2019 első agymenése

Dátum: 2019. február 06.
Szerző: Kembe Sorel Arthur újságíró, szerkesztő, színész

Elnézést a nagyobb szünetért, nem tűntem el. A helyzet az, hogy kellett egy kis lélegzetvételnyi szünet, hogy összeszedjem a gondolataimat.

 

Rengeteg dolog foglalkoztatott mostanában. Kíváncsi lennék a véleményetekre.

 

Az egyik ilyen ügy, hogyha egy álláshirdetést elolvas az ember, akkor mitől van az az érzése, hogy maga a hirdető sem tudja, hogy kit keres?

 

 

Csak van olyan HR-es olvasó, aki fel tud világosítani pár dologgal kapcsolatban.

Pl. azzal, hogy egy hirdetésnél, mikor a leendő delikvens feladatköreit leírják, miért vetekszik az hosszban Dosztojevszkij Bűn és Bűnhődésével?

Gyakorlatilag 15-20 feladatkört írnak le ilyenkor a humánerőforrás szakemberek. Tök mindegy, hogy egy mikro- kis -közép -nagy vagy multicég keres embert, az esetek túlnyomó többségében kb. egy Jedi lovagot keresnek.

 

Nem értem a HR-eseket, mondja Kembe Sorel

 

Nem tudom, hogy mennyire normális az, hogy ha valakinek ennyi dolga lesz a cégnél, ahova reményei szerint fel is veszik majd:

  • You will keep the dialogue open and going
  • Identify successful content and best practices with a special focus on the brand’s social media presence to achieve strong engagement in all ........... content
  • Supervise all content initiatives to ensure brand consistency and assure positive customer experiences across all channels (online and mobile)
  • Revolutionize the new content development process and create, improve, curate and maintain all ............. related content on different digital platforms
  • Lead the social strategy including platform choices, TOV, content strategy, objectives, measurement
  • Report to the Marketing Director who is overseeing the entire marketing strategy, from plan to execution
  • Maintain and supervise a highly organized content calendar that is in line with our business objectives
  • Make sure content delivery is consistent, efficient as well as formatted to established brand standards
  • Provide coordination among team members, leadership, key stakeholders and internal teams as well as external partners to ensure content and experiences are successfully delivered
  • Work closely with marketing team to create and execute effective promotional messaging aligned with the customer journey, retail initiatives and campaign objectives
  • Keep up-to-date with industry best practices and monitor content activities
  • Above all, your work will impact the way ......... women and men around the globe experience our garments, stories and lifestyle

 

Egy közösségi médiás felületekért felelős manager pozíciója ez.

Egy konkrét hirdetésből másoltam ki, direkt kihagyva a céget, nehogy gond legyen aztán. 

Olyan érzésem van ilyenkor, mint mikor anno még jártam szereplőválogatásokra, ahova úgy csábítottak el, hogy fúúúú gyere, mert a te karaktered kell. Ehhez képest meg volt ott minden. Eszkimó, mexikói, afrikai, svéd, ázsiai és még ki tudja milyen népcsoport reményteli képviselője. 

 

A munkaköri leírás után jönnek a személyes kompetenciák:

 

  • Bachelor’s degree preferably in English, Marketing (or Journalism)
  • 2-5 years experience working on content or copy as part of a company, agency or magazine editor team where connecting audiences with brands has been an integral part of your job and mission
  • Hands-on experience with social media and web content, including content management systems and community management
  • You have a passion for the fashion industry, new media  and pop culture
  • Knowledgeable about social media trends and just gets what good content looks like
  • Have a highly organized, proactive, detail-oriented and resourceful personality who understands and clicks with the ............ audience
  • A great team player, who performs well under deadlines and maintains a good team spirit
  • You have a keen sense of what garment is appropriate for any situation and you possess a very solid aesthetic and design sense
  • Demonstrate excellent project and time management skills
  • Able to adapt to changing priorities and work on multiple tasks, even under pressure
  • Highly articulate with an excellent command of written English, knowledge of any other language is a plus
  • Have experience working in an international team
  • Willing to relocate to Budapest and travel often to cities like London, Paris, New York City and who knows where

 

Mi van?

Ha egy ilyen embert találunk a világon, akkor rögtön ki is nevezhetjük Yoda mester helyére a Jedi-tanácsba, vagy akár vallást is alapíthat, mert ilyen képességekkel nem kell más malmára hajtani a vizet.

Innentől kezdve csak költői kérdés, hogy vajon hányan jelentkeznek egy ilyen kvalitásokat igénylő munkakörre, ahol gyakorlatilag az lesz a feladatuk, hogy a netre pakoljanak fel tartalmat. Bocsánat, contentet, hogy stílszerű legyek.

Szóval egyszerűen csak egy kis rávilágítást szeretnék kérni valakitől, aki érti ezeket a HR-es köröket. Nem vagyok egy értetlen ember, de ez valahogy nem fér a fejembe. 

Azt kb. értem, hogy egy jelentkezésnél kérnek fizetési igényt megjelölni, mert a logikája valahogy érthető. Mindenki helyezze el magát a piacon kvalitásainak megfelelően, aztán majd kiderül.

Azonban, ha olyan mennyiségű személyes kompetencia szükséges egy egyszerű kontentpakolónak, amit fentebb lehet olvasni, mégis mennyi pénz kérjen az illető? Ha így nézzük, akkor minden senior munkakör betöltéséhez egy félisten kell, de legalább Xerxés.

Tényleg kíváncsi vagyok ezekre, mert értem én, de mégsem.

