A kártérítés folyamata egy biztosítási szerződés esetén

Dátum: 2018. május 02.
Szerző: Zahorán János pénzügyi tanácsadó

Az előző cikkekben sok szó esett arról, hogy:

-          Miért érdemes életbiztosítást kötni?

-          Mire érdemes figyelni a megkötéskor?

-          Hogyan válasszunk a sok ajánlat közül?

 

Most nézzük meg azt, hogy ha már rendelkezünk biztosítási szerződéssel, és káresemény történik, akkor mire kell figyelni, miket kell megtenni a kárfizetés érdekében?

 

1.  A biztosítónak valahogy értesülnie kell a káresemény bekövetkezéséről

 

Ha olyan esemény történik, amikor a biztosított még életben van, akkor értesítheti a tanácsadóján keresztül a biztosítót, vagy valamely hozzátartozó is.

 

Ha olyan esemény történik, amikor a biztosított életét veszti, akkor valamely hozzátartozónak kell értesíteni a biztosítót.

 

Ezért szoktam munkám során úgy kialakítani az ügyfélkapcsolatokat, hogy ne csak az ügyfelet ismerjem meg, hanem a családját is. Ha valakit tartósan nem érek el telefonon, akkor megkérdezem a családját, hogy esetleg történt e valami baj? A családtagoknak mindig hagyok névkártyát az elérhetőségeimmel, így baj esetén meg tudnak keresni.

 

2. A kárbejelentés

 

Minden biztosítónak van kárbejelentő nyomtatványa, melyet ki kell tölteni, és a káresemény típusától függően csatolni kell hozzá orvosi dokumentumokat. Ebből látja a biztosító, hogy mi történt, és meghatározza a kárfizetés tényét.

 

3. A jogosultság

 

A kárbejelentés alapján megvizsgálják, hogy áll e fenn mentesülés, azaz volt e elhallgatott körülmény, vagy történt e olyan eset, ami miatt nem jogosult a biztosított a kárfizetésre. Ha nem, akkor a biztosítási összeget nagyon rövid határidővel kifizeti a biztosító.

 

Felhívom a figyelmet, hogy egyes biztosítók nagyon gyorsan 8-10 munkanap alatt kifizetik a káresemény után járó biztosítási összeget, más biztosítók azt mondják, hogy havi 1 alkalommal utalnak, és ha épp a hó azon szakában volt a káresemény, amikor ők már elhasználták az 1 utalási napot, akkor kerek 4-5 hetet kell várni az összeg utalására. Ezt a szerződéskötés előtt érdemes tisztázni!

 

 

4. A tanácsadó szerepe

 

Szerencsés, ha a tanácsadó személyesen értesül a történtekről, hiszen ekkor személyesen is tud eljárni az ügyben. Összegyűjti a dokumentumokat, és benyújtja a biztosítóhoz. Ezzel értékes napokat lehet megspórolni, lerövidül a kárfizetési folyamat.

 

5. Adózás

 

Minden kárfizetés adó- és járulékmentes, a biztosítási összeg szabadon elkölthető!

 

Összefoglalva, egy jól megkomponált biztosítási szerződés dolga az, hogy káresemény bekövetkezésekor minél hamarabb kifizesse a biztosítási összeget. A tanácsadó dolga pedig az, hogy tőle telhetően legjobban járjon el és meggyorsítsa a kárfizetési folyamatot!

Hozzászólok a cikkhez!