Hetven év felett is egészségesen – Miriam Stoppard példája

Dátum: 2017. február 28.
Szerző: Gurbi Judit

Miriam Stoppard brit orvos, író, a Mirror hasábjain osztotta meg, szerinte mi a legfontosabb ahhoz, hogy hetven év felett is jól érezhessük magunkat a bőrünkben.

A doktornő 79 esztendősen kirobbanó formában van. Saját bevallása szerint egy szemkörnyéki korrekciós plasztikai műtéten túl, semmilyen mesterséges beavatkozás nem történt a testén.

Mivel tartja karban magát?

Az elmémet azzal tornáztatom, hogy sokféle munkát végzek, többnyire fiatalok között. Emellett sok szabadidőt hagyok magamnak. A férjem mindenben támogat, bátorít. Folyamatosan tartom a kapcsolatot a családom tagjaival. Vannak igazi barátnőim. Egészségesen étkezem – 80%-ban. Rengeteg zöldséget-gyümölcsöt eszem, sok halat fogyasztok, kerülöm a zsíros húsokat. Nem dohányzok és minden nap sportolok.

Mivel fittnek érzem magam, rengeteg időm van arra, hogy teljes életet éljek. Nem érzem magam fáradtnak már kora reggel, mint abban az időben, amikor nem mozogtam eleget.

Miriam Stoppard 79 évesen erős és fitt.

Az optimizmus a mentális egészség alapja

Ha csupán egyetlen tényezőt kellene kiemelnem azok közül, amelyek a mentális egészség szempontjából fontosak, az az optimizmus lenne. Ez mindig lendületben tart, és kiváló gyógyszer. Kutatások is kimutatták, hogy azok, akik alapvetően optimista természetűek, kevesebbszer betegszenek meg, ha mégis, gyorsabban gyógyulnak, általában erősebb az immunrendszerük, mint a pesszimistáknak. Az optimista hozzáállás azt is jelenti, hogy felelősséget vállalunk saját magunkért, az egészségünkért, nem csak passzívan csúszunk bele az öregkorba. Az optimisták tovább élnek, szelídebben idősödnek. Ápolják baráti kapcsolataikat, szociálisan aktívak.

A rendszeres sport erőt ad

A sport, a fizikai aktivitás hihetetlen hatással van a testi és a mentális egészségre is. A rendszeres mozgás jókedvre derít, segít leküzdeni a negatív érzelmeket, mint például a harag vagy a depresszió. Általában úgy ébredek, hogy egy kicsit lehangoltnak érzem magam, de fél óra a szobabiciklin, és a kedvetlenségnek nyoma sincs. A mozgás elárasztja a testet hormonokkal, amelyek csökkentik a feszültséget, a stresszt és a fáradtság érzését. És még várakozni sem kell a hatásra, mert azonnal érezhető! Nem kérdés – függő vagyok. Egy napot sem hagynék ki!

Tanulj meg pozitívan gondolni magadra!

A negatív énkép többnyire gyerekkori rossz élményekből táplálkozik. Ezeket nehéz kitörölni, de nem lehetetlen!

Mondd ki hangosan!

  • Jó ember vagyok!
  • Hiszek a sikerben!
  • Képes vagyok jobbá tenni a saját életemet!
  • Szeretem, és elfogadom magam olyannak, amilyen vagyok!
  • Nem csak azért születtem a világra, hogy másokat tegyek boldoggá!
  • Erősebb, egészségesebb, energikusabb leszek!
  • Megérdemlem a boldogságot!

Hozzászólok a cikkhez!