Kozmetika időpontfoglalás nélkül

Dátum: 2017. március 31.
Szerző: Koch Mária

Mekkora bátorság kell ahhoz, hogy valaki a szakmájától teljesen eltérő profilú márkát kezdjen el felépíteni olyan filozófia mentén, mely elüt a jelenlegi gyakorlattól? Erről is kérdeztük Kovács Etát a Skintim tulajdonosát.

Mit jelent a vállalkozásod fantázianeve?

Egy szójáték. Eleve nemzetközi csengésű nevet szerettünk volna, hiszen a cél a magyarországi franchise hálózat kiépítése után a külföldi terjeszkedés. Így jött az angol „bőr” és az „intimitás” szó elegye, a Skintim.

A negyvenes korosztály személyre szabott szolgáltatásokat kap a Skintim szalonokban

Mekkora bátorság kell ahhoz, hogy a telített szépségpiacon kozmetikát nyiss a saját üzleti kockázatodra?

Azt láttuk, hogy a szépségiparban hasonló átalakulás kezdődött, mint az évtized elején a gasztronómiában. Egyszerre erősödnek az igényes hazai márkák, de közben tisztul is a piac, mert minőségi szolgáltatásra vágynak az emberek. Ahogy a lakótelepi hamburgereseknek is leáldozóban van, a kozmetikai szalonok esetén is egyre fontosabb a frekventált helyen lévő, magas színvonalú, mindenütt egységes arculatú üzlethelyiség. Ezért is döntöttünk úgy, hogy az üzleteinket a belváros szívében nyitjuk meg.

Miért nincs bejelentkezés nálatok? Nem vált ki elégedetlenséget a vendégekből, ha várakozniuk kell?

Éppen ellenkezőleg, a bejelentkezés mellőzése az üzleti modellünk szerves része. Azt tapasztaljuk, hogy a felgyorsult, rohanó világban egyre nehezebb hetekre előre tervezni. Tudvalevő, hogy legtöbbször a saját magunk kárára kötünk kompromisszumokat. Mi azt szeretnénk, ha a vendégeinknek egyáltalán nem kellene kompromisszumokat kötniük. Ráadásul senkinek nem kell lemondania a kedvenc kozmetikusáról, mert nyitvatartási időben bármikor elérhető.

Hétköznap délutánonként két-két Skintim-lány, és ahogy növekszik a forgalmunk, délelőtt és szombaton is két kozmetikusunk fogja várni a vendégeket. Így legtöbbször szinte azonnal sorra kerülhet az épp betérő, vagy legfeljebb néhány percet kell várnia. Ezt az időt pedig ingyenes magazinokkal, teával és aprósüteménnyel tesszük édesebbé.

Sikeres szakmai karriered van, ami teljesen más területet ölel fel. Honnan inspirálódtál a szépségipar irányába?

A kétezres évek eleje óta dolgozom a médiában. Mindig is a marketing és a reklám területén tevékenykedtem. Jelenleg ügyfélkapcsolati vezetőként koordinálom kollégáim munkáját, tartom a kapcsolatot a hazai- és nemzetközi ügynökséggel, ügyfelekkel, hirdetőkkel, és természetesen azon médiavállaltokkal, akiknek a reklámfelületeit értékesítjük. Közel hét éven át a egy vezető női glossy magazin hirdetési vezetőjeként dolgoztam. A divatszakmával, a szépségiparral itt ismerkedtem meg közelebbről. Ekkortájt kaptam az inspirációt, hogy érdemes volna egy magyar márka építésébe kezdenem.  

Egységes arculatúak és anyaghasználatúak a skintim szalonok

A szőrtelenítés elsősorban esztétikai kérdés. Vannak trendek, divatirányzatok?

Természetesen, és egyre inkább! Ahogy ma már a fodrászunknál is megannyi frizura közül választhatunk, mi is több tucat különböző szolgáltatást kínálunk, az egyszerű bajusz- vagy hónaljszőrtelenítéstől, a brazil intimig bezárólag.

Nyilván a nők alkotják a vendégeitek többségét.  Mi a helyzet a férfiakkal, ők mely testrészeiket gyantáztatják leggyakrabban?

