Online felületen, vagy személyes tanácsadás után kössek életbiztosítást?

Dátum: 2018. július 18.
Szerző: Zahorán János pénzügyi tanácsadó

A mai kor az online értékesítés felé vette az irányt, és a vevők is a trend hatása alá kerültek. Pusztán azért, mert valami online elérhető, sokszor értékesebb a szemükben, mint az igazán jól megtervezett szolgáltatás.

 

Persze kissé általánosítok, de jogos a kérdés, hogy házat miért nem online terveztetünk?

 

Nyilván azért, mert benne fogunk élni, és hosszú távon szeretnénk azt a minőséget élvezni, amit elgondoltunk a megrendeléskor, hiszen kifizettük a kért árat érte.

 

ezért ne köss életbiztosítás online

 

Életbiztosítás kötésénél nem ugyanez a gondosság járna egy ügyfélnek?

 

Semmi gondom nincs az online biztosítások térnyerésével, mert szerintem a vagyonbiztosítások teljes palettájára nagyon is jól alkalmazható.

 

Az életbiztosítás azonban nem platformokhoz kötött biztosítási fajta, azaz nem elég néhány X-t betenni valahová, és rögtön kapok egy árat, és egy végeredményt – pontosabban kapok, de ez egy kicsit összetettebb ennél...

 

Korábbi cikkeimben írtam a kizárásokról és mentesülésekről, már csak ezért sem platformizálható a kérdés. Minden ügyfél egyedi, ennélfogva egyedi megítélést is kíván a biztosításkötési igényük.

 

Saját véleményem szerint (életkoromnál fogva is digitálisan írástudónak tartom magam) ugyan arra halad a piac, hogy az ügyfél egy online portálon megkössön mindent, és utána csak fizeti a biztosítási díjat modell szép álom, de a gyakorlatban nem működik!

 

Miért ne kössünk életbiztosítást online felületen?

 

1.    Hány ügyfél tudja, hogy miként kell paraméterezni és méretezni egy életbiztosítást? Azaz, hogy milyen paraméterek, fedezetek és mekkora értékben szerepeljenek benne...

2.    Hány ügyfél van tisztában az öröklési szabályokkal? Kedvezményezett jelölés esetén...

3.    Hány ügyfél jön rá magától, hogy tényleg életbiztosítást kellene kötnie? Általában az igényeket a tanácsadó  ébreszti fel, mert ismeri az ügyfél és a családja élethelyzetét…

4.    Hány ügyfél aktualizálja az évfordulón a biztosítási szerződését a mindenkori igényeihez? Ezt az évfordulós találkozón egy tanácsadóval meg tudja beszélni, és a szükséges változtatásokat meg is tudja tenni...

 

Nos ezekre szerintem sosem lesz képes az online rendszer, bármennyi pénzt is szánnak a fejlesztésére...

 

Lehet, hogy öt év múlva nyomtatok magamnak új májat, de mégis egy orvos fogja beültetni a régi helyére...

Hozzászólok a cikkhez!