Úgy látszik egyre korrektebbek a biztosítók. Ön hogy vélekedik?

Dátum: 2016. március 03.

Javulás látszik a biztosítási szektorban, ám még mindig van min dolgozni. Az emberek harmada bonyolultnak ítéli a biztosítási termékeket. Számunkra azonban örömteli hír, hogy az öngondoskodás egyre népszerűbb. Valóban tudatosabbak lettünk?

A 2016-től az állam új szabályozást vezetett be a biztosítási gyakorlatban, a fogyasztók védelme érdekében.  Úgy tűnik az új szabályok jótékony hatást gyakorolnak a biztosítások piacára. A Deloitte Magyarország és a Scale Research készített egy reprezentatív felmérést a magyarországi biztosítási szektor aktuális helyzetéről.

A javulás mértéke:

  • 41% véli, úgy hogy a biztosítók tisztességesen működnek. A javulás mértéke 10%
  • 40% szerint a biztosítók korrekt módon kezelik az ügyfeleket. A javulás mértéke 9%
  • 39% megbízik a biztosító társaságokban. A javulás mértéke 10%

A bankok vagy a biztosítók vannak jobb helyzetben?

A biztosítókról kialakult benyomás a bakokhoz képest kicsivel kedvezőbb képet mutat. A lakosság vélekedése, hogy inkább biztosítót, mint bankot vagy banki szolgáltatást ajánlanak jó szívvel az ismerőseiknek. A felmérésből kiderül, hogy az emberek 72%-a tartja fontosnak a biztosítók tevékenységét.

Egyre korrektebbek a biztosítók-1.jpg

Biztosítási körkép

A felmérésben a részvevők

  • 70%-a elégedett a biztosítási termékkel
  • 69% megfelelőnek érzi az ügyintézés egyszerűségét
  • 68% elég gyorsnak ítéli a szolgáltatást

Az igénybe vett biztosítási szolgáltatások közül a gépjármű, a lakás, és az életbiztosítások a legnépszerűbbek.

Az eredmények alapján az is kijelenthető, hogy a válaszadók túlnyomó része nem tervez biztosítóváltást, meglévő biztosítás megszüntetését vagy új biztosítás megkötését. Az emberek 38%-a azért, mert egyszerűen nem engedheti ezt meg magának, 34%-uk pedig csak akkor köt biztosítást, ha az kötelező. Viszont a megkérdezettek harmada állítja, hogy a biztosításokat túl bonyolultnak találja, és nehezen igazodik ki rajtuk.

Öngondoskodás - alternatíva az állami nyugdíjrendszerrel szemben

„Mindenképpen üdvözlendő, hogy a megkérdezettek több mint fele az öngondoskodás mellett tette le a voksát, ami egy egyre tudatosabb fogyasztói attitűdöt feltételez. Ebben a folyamatban a biztosítók kulcsfontosságú szerepet töltenek be, hiszen releváns alternatívát nyújthatnak a fogyasztóknak az állami nyugdíjrendszerrel szemben"

Idézte a Deloitte közleménye Mérth Balázst, a Deloitte Magyarország pénzintézetekért felelős partnerét.

Kinek van és kinek nincsen biztosítása?

A Biztosítási Index alapján, korcsoport szerint a 18–29 év közöttiek, végzettség szerint a nyolc osztályos, vagy alacsonyabb végzettséggel rendelkezők körében kiemelkedően magas a biztosítással nem rendelkezők száma. Vélhetően a biztosítók a jövőben kiemelt figyelmet fognak szentelni ezekre a társadalmi rétegekre.

Az egyedül állók tekinthetőek a leginkább alulbiztosítottaknak. Régiós viszonylatban nem tapasztalható komoly eltérés. Ezt a megállítást a KSH adatai is igazolják.

 

Szavazás

Ön milyennek ítéli a biztosítók működését?

Hozzászólok a cikkhez!