Valóban, zömmel még a hölgyek keresnek fel minket. De látjuk a trendet, egyre több férfi vendégünk tér vissza rendszeresen. Ők inkább a látható testrészeikre koncentrálnak, így esetükben gyakoribb a hát, a nyak, a váll vagy a mellkas szőrtelenítése. De egyre többen kérik az intim területek gyantázását is.

Melyek a leggyakoribb kérések, mely testtájakon szeretnénk leginkább megszabadulni a nemkívánatos szőrtől?

A hónalj és a szemöldök, ezeket a kezeléseket néhány perc alatt elvégezzük. Szintén népszerű a teljes intim szőrtelenítés is, amely alig több mint negyedórás művelet nálunk. 

Hogyan különböztetnéd meg a Skintimet más kozmetikáktól?

Egyfelől az időpontfoglalás nélküli lehetőség csábító, ahogy az egységes szolgáltatási palettánk is. Minden szalonunkban ugyanazokkal az alapanyagokkal és szakmai színvonallal, illetve megkülönböztetett figyelemmel találkoznak a vendégeink.

Másrészt tudatosan építjük a Skintim márkát. A brandépítés nagyon fontos. Ennek sikerességét bizonyítja a több mint ötezer Facebook, és a dinamikusan növekvő számú Instagram követőnk száma, amivel rövid idő alatt az egyik legnépszerűbb márkává váltunk a közösségi felületeken. 

Hangulatos kezelőszobák a Skintimben

Melyik korosztály keres fel leginkább benneteket?

A szépség iránti vágy örök, ezt nap, mint nap tapasztaljuk. Vannak hetven évhez közeli vendégeink is, de a legtöbben a húsz és negyvenöt év közötti korosztályból érkeznek. Nagy öröm látni, hogy ma már a divat és az igényesség nem korfüggő. A negyven feletti korosztály is rendszeresen tér be a Skintim Hattyúházba vagy Skintim Bazilikába.

Vannak külön életszakaszra bontható trendek? Másképp szőrtelenítenek a fiatalok, a középkorúak és a senior korúak?

Igen, és erre kozmetikusaink oda is figyelnek. Nem csak a kor, de a különböző bőrtípusok miatt is minden vendégünknek a számára leginkább megfelelő megoldást ajánljuk.  

A senior korosztály is kedveli az intim szőrtlelenítést

Mit tanácsolsz a 40 év körüli férfi és női olvasóinknak? Hogyan viszonyuljanak a testükhöz?

Általános trend, hogy a mai negyvenes a húsz évvel ezelőtti harmincas. Egyre inkább adunk a külsőnkre, és ez azon túl, hogy a környezetünk számára esztétikai élmény, a mi közérzetünk is javul tőle. Így még tovább maradhatunk fiatalok. Az ápoltság önbizalomnövelő, az önbizalom pedig sikeressé tesz.

Hol találkozhatnak a Skintim üzletekkel a vendégek?

Budán, az I. kerületi Hattyúházban nyitottuk meg az első, majd idén év elején a második, pesti szalonunkat is. Ugyanúgy egy közlekedési csomóponthoz szerettünk volna közel lenni, mint Budán. Végül a belváros szívében, egy percre a Bazilikától, ötpercnyi sétára a Deák tértől és az Andrássy úttól találtuk meg az üzletünket a Révay közben.

Miért térjenek be egy Skintim szalonba a tavaszi megújulásra vágyó hölgyek és urak?

Mert itt a jó idő, egyre többet mutathatunk meg magunkból. Az esztétika mellett kiemelten fontos a higiénia is. Ahogy melegszik az idő, egyre több baktérium telepedhet meg a nem kívánt szőrzeten. Így kiemelten fontos a szépség, az ápoltság és az egészség szempontjából, hogy legalább a tavaszi, nyári időszakban erre is időt fordítsunk. Aki pedig egyszer eljött a Skintimbe, télvíz idején is visszatér majd hozzánk.

Hozzászólások

Zsani
2 évvel ezelőtt
De jó tudni, hogy van ilyen bejelentkezés nélküli kozmetika! Ez tényleg szuper ötlet, mindenképpen fel fogom keresni őket!
Anna
2 évvel ezelőtt
Ez szuper ötlet! Ki is fogom próbálni! Köszönöm a tippet!

Hozzászólok a cikkhez!