Évforduló!? – nemcsak házassági van, hanem biztosítási is...

Dátum: 2018. november 26.
Szerző: Zahorán János pénzügyi tanácsadó

Évforduló!? – nemcsak házassági van, hanem biztosítási is...

 

.... és erről sem illik megfeledkezni... J

 

 

Mind a vagyonbiztosítások, mind az életbiztosítások területén fontos az évforduló ténye. Nézzük meg, hogy pontosan miért:

 

Vagyonbiztosítások:

 

-        Biztosítóváltás esetén minimum 30 nappal az évforduló előtt fel kell mondani a meglévő szerződést, hogy áttérhessen egy másik vállalat biztosítási termékére. Ettől még az eredeti szerződés díját rendezni kell az évfordulóig.

-        Kiváló alkalom, hogy az esetleges változásokat bejelentse az ember (pl. házfelújítást egy ingatlanbiztosítás esetén)

-        Ha valakinek több vagyontárgya is van, akkor kérhet összevont ajánlatot egy biztosítótól, hogy mindene egy helyen legyen biztosítva, és némi kedvezményt is élvezzen ezáltal.

 

 

Ne mulaszd el az évfordulót

 

 

Életbiztosítások:

 

-        A törvény előírja, hogy a biztosító képviselője (ügynök, üzletkötő, tanácsadó, stb.) évi 1 alkalommal meg kell győződjön, hogy az ügyfél életben van. Nos, ennek legegyszerűbb módja az évfordulós telefonos beszélgetés vagy személyes találkozó.

-        Az életbiztosításoknál is évfordulón lehet változtatni. Valamilyen fedezet értékét megemelni, vagy épp lecsökkenteni (mondjuk egy végtörlesztett lakáshitel után lecsökkenteni, vagy egy új hitel felvétele miatt megemelni), vagy egy olyan elemet beemelni a biztosításba, ami eddig nem szerepelt benne.

-        Az adatváltozásokat is le tudjuk ellenőrizni, és ha valami változott, akkor kiváló alkalom azt bejelenteni.

 

 

Minden biztosításhoz tartozik egy tanácsadó

 

 

A biztosítási tanácsadó arra hivatott, hogy kezelje a szerződést, az ügyfél kérdéseire válaszoljon, káreset kapcsán eljárjon, és az évfordulós találkozót vagy telefonos beszélgetést megtartsa. Ezért nyilván jutalék illeti, hiszen ezzel költségei is vannak.

 

Az a tapasztalatom, hogy ha az ügyfél jól érzi magát egy biztosítónál, kiszolgálva érzi magát, problémái esetén megoldásokat kap, akkor hajlamos minden más biztosítását is áthozni az adott biztosítóhoz, még akkor is ha kicsit drágább lesz a díj. Ennek oka a profi kiszolgálás, mely épp a tanácsadó tevékenységén múlik.

 

Korábbi írásomban említettem, hogy pontosan ezért nem éri meg egy rokonnal vagy régi iskolai társunkkal kötni biztosítást, ha csak 1-2 hónapja lépett be a biztosítóhoz, mert nem garantált, hogy elsajátítja a szakma értékeit, követelményeit, és azt, hogy évekig magas színvonalú kiszolgálást adjon.

 

 

Az évfordulós találkozó pont akkor kell legyen, amikor dátum szerint van az évforduló?

 

 

Nem. Nyilván előfordulhat, hogy pont ünnepnapra, vagy szabadságra esik a dátum, ez nincs kőbe vésve. Mellette lehet, hogy több szerződése van az ügyfélnek eltérő évfordulókkal, ilyenkor legyen évi egy alkalomra összefésülve, és az összes áttekintve. Maga a találkozó lehet teljesen eltérő időben is, mint az évforduló/k dátuma, csak legyen megvalósítva.

 

 

Mi történjen, ha az ügyfél nem érzi fontosnak a találkozót, vagy tartósan külföldön tartózkodik?

 

 

Ilyenkor vagy egy email, vagy egy telefonváltás a jó megoldás. Van, hogy elfoglalt az ügyfél, de van 10-15 perce akár egy autóban történő utazás közben arra, hogy a tanácsadóval megbeszéljék a szerződések állapotát. Ezt követően megkapja az adatokat emailben, így is megvalósult a kiszolgálás.

 

Hozzászólok a cikkhez!