A klimax elkerülhetetlen- időben készüljünk fel rá

Dátum: 2017. november 08.
Szerző: Hodnik Ildikó

A változó korra előre fel kell készülni, testben és lélekben egyaránt. Dietetikus segítségével adunk konkrét életmód tanácsokat a tünetek elkerülésére-enyhítésére.

Az általános közhiedelemmel ellentétben férfiklimax is létezik, csak a tünetei kevéssé látványosak, mint a női klimax esetében – emeli ki Ükös Szabolcs dietetikus.

Nagyjából 35 éves korban indul el a nőknél a petesejt termelés fokozatos csökkenése

A petesejt termelés csökkenése évekig észrevétlen folyamatként zajlik a nők szervezetében.

Magyarországon átlagosan 50-52 éves kor körül marad el végérvényesen a menstruáció. Háromból két nő tapasztalja meg a változókorral együtt járó tüneteket, melyek közül a leggyakoribbak a hőhullámok, az alvászavar és a hangulatingadozás.

Hogyan-taplalkozz-a-valtozo-korban?

Hogyan érdemes táplálkozni változó korban?

  1. Táplálkozzunk változatosan, nincs tiltott táplálék, csak kerülendő mennyiségek
  2. Kerüljük a zsíros ételeket és a zsírban gazdag konyhatechnológiai eljárásokat
  3. Kerüljük a sóban gazdag élelmiszereket, illetve csökkentsük a sózást
  4. Csak a főétkezés befejező fogásaként hetenként legfeljebb egyszer fogyasszunk édességet
  5. Naponta fogyasszunk fél liter tejet vagy ennek megfelelő mennyiségű tejterméket (pl. sajtot, túrót,  aludttejet, kefirt, joghurtot)
  6. Naponta ötször együnk nyers gyümölcsöt, vagy zöldségfélét
  7. Fogyasszunk naponta többször teljes kiőrlésű gabonatermékeket
  8. Naponta négyszer-ötször étkezzünk
  9. Fogyasszunk naponta elegendő folyadékot, elsősorban vizet
  10. A helyes táplálkozás kedvező hatásait hatékonyan egészíti ki a rendszeres testmozgás és a dohányzás teljes mellőzése
  11. Törekedjünk az egészséges testtömeg/testsúly megtartására, illetve visszaszerzésére

Hozzászólok a cikkhez!