését, hogy kiderüljön, te milyen briliáns elme vagy. Néha jobb csendben maradni, a diplomatikus utat választani. Persze amikor a cégnek fontos döntésről van szó, bátran harcolj az igazadért, de a mindennapos, sokszor nem is feltétlenül szakmai vitácskákban nem kell mindig neked felülkerekedned. Különben könnyen te lehetsz az okoska. És az nem jó, hidd el!

A borúlátó

Az a típus, aki mindenben csak a negatívumokat tudja felfedezni. Ha van egy ötlet, rögtön az árnyoldalát világítja meg, ha szóba kerül a cég jövője, szinte már hozza az ásót a temetéshez... Áradnak belőle a negatív hullámok, és ez ragadós lehet a munkakörnyezetben. A legtöbb munkahelyen vannak pozitív dolgok is, és ezeket is meg kell tudni látni.

Hozzászólok a cikkhez!