Egy sport, ami a nőiességet is óvja - ezt érdemes tudnod a Callanetics tornáról

Dátum: 2019. október 16.
Szerző: Schweiczer Timea Aina újságíró

A nők számára minden életkorban kiemelkedő fontossággal bír a medencekörnyéki izomzat erősítése, ezzel elkerülhető az inkontinencia és más egészségügyi problémák kialakulása is.

 

Az ülőmunka sokkal károsabb a testünkre, mint bármi más, ez már régóta közismert tény. Főleg a nők sínylik meg ezt az életmódot, hiszen az ő testük sokkal többször van nagy változásnak kitéve, mint a férfiaknak.  Egyes sportágak sem tesznek jót a női szervezetnek, ezért kell olyan testedzést találni, ami egyszerre erősít, karcsúsít, és megfelelő szinten terhel. Ilyen például a Callanetics.

Egy kis balett, egy kis jóga, meg minden, ami jó

A Callanetics módszert egy gerinc- és lábproblémákkal született nő, Callan Pickney állította össze 1972-ben, balett- és jógaelemeket ötvözve.  Ugyan, akkoriban még elég lassan kezdett ismertté válni az új edzésfajta, kitartó munkával egész Amerikával megismertette módszerét a fitneszoktató. Igazi világhódító útjára 1980-ban indult és hamar a nők kedvencévé vált, hiszen azokat az izmokat is megmozgatta, amelyek számunkra nagyon fontosak. Pontosan ez volt a célja Callannak is, aki rámutatott arra, hogy sok mozgásforma a felszíni izmokat veszi célba, míg a mélyizomrostokat nem dolgoztatja meg igazán.

 

Nőknek ajánlott a callanetics . Miért?

 

Remek tartás, erős izmok, egészséges női szervek

A Callanetics nem egy szokványos edzésfajta, a klasszikus módszer nem dinamikus, hanem az egyes apró mozdulatokat lassan, erőteljesen, sokszor és kontrolláltan kell elvégezni. Az edzések egy része főként a csípő-fenék-has szentháromságra fókuszál, mivel az itt található medencefenéki izmok felelősek a test megfelelő tartásáért és a belső szervek egy részének a helyén tartásáért is. Igen, ez utóbbi most nagyon furcsának tűnhet elsőre, de gondoljuk csak át. A női hüvely egy rendkívül izmos szerv, amelynek erőnléte befolyásolja a vizelettartást és a méh helyzetét is. Ha a hüvely és az azt körülvevő mélyizmok elgyengülnek, inkontinencia, méh előreesés jelentkezhet, amelyeket a legrosszabb esetben csak műtéttel lehet orvosolni. Ezt megelőzendő érdemes megtanulni a Callanetics módszert. Természetesen a felsőtest sem marad ki a jóból, az oda irányuló mozdulatsorok a hátfájás és a rossz tartás ellen veszik fel a harcot, miközben szálkásítják az izmokat.

De akkor hogy karcsúsít?

Nos, a kérdés jogos, hiszen mostanában mindenhol azt hallani, hogy karcsúsodni és szálkásodni csak kör- vagy dinamikus edzésekkel lehet. A Callanetics máshonnan közelíti meg a dolgot. Mivel az apró mozdulatokat egy-egy edzésen sokszor és erőteljesen kell elvégezni, az izmok rengeteg energiát fogyasztanak és ezáltal szálkásodnak, nyúlánkká és jól kirajzolódottakká válnak. Ugyan jelentős súlycsökkenés a Callaneticstől nem várható, a feszes, erős izmok és mélyizmok karcsúbb sziluettet eredményeznek.

Otthon is végezhető!

Manapság nincs mindenkinek ideje és energiája edzőterembe járni, néha az is nehéz, hogy otthon lecsípjünk egy kis időt az edzésre. A Callanetics ebből a szempontból is jó választás. Ha megtanuljuk egy edzőtől a mozdulatok helyes elvégzését, már otthon is gyakorolhatunk, akár a kedvenc sorozatunk nézése közben is.

A Callanetics is folyamatosan fejlődik

Mivel az életkörülmények folyton változnak, ahogy az embereknek és a világnak, úgy a Callanetics is fejlődik, hogy még jobban igazodhasson az igényekhez és fel tudja venni a harcot a mozgásszegény életmód kihívásaival.

Hozzászólok a cikkhez!