Az 50 év felettiek egyik legkellemetlenebb betegsége az inkontinencia

Dátum: 2016. augusztus 22.
Szerző: Gurbi Judit

A fizioterápiás foglalkozás keretében végzett gátizomtorna jelentősen csökkenti az  55 év feletti, menopausa utáni, csontritkulással rendelkező betegek vizeletelcsepegését.

A tanulmányt a Women’s Hospital&Health Centre-ben készült kutatások alapján tették közzé.  

A csontritkulástól be lehet pisilni

Kevesen fordulnak inkontinencia problémákkal szakemberhez

A szakemberhez fordulók aránya igen csekély mértékű, annak ellenére, hogy az esetek döntő többségében jól kezelhető állapotról van szó.

A gerincoszlop öregedése törvényszerűen bekövetkező folyamat, melynek kezelésére, a folyamat lassítására több módszer is létezik.

55 év felett a nők több,  mint 28 százaléka szenved inkontinenciától. Ebben a korban jellemző késztetéses vizelet inkontinencia során hirtelen, intenzív vizelési inger jelentkezik, mely higiénés és szociális problémákat okoz, mert jellemzően kevés idő van eljutni a mellékhelyiségig. Az életkor előrehaladtával a húgyhólyag izmainak működése fokozódik, a záróizmok összehúzódása romlik, ezek diszharmóniája okozza az inkontinenciát. Hetente minimum egyszer előfordul a vizeletelcsepegés, mely gyakran sietős vizelési ingerrel jár együtt, amikor is a fürdőszobába rohanás közben történik az elesés, ezzel növelve a csonttörések számát főleg azoknál, akiknek csontritkulásuk van.

Tippek az erős csontoaozat megőrzéséhez 50 év felett

A csontritkulás és az inkontinencia szorosan összefüggenek

25-30 éves korra alakul ki a csúcs csonttömeg, mely sajnos nőknél a változó korban a hormonális hatások miatt hamarabb elkezd lebontódni, és ha a csonttömeg kritikusan alacsony szintre csökken, akkor a csont minimális erőbehatásra is eltörik. Éppen ezért fontos, hogy akinek ismert csontritkulása van, érdemes szakemberhez fordulnia, ha a fenti problémával is találkozik.

Mit tudunk tenni a csonttömeg megőrzése, és az inkontinencia megelőzése érdekében?

Fizikai aktivitás: az elérhető maximális csonttömeg kifejlesztésében, fenntartásában játszik szerepet (séta, kocogás, tánc, torna) 
Helyes testtartás
Egészséges táplálkozás: megfelelő kalcium, fehérje, C-vitamin bevitel
Medencefenéki izomtorna, hólyagedzés: fokozzák az izmok erejét, állóképességét.
Csontvesztés megelőzése: koordináció-egyensúly, fizikai állóképesség fenntartása, javítása

Hozzászólok a cikkhez!

Legyen Ön az első aki megosztja gondolatait a cikkel kapcsolatban!