Miért éri meg biztosításokat adni a munkavállalóknak, avagy mennyire nagy feladat a munkavállalók megtartása?

Dátum: 2017. november 21.
Szerző: Zahorán János

Senkinek ne legyenek illúziói, nagyon nagy feladat a munkatársak megtartása.

Mi motiválja a munkavállalókat?

Tapasztalatom szerint nemcsak a munkabér összege. Nyilván fontos, hogy ki mennyit keres, de ez nem minden. A fizikai dolgozóknál és a nagyon alacsony fizetési sávban dolgozóknál persze a munkabér nagysága az elsődleges prioritás, de amikor már akkora a munkabér, hogy abból kényelmesen megél az ember, akkor előjönnek a szofisztikáltabb szempontok is.

Mire vágynak a magyar munkavállalók?

  • megbecsülés
  • munkáltatói jótékonysági programok (CSR)
  • erkölcsi elismerés
  • Karrier lehetőség
  • Képzések lehetősége

Sokszor nagyon tanulságos megkérdezni, hogy miért akarnak az emberek más országba vándorolni, és ott dolgozni?

Egy logisztikai cég alkalmazottaitól kaptam a választ, hogy a német társadalombiztosítási rendszerben jobban bíznak, mint a hazaiban, így inkább német cégnek dolgoznak, ottani TB szerint és lesz nyugdíjuk valamint egészségbiztosítási ellátásuk.

Hmm... Elgondolkodtató, hogy akkor a magyar munkáltató miért nem épít ki vállalati nyugdíjrendszert és egészségbiztosítási rendszert? Nem kerül annyiba, mint egyfolytában újrapótolni (és újrapótláskor valószínűleg képzetlenebb munkaerővel helyettesíteni) a munkatársi gárdát!

Itt tud egy képzett biztosítási tanácsadó komoly segítséget adni egy munkáltatónak, hiszen egy okosan kitalált és a cégre szabott csomag nagyban segít az elvándorlás megállításán.

Igen ám, de ezt nem elég kitalálni, a munkáltatónak teljes mellszélességgel képviselni és kommunikálni kell ezt, akkor fogják komolyan venni!

Az a legszerencsésebb, ha ez magától jön és nem kikényszerítik. Igazából nem akkor kell kapkodva bevezetni valamit, amikor tömegével mennek el a kollégák, hanem időben felismerni azt, hogy ha itt dolgozik néhány éve, és elégedett vagyok vele, akkor adjak neki olyan juttatásokat, amitől elismerve érzi magát, és tovább fokozza a motiváltságát és lojalitását!

Elérkeztünk ahhoz a felismeréshez, hogy manapság nem a megrendelések nagysága okozza a komoly fejtörést, hanem hogy mekkora humán kapacitás van ahhoz, hogy a megrendeléseket teljesítse a cég...

Hozzászólok a cikkhez!

Legyen Ön az első aki megosztja gondolatait a cikkel kapcsolatban!