Hogyan válasszunk tanácsadót és biztosítót?

Dátum: 2018. június 04.
Szerző: Zahorán János pénzügyi tanácsadó

Gyakran kap mindenki olyan online, telefonos vagy személyes megkeresést, aminek a tárgya az hogy egy biztosítási tanácsadó javasol egy szolgáltatást, vagy csak azt, hogy egy kávé mellett tekintsék át a meglévő portfóliót.

 

A megkeresést teheti függő tanácsadó, aki egyetlen biztosítót képvisel, de azt teljeskörűen, és teheti alkusz vagy független tanácsadó, aki számos vállalat kínálatát képviseli, de egyrészt modifikáltan, másrészt nem teljeskörűen, mert minden vállalattól csak szegmenseket tart a palettán.

 

 

Szakértőként fontos megjegyeznem, hogy az esetek döntő többségében az ügyfél nem biztosítótársaságot választ, hanem tanácsadót

 

A tanácsadó személye jelenti az összekötő közeget a biztosító és az ügyfél között.

 

Ezért nagyon fontos, hogy olyan tanácsadót válasszunk, aki:

-          Felkészült, szakszerűen és korrekten tájékoztat a megkötés előtt. Hagy elég időt a döntésre, kérésre modifikálja az árajánlatát, felméri az igényeket, ezáltal személyre szabja a kínált módozatot.

-          Hűséges, azaz nemcsak a megkötéskor van jelen az ügyfél életében, hanem onnantól évente megteszi az évfordulós kilátogatást (ez elfogadott manapság online is, például ha az ügyfél külföldön él), és amikor kérdésünk van, akkor segít megválaszolni azokat. Amikor keressük, akkor el is tudjuk érni (persze ha nem veszi fel a telefont, akkor 2-3 órán belül visszahív, és 1-2 napon belül válaszol az emailekre)

-          Legyen referenciája, nem baj, ha egy ismerősünk ajánlja őt. Informálni tudjuk, hogy tényleg jól dolgozik e, tényleg azt a színvonalat hozza a kiszolgálásban, amit ígér.

 

Szóba jöhet még, hogy hány emberrel dolgozik, hogyan oldja meg a helyettesítést, esetleg hosszabb szabadságok idején kihez fordulhat az ügyfél a kérdéseivel?

 

A szerződés aláírása előtt pedig ezeket a szempontokat érdemes figyelembe venni:

 

 

 

Nagyon fontos javaslatom van mindenki számára

 

Ha egy rokonunk elkezd egy biztosítónál vagy alkusz cégnél dolgozni, akkor azzal nem segítünk senkinek, ha szívességből (igazi igényfelmérés nélkül) kötünk vele valamilyen biztosítási szerződéseket. Nagyon kicsi az esélye, hogy egy év múlva is ott fog dolgozni, utána jellemzően senki sem fogja kezelni a szerződéseket.

Ráadásul, ha nincs igazi igényfelmérés, akkor nem is látjuk értelmét fizetni, ebből biztos vesztesége származik mindenkinek. Nem jó érv egy szakképzett, de nem vérrokon tanácsadóval szemben egy kezdő rokon tanácsadót választani!

Hozzászólok a cikkhez!