Változó korban verd ki a fejedből a fogyókúrát

Dátum: 2015. szeptember 17.

A legrosszabb tünet a változókor során a testsúly növekedése. Minden embernek fontos a külső megjelenés, és az is természetes igény, hogy magabiztosan tudjon megjelenni. Az élet minden területén csak a tökéletes testi és lelki egyensúly esetén tudunk 100 százalékosan teljesíteni. Legyen szó a munkánkról, családunkról vagy csak a szabadidős tevékenységeinkről.

Nem kívánatos plusz testtömeg kilogrammok esetén verd ki a fejedből azt a szót, hogy FOGYÓKÚRA. Ahhoz, hogy leadd a fölös kilókat, és az eredményt meg is tartsd, nem egy kúrára van szükséged, hanem a jelenlegi életmódod megváltoztatására. A változó kor több tünetet produkálhat, melyek egyike lehet a súlygyarapodás.

Mit ne tégy? Először is, ne ess kétségbe, és ne kezdj el azonnal fogyókúrázni.  Nem olyan drasztikus a helyzet, mint gondolod.

Nézzünk 3 fontos dolgot, amire oda kell figyelned. Sokat tud számodra segíteni.

1. Folyadékbevitel

Itt elsősorban a nem energiát adó folyadékokról van szó. Röviden víz. Legrosszabb esetben is óránkét igyál 2 dl -t. Ha másként nem megy, állítsd be az órádat, vagy az okos telefonodat, és annak a segítségével szabályozd a folyadékfogyasztásodat. Ezzel a módszerrel sok feleslegesen lerakodott szemetet tudsz kimosni a szervezetedből, és akár 3-5 kilogrammtól is meg lehet szabadulni.

fogyni_okosan_kell_foleg_valtozo_korban

2. Testmozgás

Azt, hogy milyen mozgást végzel, függ a munkaidődtől, a lakásod nagyságától, pénzedtől, a testalkatodtól, de legfőképpen attól, hogy elég sokszor nem is akarsz mozogni, mert túlságosan lusta vagy.

Ne légy lusta!

Az úszás nagyon jó sport, és minden izmodat megmozgatja.

Az aerobik, futás, trx, spinning, szintén tökéletesek, viszont itt figyelni kell arra, ha sok a felesleg rajtad, akkor az ízületeidet kikészítheti. Mindenképpen beszélj személyi edzővel, mit javasol számodra, mielőtt még 2 perc után megunod az egészet, és otthagyod. Addig is tornázz otthon! Ha otthon nem tudsz tornázni, akkor menj el sétálni legalább 30 percet naponta, vagy a munkahelyedre járj gyalog.

Az intenzív sportoknál vedd figyelembe azt, hogy ott a zsírréteg egy része elfogy, a másik fele átalakul izommá, így ne lepődj meg, ha az elején lemegy néhány kiló, de utána a mérleg többet mutat. Ez nem azt jelenti, hogy nem fogytál, hanem azt hogy az izom nehezebb a zsírnál.

3. Étkezés

Itt a legfőbb szabály az, hogy azt egyél, amit szeretsz. Aki koplalással, kevesebb étellel akar fogyni, persze kúraszerűen, az ne is csodálkozzon azon, hogy a kezdeti sikerek utána a leadott kilók jobb esetben csak visszajönnek, rosszabb esetben a leadott súly 2-3 szorosa jön vissza.

Se magadtól, se a szervezetedtől ne vonjál meg semmit.

A titok az étkezésnél az, hogy mértékkel egyél. Persze lehet nassolni is, de azt is módjával, és 18 óra után nincs nasi.

Tehát nyugodtan ehetsz húst, zöldséget, halat, desszertet. Jó megoldás lehet, ha vezetsz magadnak étkezési naplót.

-A leírt tanácsokat betartva, ki van zárva, hogy ne induljon el a súlyvesztés - mondja Ükös Szabolcs dietetikus.

Hozzászólok a cikkhez!

Legyen Ön az első aki megosztja gondolatait a cikkel kapcsolatban!