Kell szűrni, de biztos, hogy az a legjobb technika rá, hogy elérhetetlen feltételrendszert tűzünk ki, elképesztő széles körű személyes és szakmai felelősséggel. Azt is értem, hogy aki nem magabiztos, az tutifix, hogy ezekre nem mer jelentkezni és az magában már egy szűrés.

Ettől még nem feltétlenül hülye az az ember, csak nem annyira magabiztos. Nem zárható ki, hogy max. 2 hét alatt beletanul az új szisztémába és van a cégnek egy nagyon hálás, nagyon lojális embere.

Fura, hogy a HR szakma ezekre nem figyel. Vagy figyel, csak én nem veszem észre? Ilyenkor merül fel bennem az a kérdés, hogy az első magyarországi mondjuk multi első középvezetőjének volt-e multinál szerzett gyakorlata? Kérdem mindezt úgy, hogy fogalmam sincs, melyik volt az első magyarországi multi.

 

A másik ügy, ami kicsit foglalkoztatott, csak nem akartam azonnali hevületemben írni róla, az pedig a sport-egó kérdése.

 

Rengeteg sikeres magyar sportág van. Nem politizálok, de vannak ugye a kiemelt sportágak, amik nem véletlenül lettek azok. Talán ide tartozik a kézilabda, a foci, a vívás és még a fene tudja, hogy melyik sportág.

Nemrég zajlott a kézi vb, ahol nagyon furcsa dologra lettem figyelmes. Rengeteg kis csapat, mint Egyiptom, Katar, Tunézia, akik hatalmasat küzdöttek (persze a nagy kézilabda nemzetek is komoly melót tettek bele minden egyes mérkőzésükbe), de engem mindig is jobban érdekeltek a "kicsik", ahol nincs olyan nagy hagyománya az adott sportágnak.

 

hol van a magyar sportegó?

 

A Magyarország-Egyiptom meccs például 30-30 lett, mégis mikor az egyiptomiak dobtak egy szép gólt, akkor "szerencséjük volt" a kommentátorok szerint, amikor a magyar csapat csinálta meg ugyanazt, akkor "klasszis megoldás" volt. Féreértés ne essék, én a magyar csapatnak drukkolok minden sporteseményen, ez azonban finoman szólva nem ízléses.

Ugyanez a helyzet Japán válogatottjával, akikről ugye tudjuk, hogy házigazdái a 2020-as tokiói olimpiának és ez a VB nagyon jó felkészülés volt számukra. Amikor azonban a Japán-Izland mérkőzést Izland "csak" 21-25-re nyerte, akkor megint csak felmerül bennem az a kérdés, hogy a kommentátorok miért degradálják folyamatosan a japán válogatottat. Erre tessék, négy gól volt köztük a végén. 

Olyan ez, mintha egy korábbi sportági hegemónia most már mindig úgy kell maradjon. Olyan ez, mintha a "kis" nemzetek nem tanulhatnának meg adott esetben kézilabdázni, vagy vívni. De simán megtehetik. Sőt, meg is teszik.

 

Emlékszem, amikor 1992-ben hosszabb időre abbahagytam a kardvívást, akkor még csak néhány ázsiai "nézelődő" lézengett a vívóversenyeken korabeli videókamerákkal. 2008-ban meg már egy kínai sportoló nyerte a nyári olimpiát Zong Man személyében. Meg lehet tanulni? Meg hát.

 

Ja, egyébként meg HAJRÁ SZILÁGYI ÁRON!!!!!

Hozzászólások

Ági
8 hónappal ezelőtt
Külföldön élő barátnőm dolgozik rendszeresen külföldi fejvadászokkal, ő szokta mondani, hogy ég és föld a különbség a hazai és a külföldi gyakorlat között a kinti javára.
Kembe Sorel
8 hónappal ezelőtt
Világos. Akkor nem ugyanaz a szakma
Kembe Sorel
8 hónappal ezelőtt
Az rendben can, de mi az konkrétan?
Ági
8 hónappal ezelőtt
pl: nem arra mennek rá, hogy teljesítsék a kvótát, hanem valóban érdemben felmérik a jelölt képességeit és csak azt viszik tovább, aki pontosan megfelel a pozícióra. Annyira megismerik, az ügyfelet és a jelölteket is, hogy pontosan tudják, kinek ki kell. A munkaakdóval gyakorlatilag "formaság" az utolsó kör.
Nagyon precíz a visszajelzés, hogy miben fejlődj, stb. És reálisak a munkakörrel kapcsolatos elvárások, amiket előre megkapsz és pontosan látod hova és mire jelentkezel, nincs vakrepülés, mint itthon sokszor.
Dani
8 hónappal ezelőtt
HR-hez nem értek, de a magyar sportkommentátorok még uyganúgy beszélnek, mint 30 éve. Szerintem ezek a dolgok oda vissza kihatnak egymásra, hozzáállás, teljesítmény, pszichés háttér, stb. Amíg nincs minden téren változás, nem tudunk felnőni a nagyokhoz csapatsportokban. Üdv, Dani
Kembe Sorel
8 hónappal ezelőtt
Köszi a választ, de arra nincs ötleted, hogy miért nem fogadja el a szakma azt, ha egy kis nemzet is jó?
Dani
8 hónappal ezelőtt
Nem tudom, csak szeretem a sportot és abból vonok le következtetést, amit látok. Az agyonszponzorált nagy csapatok hozzák a pénzt, a nagyokat ismeri a világ, ott játszik a legtöbb kedvelt sportoló. A kicsiket tolni nem érdeke senkinek, ezért akár a bíróknál is hátrányba kerülnek. A magyar szpikerek egyébként sincsenek a topon, miért ebben a kérdésben lennének?

Hozzászólok a cikkhez!