5 titok, hogyan viseld el a munkanapokat

Dátum: 2018. április 20.
Szerző: Szalay Attila

Minden dolgozó ember ismeri azt az érzést, amikor besokall a munkától. Hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket, elég csak erre az öt apróságra odafigyelni!

 

1. Engedjük el!

 

A maximalizmus éppen annyira lehet negatív, mint pozitív.

 

Jó, ha mindig a legtöbbet próbáljuk kihozni magunkból, de rossz, ha mindenkinek meg akarunk felelni, mert az lehetetlen.

 

Egy munkahelyen gyakran kerül az ember olyan helyzetbe, hogy szubjektív szempontok alapján nem úgy ítélik meg a munkáját, ahogyan ő azt gondolja. Ilyenkor az a fontos, hogy arra koncentráljunk, amin tudunk változtatni, ha viszont ez nem lehetséges, mert nincsen ráhatásunk, akkor inkább lépjünk túl rajta. Engedjük el! Különben csak felesleges stresszforrás lesz, ami a munkánk rovására megy.

 

2. Ne csak munkaidőnk legyen!

 

Sok olyan munkakör van, amelyikben nem ér véget a munka azzal sem, ha az ember délután öt órakor becsukja maga mögött az iroda ajtaját. Főleg szellemi munkákra igaz, hogy hiába töltjük már papíron a szabadidőnket, az agyunk a háttérben folyamatosan azon kattog, hogy milyen feladatok várnak ránk másnap és hogyan fogjuk megoldani azokat.

Minderre csak rátesz egy lapáttal, hogy az okostelefonok világában 0-24 órában online-ok, így elérhetőek vagyunk. Nehéz megállni, hogy ha vacsora közben pittyeg a telefon, ne nézzük meg, hogy milyen e-mail érkezett.

Pedig ez fontos lenne, mert a szellemi felfrissülés szükséges ahhoz, hogy jól végezzük a munkánkat. Hofi Géza is megmondta: „kell egy kis áramszünet néha mindenkinek”.

 

3. Tedd hatékonyabbá a napjaidat!

 

Hiába nyolc óra a napi munkaidő, ennek jelentős része haszontalan dolgokkal telik el. Lehet, hogy csak öt perc a kávészünet, de előtte öt-tíz perccel már azért nem csinálunk semmit, mert úgy is megyünk kávézni, utána öt-tíz percig pedig még visszahangolódunk a feladatokra.

Sajnos itt is igaz: sok kicsit sokra megy… Így van ez minden más tevékenységgel, ami csak kicsit kizökkent a munkából.

Nap végén érdemes végiggondolni, hogy mit terveztünk aznapra és mit sikerült megvalósítani belőle. Ha nem jön ki a matek, akkor érezni fogjuk, hogy hol csúszott el napunk, és legközelebb már tudatosan figyelünk az ilyen időrabló tevékenységekre.

 

4. Mozogjunk rendszeresen!

 

A testünk nem arra van kitalálva, hogy egy székben üljünk naphosszat. Olyan, mint egy autó, amit ha hónapokig nem indítanak be, szép lassan tönkremegy.

Figyeljünk arra, hogy lehetőleg minden nap mozgassuk meg kicsit a testünket, járjunk el sportolni, edzőterembe, futni vagy akár csak tegyünk esténként egy kiadós sétát.

Ezeknek abban is nagy szerepük van, hogy közben elrendezzük magukban a gondolatainkat, kimozoghatjuk magunkból a stresszt, és másnap mindjárt tisztább fejjel vethetjük magunkat a feladatok sűrűjébe.

 

5. Kérjünk segítséget!

 

Mindenkivel megesik néha, hogy a feje fölé csapnak a hullámok, de konokságból nem érdemes belefulladni a megoldandó munkák tengerébe!

Jó esetben vehetjük úgy, hogy a kollégáinkkal egy csapatban játszunk, így ha szükségünk van egy kis segítségre, bátran megkérhetjük a munkatársainkat erre.

Legközelebb persze mi is visszaadhatjuk a kölcsönt. Ez jót tesz a munkahelyi légkörnek is, hiszen erősíti az egységet.

Hozzászólok a cikkhez!