Biztosítási tippek, tudnivalók - életbiztosítások kezelése

Dátum: 2019. augusztus 04.
Szerző: Zahorán János pénzügyi tanácsadó

Gyakran hallom, hogy az életbiztosítások nagyon merevek, rugalmatlanok. Mindig azt mondom, hogy ez nézőpont kérdése... Miért?

 

  • Sajnos rugalmatlanok, mert rendszeres díjfizetés fejében vállalják a szolgáltatást.
  • Rugalmatlanok, mert a megkötéskor egy csomó adatot meg kell adni, és sokszor még orvosi vizsgálaton is részt kell venni.
  • Rugalmatlanok, mert káresemény kapcsán is egy csomó papírt be kell gyűjteni.

Hogy tudok ezen biztosítási tanácsadóként segíteni?

  • A rendszeres díjfizetést nem vállalom át, de segítek beállítani elektronikus fizetési módokat, amivel könnyebb az élet, nem kell a postán sorban állni a csekkel.
  • A megkötéskori adatokat összegyűjtöm, a szerződést előkészítem, hogy ne legyen hosszú idő a folyamat az ügyfél részére.
  • Káreseménykor gyakran én beszélek az orvossal, és már minden papírt elfogadunk lefényképezve vagy scannelve.

Ebből is látszik, hogy egy lelkiismeretes tanácsadó a rugalmatlan helyzeteket is rugalmasabbá tudja tenni a hozzáállásával.

A fentiek mellett azonban számos ponton rugalmas egy életbiztosítási szerződés:

  • Évfordulón módosítható a beltartalom, a díjfizetési gyakoriság, a díjfizetési mód, és még sok olyan paraméter, ami az adott biztosításra vonatkozik.
  • Sok helyen online megköthető. (vagy minimális papírmunkával)
  • A mai technika mellett egy tanácsadóval nemcsak személyesen lehet kapcsolatban lenni, de videótelefonon, emailben, és chat formában is, azaz akár az irodánkból is intézhetők a biztosítási ügyek.
  • Káresemény kapcsán a magánklinikák pdf formátumban mindent el tudnak küldeni a biztosítónak. Az állami intézményeknél ez változó, de haladnak ők is ebbe az irányba.
  • Igény szerint kiterjeszthető (persze felárért) a családtagokra is a biztosítás.

Szóval minden csak hozzáállás kérdése, ahogy ez is. Egy jó tanácsadót érdemes keresni, akire nemcsak a megkötéskor számíthat, hanem ami sokkal fontosabb, hogy amikor baj van akkor is. Onnantól nagyon rugalmas lesz az ügymenet.

Hozzászólok a cikkhez!